Tacktack! Ja, exakt. Stångrodd är som en basövning för rygg. Dock gillar jag o avsluta passet med hantelrodd, då vill man köra 10-15 reps, inte 3-5or.
Haha, får ta o testa bredare grepp. Med irriterar det inte bicepssenan med bredare grepp?
Tack, tack! Greppet börjar svika mig. Har två par dragremmar hemma, vägrar använda de.
Möjligen, beror på hur brett du måste hålla. Själv har jag så korta armar så jag inte krossar pungen om jag kör stångshrugs
Du kan ju testa att korta av dina armar genom tung bänkpress https://www.flashback.org/sp6817342
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Bra frontböj! Känner att du flåsar mig i nacken, bäst att jag ser till att bättra mina frontböj!
Lätt hänt att man tappar ryggen i bottenläget om det är tungt i frontböjen, har hänt mig flera gånger. Kan det ha vara det som händer och skapar smärtan?
Tack! Nejdå du behöver inte oroa dig. Du kör fem set på 90 kg, två reps per set. Medan mitt 1RM endast ligger på 80kg.
Vet faktiskt inte, ska ta o filma nästa gång jag kör för att kolla hur tekniken ser ut. Du kanske har rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan84
Möjligen, beror på hur brett du måste hålla. Själv har jag så korta armar så jag inte krossar pungen om jag kör stångshrugs
Du kan ju testa att korta av dina armar genom tung bänkpress https://www.flashback.org/sp6817342
Ska ta o experimentera lite. Eftersom jag hatar att använda remmar så tänkte jag köra i smithmaskinen, eller vad tycker du?
Hahaha, flashback. Går alltid in dit för att få mig ett gott skratt.
Tack! Nejdå du behöver inte oroa dig. Du kör fem set på 90 kg, två reps per set. Medan mitt 1RM endast ligger på 80kg.
Vet faktiskt inte, ska ta o filma nästa gång jag kör för att kolla hur tekniken ser ut. Du kanske har rätt.
Ska ta o experimentera lite. Eftersom jag hatar att använda remmar så tänkte jag köra i smithmaskinen, eller vad tycker du?
Hahaha, flashback. Går alltid in dit för att få mig ett gott skratt.
Inte så längesen jag tyckte att 80 kg var tungt i frontböjen Jo, värt att filma! Gjorde det i höstas och såg där att jag böjde ryggen lite i bottenläget då i slutet på setet. Tror det har blivit bättre efter att jag har försökt tänka på det mer.
Ja, det går nog bra i smithen Skön gymmyt att armarna skulle bli kortare om man bänkar med mer än kroppsvikten, helt otroligt att det verkligen finns folk som tror på sånt
Citat:
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Inte så längesen jag tyckte att 80 kg var tungt i frontböjen Jo, värt att filma! Gjorde det i höstas och såg där att jag böjde ryggen lite i bottenläget då i slutet på setet. Tror det har blivit bättre efter att jag har försökt tänka på det mer.
Ja, det går nog bra i smithen Skön gymmyt att armarna skulle bli kortare om man bänkar med mer än kroppsvikten, helt otroligt att det verkligen finns folk som tror på sånt
Jo, ska ta o filma faktiskt. Kanske till och med lägga upp det här på kolo, för att få hjälp.
Jag blir faktiskt inte förvånad längre. Det som dock skrämmer mig är hur stora och vältränade grabbar snackar massa skit. Tex påstår Greg Plitt att pressar för bröst bygger tjocklek och flyes bredd.
Fyfan, vikten pendlar hela tiden. Allt från 77 till 81kg, morgonsvikt.
Jag upplever samma sak, för tre dagar sedan var jag nere på 104kg nu är det 106,5 haha, jag går ju på underskott hela tiden men jag antar att beroende på vad man stoppar i sig så kan kroppen binda upp olika mängder vatten t ex.
Bara gneta på så ordnar det sig!
__________________ En Gammal Journal Jag är inte bara viktig, jag är överviktig! If you are training to failure, you are training to fail. Dr. Terry Todd
Jag upplever samma sak, för tre dagar sedan var jag nere på 104kg nu är det 106,5 haha, jag går ju på underskott hela tiden men jag antar att beroende på vad man stoppar i sig så kan kroppen binda upp olika mängder vatten t ex.
Bara gneta på så ordnar det sig!
Jag förstår, det är särskild jobbigt under deff, där man absolut inte vill att vågen går upp!
Just nu ligger jag på balans, hamnar väl runt 2000-2300 per dygn. Försöker få i mig ca 130g protein från protein råvaror. Sen får man ju i sig protein från bröd, ris, potatis, o andra saker också. Så hamnar väl runt 150-160g protein per dygn. Vilket är ca 1,9-2g protein per kg.
Dock anser jag att pendla fyra kg är rätt så mycket. Har pendlat som mest två kg.
Dagens pass skulle egentligen vara bröst, hams, vader och mage.
Har dock ont i ryggen så jag struntade att köra hams, mage och stående vadpress.
Liggande hantelpress:
32,5kg x 3, 3
30kg x 3, 4
Uppåtlutande bänkpress:
50kg x 5, 5, 5
Nedlutande smithpress:
57kg x 7, 5 (Stången på maskinen rör sig diagonalt, vilket gör så att axlarna hamnar i en onaturlig position, vilket leder till smärta. Sket i övningen efter två set)
Maskpress:
30kg x 10, 10, 7
Sittande vadpress:
25kg x tre set
45kg x tre set
Kommentar:
Kroppen känns allmän sliten, har ont i ryggen efter passet i förrgår. Tänker ta o vila 1-2, kanske tre dagar. Dessutom tänker jag göra om schemat lite. Att mörda triceps två dagar innan ett bröstpass, begränsar mig under hela passet.
Såhär ska jag köra från och med nu:
I basövningarna ligger jag mellan 1-5 reps, förutom bänk där jag ligger 10-5 reps. Allt annat ligger jag på 15-8 reps. Första veckan 15 reppare, nästa vecka 12, osv. När jag är klar med 8 reps-veckan, så börjar jag om. Tränar sex gånger i veckan och vilar en oavsett om jag behöver det eller inte.
Håller med ovanstående, bra hantelpressar!
Programmet ser godkänt ut! Var lite orolig över rubriken axlar lite överallt men såg att övningarna bara var sidolyft två ggr i veckan och militärpress plus baksida axlar en gång
Citat: