Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-17, 11:06   #91
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Läser jag en bok så blir jag mentalt tillfredsställd om första stycket tar upp ca 2/3 av en sida och det andra stycket 1/3, det är snyggt på något sätt. Räknar även rader två och två och hoppas att det ska gå jämt ut i varje stycke.

Duschar även på exakt samma sätt, varje gång. Håller slangen och munstycket med båda händerna och spolar snett uppifrån och ner på bröstet. Sedan låter jag greppet glida över till vänster hand, spolar på högerhanden, tillbaka till högerhanden endast och därefter spolar jag ryggen. --> Upprepa. Detta borde vara det optimala sättet att duscha då jag gör det helt oundvikligt och då det inte är något som jag övat in utan det har växt fram under åren.

Hör jag något ljud när jag ska sova måste jag alltid kolla om det är något vid sängen. Då jag har ca 15 kvm rum och aldrig glömmer att låsa dörren så är det helt onödigt men gör jag inte det så ligger jag och grunnar över det.

5K: 17:43 6-timmars: 76,34 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 13:10   #92
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av *Flash* Visa inlägg
Antagligen inte så udda saker men dom jag kom på.
Måste alltid sova på vänster sida utav sängen såvida inte sängen står mot en vägg för då måste jag ligga längst ut från väggen sett.
Däremot har jag sjukt svårt för att skeda med någon om jag ska ligga på vänstersidan av sängen då jag vill ligga på vänstersida av kroppen så egentligen borde jag kanske lära mig sova på den högra sidan av sängen.

Alla mina strumppar består av en högerstrumpa och en vänsterstrumpa och hela dagen blir förstörd om jag har högerstrumpan på vänsterfoten.
Jag kan faktiskt ha två helt olika strumpor på mig så länge det är rätt strumpa på rätt fot.
Har iofs försökt jobba på det där med att kunna ha fel strumpa på fel fot men det går bara om det är en strumpa som lätt formar om sig till att bli för foten den sitter på.
Det kan ta mig timmar att para ihop mina strumpor så jag har försökt börja rensa ur likfärgade strumpor och köpa på mig olikfärgade och mönstrade strumpor istället.

Jag hade städmani en gång i tiden, det har jag däremot fått bort genom att knappt städa alls istället..kanske inte helt lyckat får jag erkänna.
Jag brukade städa nästan varje dag, klarade inte av att det var smutsigt på fel ställen eller att man inte diskade direkt efter man hade använt saker och nåde om det var vattenstänk på diskbänken för sådant måste man torka bort direkt.
Det jag däremot har kvar är att jag har sjukt svårt för att städa/fixa en grej utan att vilja göra precis ALLT på en gång vilket jag ändå inte orkar så allt skiter sig och jag lägger mig i sängen med datorn istället..
Det där är exakt som mig! Det är väldigt opraktiskt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 13:14   #93
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Kan inte klova en stång ojämnt. Det måste vara identiska viktskivor på båda sidorna i samma färg, storlek och viktigast storleksordning, tyngst skivor innerst och sedan faller vikterna utåt. Alla siffror på plattorna måste vara vända utåt också och jag mår på riktigt dåligt om inte allt det här stämmer.

Kan inte pinka sittandes, då måste jag göra nr 2 också oavsett om jag inte behövde göra det innan.

När jag diskar gör jag det alltid i en specifik ordning. Stekspadar, köksknivar, saxar och tillbehör först, sedan tallrikar/skålar, sedan bunkar/durkslag etc, sedan skärbrädor, sedan bestick, sedan kastruller och sist stekpannor.

Kan bara äta till film/tv.

Kan bara sova till film/tv.

Kan inte gå på muggen utan att sätta på duschen . Blir sjukt obekväm när det är helt tyst.

etc etc etc
Vafalls? Skolkade du på hemkunskapen? Först glas. Sedan sådant man stoppar i munnen (bestick). Sedan Tallrikar och porslinskoppar. Sedan allt annat bös i ordningen "minst skitigt först" och sist kastruller följt av stekpannor. Du får lära om!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 13:14   #94
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia

Andy.da.wohoos avatar

Reg.datum: May 2007
Jag kan inte sova om påslakanet är för "påsigt". Det vill säga om täcket har kasat ner och det är en bit enbart påslakan i toppen. Måste ordna upp det innan jag kan somna.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 13:20   #95
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Jag älskar att hålla i min pung innan jag ska somna (håller i den tills jag somnar)
Det här var det roligaste jag har läst på länge :P. Håller du i hela eller bara i en flik så att säga?
Gammal 2015-01-17, 13:34   #96
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Det här var det roligaste jag har läst på länge :P. Håller du i hela eller bara i en flik så att säga?
Jag gissar att det är endast en testikel och att han håller den mellan tummen och långfingret.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 16:28   #97
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Nej hela pungen i handen! asskönt!! Man somnar som en stock!

Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Jag gissar att det är endast en testikel och att han håller den mellan tummen och långfingret.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 17:01   #98
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Fan, det där måste jag prova! Kan du komma hem till mig nästa vecka?

Eller vänta, tror du det går lika bra om jag gör det med min egen pung?
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 23:37   #99
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Fan, det där måste jag prova! Kan du komma hem till mig nästa vecka?

Eller vänta, tror du det går lika bra om jag gör det med min egen pung?
lol wat

håll din egen pung
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 23:41   #100
The_RobRoy
Living the good life

The_RobRoys avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:

Hade en kompis i lumpen som älskade att göra samma sak, han låg med båda händerna och höll om pungen.
Gammal 2015-01-18, 13:59   #101
jenni
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Detta är väl mer en tvångstanke eller så, men jag kan inte trampa på en A-brunn, får superångest om jag råkar göra det
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-18, 15:05   #102
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Andy.da.wohoo Visa inlägg
Jag kan inte sova om påslakanet är för "påsigt". Det vill säga om täcket har kasat ner och det är en bit enbart påslakan i toppen. Måste ordna upp det innan jag kan somna.
This, jag har lakansstörning. Måste fixa underlakan och täcke innan sänggående, det driver sambon till vansinne. :P

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-18, 16:06   #103
XXXL
Banned User

XXXLs avatar

Reg.datum: Sep 2013
Jag brukar snyta mig i händerna över handfatet om jag är lite snorig när jag precis kommit in utifrån istället för att ta papper, jag tycker det känns mycket bättre och blir "renare".

Kom på mig själv med att göra det nu precis!
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-18, 16:43   #104
tjabon
Joser

tjabons avatar

Reg.datum: May 2007
Går i kortbyxor året runt, bara det är plusgrader
Gammal 2015-01-18, 18:48   #105
whuddafuks
Elskar pråttin asså

Reg.datum: Nov 2012
Tar alltid papper när jag ska stänga av vattenkranen på en offentlig toalett. Vill ju inte få tillbaks alla bajspartiklar från handfatet efter att jag precis tvättat händerna. Om det inte finns papper (vissa har ju bara torkmaskiner) så stänger jag av den med fötterna.

Måste också tillägga att om jag sätter igång ett handfat ifall jag bara ska dricka så måste jag tvätta händerna efter

Senast redigerad av whuddafuks den 2015-01-18 klockan 18:49.
whuddafuks är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:56.