Haha, det är bra att ni har koll på mig. Det blev inget gympass idag, däremot blev det kånkande av kartonger och möbler till svägerskans källare (200m från lyan) och en vända med skräp till återbruket, som belöning blir familjen bjuden på oxfilé med klyftpotatis och bernaisesås
Det blir mao gym imorgon för det lär bli bulk ikväll
__________________ En Gammal Journal Jag är inte bara viktig, jag är överviktig! If you are training to failure, you are training to fail. Dr. Terry Todd
Haha, det är bra att ni har koll på mig. Det blev inget gympass idag, däremot blev det kånkande av kartonger och möbler till svägerskans källare (200m från lyan) och en vända med skräp till återbruket, som belöning blir familjen bjuden på oxfilé med klyftpotatis och bernaisesås
Det blir mao gym imorgon för det lär bli bulk ikväll
40kg 4x5
50kg 4x5 film finns längre ner.
60kg 3x5
70kg 2x6
Benpress
70kg 3x8
Kabelrodd
Pos13. 3x6
Latsdrag
Pos12. 4x6
Bänkpress
40kg 4x5
50kg 3x5
Ryggen kändes mest i kabelrodd och bänkpress, i bänken koncentrerade jag mig på att lyfta ut vikten kontrollerat och utan onödigt stora rörelser. Det kommer förhoppningsvis hjälpa när jag ska testa nytt max. Märks att jag bänkat ofta på sistone var lite skakig i armarna på slutet.
I knäböj testade jag att ha två hårda mattor under hälarna för att simulera lyftarskor, det kändes som att jag inte behövde stå lika brett med fötterna som jag brukar för att komma ner. Detta är anledningen till att jag tittar ner när jag går bakåt, vill inte snubbla på mattan.
Bjuder på en video på eländet, feedback önskas
__________________ En Gammal Journal Jag är inte bara viktig, jag är överviktig! If you are training to failure, you are training to fail. Dr. Terry Todd
Senast redigerad av Animalisk den 2014-02-22 klockan 21:45.
Ryggen såg riktigt bra ut, men du böjer på knäna först. försök att sätta dig ner på en stol som inte finns. så rumpan kommer mer bak. sen kan du prova att stå lite bredare. vinkla också ut knäna precis innan du böjer
Tack för tipset Matte, röven ut först då? Ska filma igen på Måndag om jag kommer ihåg. Och tack för feedback, det uppskattas enormt.
precis röven ut. riktigt bra att du filmar, ska försöka hjälpa dig det lilla ja kan
Tack för det, det upskattas som sagt, då bjuder jag på en nytagen bänkfilm, här har jag filmat sista setet på 52,5kg, ser inte så vackert ut då jag var trött men hur ser grepp och vinklar ut?
Detta är filmat i torsdags tror jag, from igår så tränar jag även på att racka av stången mer kontrollerat. Ser ganska vingligt ut nu när jag kollar på filmen
Senast redigerad av Animalisk den 2014-02-23 klockan 15:12.
så här tänker jag:
Jag lägger mig på bänken så högt upp så att inte skallen ligger på bänken. sen drar jag mig ner så att jag har ögonen på stången. samtidigt drar jag ihop latsen/baksida axlar så jag ligger på dom och inte ryggen. försöker brösta upp mig så mycket som möjligt för kortare lyftväg. nu har jag en enorm spänning över hela kroppen. sen för jag ner stången med hjälp av armbågarna ner till under bröst och sedan pressar jag. jag lägger mycket fokus på att vara kontrollerad ner och explosiv upp.
Film när jag bänkar för att lättare förstå hur jag menar
Kändes helt ok, blev mer teknik och känna efter, hoppas vara igång ordentligt nästa vecka, vill köra mina första set på +90kg snart.
Frontböj, teknikträning med stång.
3x8
Fan vad vingligt och rångligt detta var. Svårt att hitta ett bra grepp.
Kabelrodd.
Pos11. 1x10
Pos12. 1x10
Pos13. 1x10
Bänkpress med hantlar 2x9kg.
3x10
3x8
Triceps pushdown med rep.
Pos2.5 3x10
Första gången jag klarar alla reps med perfekt form, dags att öka vikten!
Situps
3x10
55min
Måste också tacka Matte för input ang bänkpressen, blir bänk i nästa pass.
Får se vad ryggen säger men det blir av snart och jag är peppad inför att snart böja 3 siffrigt
Citat:
Ursprungligen postat av maattee10
riktigt bra böjz idag. filma gärna de setet på 80 och 90kg
Film ska ordnas!