Haai! How u doing? Jag mår BRA! Fast jag har ont, nu har jag en jävla inflammerad kind och ev penicillin på g.. I´m on a roll!
Ändå sugen på mammabarngympa på lördag, vill men vetefan..
Om ngn är intresserad av byråkrati, lyssna på detta:
1. Ajajäckelkind. Örvärk, tror koppling till visdomstands expansion? Ringer 1177. De säger "penicillin ffs!!". Jag säger "varifrån?!" De säger "varsomhelst, testa vc el tandläkare, men operera inte tanden förrän 1a op läkt, utan skaffa bara penicillin om nödvändigt".
2. Jag är snål, har ju fått frikort av allt rännande ang övre mitten, ringer VC. "VAFAEN ringer du oss för pucko.. ring akut tandläkare!" (fast i andra ord).
3. Ringer akut tandläkare "Men varför ringer du oss för om du inte vill fixa tanden utan har en inflammerad kind? Jaja, vi kan väl spola rent å ge pencillin ev då.. det kostar 600 kr och du får tid kl 18.30 om en vecka!". Jag: "öh, får man ta med sitt barn?" Det fick man.
4. Jag ringer åter till vc, tänker vafan, vill ingen ha mig och min äckliga kind för.. en vecka, va faan.. De "MEN FÖRIHELVETTE är det DU IGEN!! Du får gå till tandis!". Jag förklarar problematiken, vänta en vecka.
5. De säger "VI har då inga tider. Ringer du prick 8 imorrn KANSKE vi har..".
Seriöst? JAG vill inte heller ha min fakking äckliga kind!
Dagens fråga: kinden, hör den till munnen el kroppen?