Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Vet inte än. Kommer nog snappa upp nåt namn snart. En snubbe i gymmet trodde att jag hette Bismarck. Gick runt med en tröja från en roddtävling där vårt lag kallade sig Bismarck och såg allmänt tysk ut
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Fan, snackade med "tränaren" idag. Blir ingen tävling för mig, alltså jag får ju tävla, men jag är den enda som ska tävla då. Så jag får ta mig dit själv med tåg och så, och det pallar jag inte. Är en obetydlig tävling, även om det skulle vara sjukt kul att ställa upp eftersom det är en raw-tävling och jag nog skulle placera mig rätt bra här. Hade ju ett mål på 550 också, men det gör inget. Jag kan ha en minitävling för mig själv samma dag i gymmet istället
Men ja, det kanske blir en liten minitävling för mig själv som sagt
Citat:
Det är iaf en större tävling den 11 december som jag satsar mig in på istället. Det blir bra inför J-SM på hemmaplan.
Fredag 9 oktober
Knäböj
150x5x5
Tangerat pers. Gick hyfsat tungt. Andra setet började jag fälla ryggen framåt, vilket kändes rejält i korsryggen. Det tredje setet var bäst, ett perfekt set med mycket bra hållning och perfekt rörelselängd.
Sumomark
210x6x1
Hyfsat lätta. Hade problem med utlåsningen bara under vissa set därför att jag trasslade in stång och händer i mina pösiga träningsbyxor. Får byta till trikå när jag kör sumo. Det här problemet sker aldrig med dräkten.
Sumomark på plattform, 10+ cm
170x5x5 PB
Frontböj + GM superset
60x3x10
60x12
Planen var 100x5x5 men jag var så sliten i hela kroppen så det sista jag behövde var ytterligare diskslitage. Fick bli lite mer genomblödningsträning på lättare vikt som bara kan ha varit bra för mig. Var ingen pissträning heller utan det blev ett rejält flås. Och mer mjölksyra i magen har jag sällan haft. När jag komponerade det här passet i måndags satt jag och skrattade åt hur lätt det såg ut. Nu vill jag strypa mitt alter ego, för det här var riktigt slitsamt idag. Ett bra pass helt enkelt som dock borde haft några fler set vanliga knäböj.
Fan vilken bra vecka! Blev kanske något för mycket knäböj, men egentligen inte. Volymen blev hög nu på slutet därför att jag körde 10-12 reps i frontböj. Egentligen kör jag nog för få set vanliga böj i veckan. Ska försöka hålla åtminstone 10 set per pass, sen får komplementen fylla upp resten. Kör jag bara 5 set per pass, som idag t ex är jag rädd att jag tappar lite i teknik och CNS. Bra vecka hur som helst och nu blir det en välförtjänt helg.
Citat:
Bah, har knullat upp ländryggen nu. Högg till när jag gick på toa. Dessutom har jag fått cancer i stämbanden. I bästa fall blir det bänk på måndag och böj/mark på tisdag. Vid minsta smärta dock skjuter jag upp det till fredag och ser det som en vilovecka.
Kan ha varit sumomarken på plattform som gjorde det. Blir inga bra vinklar för ländryggen där när man står så högt upp, och så brett. Om jag har tur så är det bara vanlig stelhet (har fruktansvärd träningsvärk i varenda muskel under naveln) som drar ihop/krummar ryggen och diskarna.
Citat:
Senast redigerad av stevebc den 2009-10-10 klockan 20:41.
Sumo från platform är svårt att få bra vinklar i, jag kan inte köra från de trä plattformarna vi har på ltk, fick ta ett par tunna 10or och stå på när jag körde.
Riktigt mycket bänk idag. På sista setet 90 kg i FU-bänk failade jag i toppläget och fick rulla stången över kroppen ner på golvet. Någon började gapskratta. Tur det inte var dagens maxning. Efter sista setet så kände jag att vänstra axeln började knaka och göra ont i framsidan. Är väl någon rotatorcuff jag överanvänt/slitit på. Fan också. Kör kanske för mycket bänk nu, mer än jag klarar av. Jag tror annars det kan bero på att jag är så stel i bröst och axlar så när jag kör FU-bänk med lång rörelse så blir det för mycket sträckningar i axlarna i bottenläget.
Hoppade över den tunga ryggträningen pga det och körde lätt träning för utåtrotatorerna.
Total volym idag blev 6,25 ton vilket är en del. Får se om jag kör bänk på torsdag, annars bara lätt genomblödningsträning. Som kuriosa kan nämnas att dagens singel på 130 gick lätt, även om passaren kanske hade fingrarna på stången (han hade dom i varje fall under). Testade inte 135 då jag är en smula osäker på den vikten och jag inte litade på passaren.
Citat:
Börjar bli fason på bänkvolymen nu Man ska passa sig för långa rörelsebanor dock, i min bok är lite längre stopp på bröstet för ungefär samma effekt utan samma risker ett bättre alternativ
I övrigt är väl 130kg ganska nära pers, om jag inte missminner mig?
My best advice to you would be this: if you want to bench press 600 pounds with a shirt, train for a 590 pound raw bench. I’m pretty sure you’ll be able to get 10 pounds out of your shirt.
Det har du så rätt i. Och hantelpress är väl likvärdigt vad gäller bygga bröst. Så jag kommer skippa FU-bänken framöver. Är väldigt säker på att det var den som körde sönder (samma) axel också för några veckor sen.
132,5 är mitt pers ja, så 130 var nära pers. Men kändes inte som rätt tid och plats att höja självförtroendet
Citat: