Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-04-20, 07:42   #11971
Riddle
Ego sum Lord Voldemort

Riddles avatar

Reg.datum: Jul 2012
Har börjat väga mig både kväll (innan jag går och lägger mig) och morgon och tycker det är intressant hur mycket man kan gå ner över natten. I morse vägde jag 1.5 kg mindre än igår kväll. Ingen nummer två på morgonen utan bara kiss. Brukar det skilja mycket för er andra också?
Gammal 2022-04-20, 08:08   #11972
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Riddle Visa inlägg
Har börjat väga mig både kväll (innan jag går och lägger mig) och morgon och tycker det är intressant hur mycket man kan gå ner över natten. I morse vägde jag 1.5 kg mindre än igår kväll. Ingen nummer två på morgonen utan bara kiss. Brukar det skilja mycket för er andra också?
1 Liter+ iaf kan morgonkisset avlägsna ifrån vågen, allt beroende på sömnmängd & övrigt hälsotillstånd.
Störst urinblåsa vinner ju dock såklart!
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-21, 06:56   #11973
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch

Beemels avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Japp
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-21, 06:58   #11974
Beemel

Beemels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z Visa inlägg
Vad är det kontroversiella? Tror jag täcker in mineraler och vitaminer rätt okej, med kött, organ, frukt och mjölkprodukter.
Att det allt som oftast rekommenderas just grönsaker för viktnedgång. Det är självklart inget måste. Men utan tvekan normen. Och då blir ju din metod lite kontroversiell (ingen värdering lagt i det)
Gammal 2022-04-21, 09:46   #11975
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!

CallePs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Undrade samma sak för någon vecka sedan. Gick och lade mig vid 90kg och sedan kl 18:00 så vägde jag 86.5 kg Men vanligtvis brukar det skilja sig något kilo.
Gammal 2022-04-21, 10:09   #11976
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Jag ska ned i vikt efter mitt lopp på lördag. Springer mer för varje år som går men "viktproblematiken" består Jag vill väga ~85 kg men slutar varje vinter runt 90 kg. Sen kommer sommaren och man vill se ok ut och det ska deffas. Jag springer så mycket att jag hoppas att det ska räcka att jag ger mig själv snacks- och sötsaksförbud. Äter nog sådant under merparten av veckans dagar. Tror mitt problem är att jag inte bryr mig tillräckligt mycket, jag blir inte fet av att leva så utan det "funkar" liksom. Hamnar i något sorts viktstabilt tillstånd på några kg mer än vad jag anser vara idealt för mig.

För mig är godisintag till stor del förknippat med tristess. Man gör en händelselös kväll lite mer intressant. Det är också ganska sällan jag köper godis och efteråt konstaterar "herrejävlar, det här var en bra idé!". Jag blir också lite besviken på mig själv när jag väl ger efter och letar mig till butiken för att inhandla skiten. Samt att frekvent småhandlade resulterar i en del pengar i slutet av månaden.

Har någon av er gett upp godis och snacks av denna anledning? Min erfarenhet är att när man väl har varit sötsaksfri i ett par veckor så dör suget ut. En trevligare tillvaro helt enkelt.

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-21, 12:13   #11977
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Haha man blir ju lite avis när man läser det du skriver macke... Godis på vardagar finns inte på kartan för mig. Jag går upp i vikt om jag äter mig mätt på mat eller tar nån macka för mycket.

När jag får välja mellan mat eller godis så blir valet lätt.

Men jag har kommit in i ett tänk att jag kan unna mig på helgen. Så min första tanke när det erbjuds påskgodis eller fikabröd på jobbet är att det inte är till mig.

Så jag har slutat med godis som jag inte blir bjuden på. Har helt enkelt bestämt mig för att det inte är till mig. Å suget efter att plocka på mig något i butiken har försvunnit. Jag tittar inte ens på sortimentet efter som att jag inte ska köpa sånt.

Skickat från min SM-A127F via Tapatalk
Gammal 2022-04-21, 12:43   #11978
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Haha man blir ju lite avis när man läser det du skriver macke... Godis på vardagar finns inte på kartan för mig. Jag går upp i vikt om jag äter mig mätt på mat eller tar nån macka för mycket.

När jag får välja mellan mat eller godis så blir valet lätt.

Men jag har kommit in i ett tänk att jag kan unna mig på helgen. Så min första tanke när det erbjuds påskgodis eller fikabröd på jobbet är att det inte är till mig.

Så jag har slutat med godis som jag inte blir bjuden på. Har helt enkelt bestämt mig för att det inte är till mig. Å suget efter att plocka på mig något i butiken har försvunnit. Jag tittar inte ens på sortimentet efter som att jag inte ska köpa sånt.

Ja, jag tror ju detta är vägen att gå. Att jag inte går i vikt är ju inte mycket att fira då jag inte riktigt är nöjd med den vikt jag är stabil på Om jag liksom skiter i allt och inte tänker på något vad gäller kosten så verkar jag ligga stabilt runt 90 kg.

Vill verkligen betona att detta är ett klassiskt I-landsproblem, att jag inte är ätstörd och att jag nu gör detta till ett större problem än vad det egentligen är MEN godiset är förknippat med mycket negativt för mig. Mängderna med småutgifter, den lite skamsna promenaden till affären när man återigen har gett efter för suget och den milda besvikelsen efteråt när det inte var exakt lika gott som man föreställt sig.

Får väl testa att göra som dig Måttlighet hade varit den ideala lösningen men man kanske får konstatera att alla inte kan vara måttliga

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-21, 16:27   #11979
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Istället för att göra den skamsna promenaden så kan man med rak rygg gå förbi godishyllan och känna sig stark. Allt detta godis handlas av folk, feta folk. Men sån är inte jag.

Kan jag ibland tänka när halva affärerna är fyllda av godis.

Det är ju lov att klappa sig på axeln ibland när man känner att man är duktig.

Gammal 2022-04-21, 19:19   #11980
Jay-Z
Mr Assparade

Jay-Zs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Att det allt som oftast rekommenderas just grönsaker för viktnedgång. Det är självklart inget måste. Men utan tvekan normen. Och då blir ju din metod lite kontroversiell (ingen värdering lagt i det)
Mja, jag brukar rekommendera öka proteinet till x3 kroppsvikten och om de grönsaker löser biffen (pun intended) så varför inte?

Personligen blir det svårt att komma upp i runt 250 gram protein på grönsaker.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-22, 06:40   #11981
Riddle
Ego sum Lord Voldemort

Riddles avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Mängderna med småutgifter, den lite skamsna promenaden till affären när man återigen har gett efter för suget och den milda besvikelsen efteråt när det inte var exakt lika gott som man föreställt sig.
Exakt så känns det för mig också. Efteråt tycker jag aldrig att det är värt det, och när man summerar ihop det så blir det snabbt flera hundralappar i månaden. Men likförbannat fortsätter man.
Gammal 2022-04-22, 08:52   #11982
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
12 April:
Morgon kv; 101,6 kg
Midjemått; ~111,2 cm
22 April:
Morgon kv: 99,1 kg
Midjemått: 108,5 cm
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-23, 08:24   #11983
Iliyas
Registered User

Reg.datum: Dec 2015
Väger 86 kört diet i 4 månader nu gått ner ca 18kilo. LCHF/Keto plus IF.

Runt 20% kroppsfett, stämmer det?

Skickat från min SM-N975F via Tapatalk
Iliyas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-04-25, 07:08   #11984
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg

Dags att trimma av lite onödigt fläsk inför maran. Efter en veckas initialt tappande av vatten och kolhydrater har jag en startvikt. Och jag ska nog kapa ca 10kg på ca 15v. Ganska raskt tempo, men löpningen gör att jag har utrymme att äta mig mätt i alla fall.
Klev under 80 på vågen nyss, oficiellt smalfet nu
Gammal 2022-04-26, 10:53   #11985
Beemel

Beemels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z Visa inlägg
Mja, jag brukar rekommendera öka proteinet till x3 kroppsvikten och om de grönsaker löser biffen (pun intended) så varför inte?

Personligen blir det svårt att komma upp i runt 250 gram protein på grönsaker.
Absolut. Jag skulle inte heller rekommendera grönsaker som proteinkälla.
Men jag skulle inte råda någon att minska grönsakerna under viktminskning.

Men din metod fungerar säkert bra. Fortfarande ovanlig rekommendation att se.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:19.