2012-03-05, 14:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Ser riktigt bra ut!
Varför lägga fotbollen på hyllan?
|
2012-03-05, 15:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Discogymmar
Ser riktigt bra ut!
Varför lägga fotbollen på hyllan? 
|
Tackar! För jag känner att jag inte kan ge fullt ut på gymmet när jag har fotbollen. Just nu är det 4 träningar i veckan och sedan ska jag träna 4 gånger i veckan utöver det. Och jag känner att jag har knappt ork till något annat då, på den sociala biten. Och eftersom jag ser fram emot i eventuell karriär inom fitnessfive så är det fotbollen som för raderas från mitt liv. Så efter sommaren börjar jag att satsa fullt på gymmet och mot fitnessfive!
|
|
|
2012-03-05, 18:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av marcusbranden
Tackar! För jag känner att jag inte kan ge fullt ut på gymmet när jag har fotbollen. Just nu är det 4 träningar i veckan och sedan ska jag träna 4 gånger i veckan utöver det. Och jag känner att jag har knappt ork till något annat då, på den sociala biten. Och eftersom jag ser fram emot i eventuell karriär inom fitnessfive så är det fotbollen som för raderas från mitt liv. Så efter sommaren börjar jag att satsa fullt på gymmet och mot fitnessfive! 
|
Då hänger jag med!
Tappade själv motivationen helt för fotbollen. Så nu spelar jag i ett mer oseriöst lag där man inte behöver träna lika mycket. Div.6
|
2012-03-05, 18:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Tycker du gör rätt som följer dina drömmar marcus. men då är de stenhård fokus på gymmet gissar jag? när du ger upp en karriär för en annan
|
|
|
2012-03-06, 14:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson
Tycker du gör rätt som följer dina drömmar marcus. men då är de stenhård fokus på gymmet gissar jag? när du ger upp en karriär för en annan 
|
Det har du rätt i!
|
|
|
2012-03-07, 09:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
|
Bara jävla satsa på gym då!  De bär sig då inte å köra båda, been there done that, gjorde samma sak här, la ner fotbollen för nån månad sen å körde mer på gymmet ist! Å visst fan fick man se resultat!
|
|
|
2012-03-11, 22:25
|
|
Registered User
|
Imorgon börjar allvaret igen. Viloveckan är över och det ska bli skönt med skola så man får in lite rutin. Inget mer godis, utemat eller annat skit på väldigt väldigt länge. Ska även sänka kolhydratintaget och äta mer sallad istället. 3 protein drinkar per dag. (morgon, mellanmål, efter träning).
Vikten just nu: Ca 72 kg.
Vikten jag vill åt: Bryr mig inte om av jag väger. Vill få så hård kropp som möjligt. Men kanske 67-68?
Uppdaterar efter gympasset. / Marcus
|
|
|
2012-03-13, 17:43
|
|
Registered User
|
Bröst och triceps!
Tjenare. Idag började äntligen träningen om efter en veckas vila som har varit välbehövlig!
Bänkpress
4-5 set
Bröstpress i maskin
2 set, dropset på båda.
Lutande hantelpress
4 set, 2 dropset.
Olika pushdowns varianter
ca 6 set med dropsets.
Smalbänk
3 set
20 min HIIT på löpbandet
Utvärdering:
Det har var första passet på en vecka, och jag har samtidigt påbörjat en liten deff. Och det märktes på resultatet. Vikterna kändes otroligt tunga och det sved till lite när man fick gå på lite lättare vikter. Är en ganska stor skillnad från förr då man tryckte i sig lite chips och mycket kolhydrater innan träningen.
Jag får hoppas att jag inte tappar alltför mycket styrka, men det ska bli kul att se resultaten senare!
Såhär såg middagen ut! Och varje portion ska jag försöka hålla på det här viset beroende på vad det blir för mat.
Ca:
46 g protein
30 g fett
25 g kolhydrater
|
|
|
2012-03-14, 19:17
|
|
Registered User
|
Inget gympass idag pga fotboll direkt efter skolan. Har ingen ork till att träna efter det. Kan inte ge fullt ut.
Imorgon blir det Ben, mage och ev axlar!
Kosten såg ut såhär idag.
Frukost
2 dl havregryn + 2 dl mjölk
1 proteinshake
Mellanmål
1 proteinshake
Lunch
Fisk
2 potatisar
Massvis med grönsaker
6 glas vatten
Middag
4 kotlett bitar
2 potatisar
Massvis med grönsaker
2 glas vatten
Efter fotboll
1 proteinshake
Kvällsmålet som väntar
2 dl havregryn, 2 dl mjölk.
Påbörjade somsagt deffen denna vecka. Så man får gå runt lite hungrig
Någon som har tips på bra kolhydrater innan gymmet under deff? Så man kan prestera bra utan att lägga på sig för mycket kalorier.
Ska hålla mig till 3050 kcal / dag. Kan äta så mycket under deff pga fotbollen.
|
|
|
2012-03-14, 21:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Fick du mitt meddelande ?  Kriga på!
|
|
|
2012-03-14, 21:15
|
|
Registered User
|
du är grym marcus. sån motivation du har. de är guld värt.
|
|
|
2012-03-14, 21:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av lennzor
Fick du mitt meddelande ?  Kriga på!
|
Det fick jag!
Citat:
Ursprungligen postat av antonolsson
du är grym marcus. sån motivation du har. de är guld värt.
|
Stora ord herr olsson! En hel del av motivationen kommer från dig så ta åt dig du med!
|
|
|
2012-03-15, 16:19
|
|
Registered User
|
Ben, axlar och mage
Tjenare! Detta pass gick över förväntan. Eftersom jag visste att det skulle ett hyffsat långt pass så la jag till lite mer ris än vanligt. Fick hyfsat bra tryck!
Benpress
seten: 50kg, 100kg, 150kg, 175kg, 200kg, 200kg, 150kg.
Framsida lårcurl superset baksida lårcurl (back to back)
10 reps
8 reps
6 reps
4 reps
Pump!!
Militärpress
3 set
Nedre mage i maskin
3 set
Front raises superset situps med vikt
3 vändor
Side raises i kabel
2 set
magmaskin för sidorna
4 set
- Såhär såg passet ut. Ska börja skriva ner vikterna igen nästa vecka så det blir lite roligare för er läsare. Kände att jag hade krafterna att ge fullt idag, väldigt skönt. Snart är första veckan av dieten avslutat. Ligger på ett underskott på 500 kcal / dag.
Imorgon är det rygg och biceps som gäller. Kommer någon bild/film då
Nu ska jag trycka i mig kött och grönsaker och 2 potatisar
Senast redigerad av marcusbranden den 2012-03-15 klockan 16:21.
|
|
|
2012-03-15, 21:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Blir kul å se resultatet när du är klar med dieten! ser fram emot det  kötta på!
|
|
|
2012-03-15, 21:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Stora ord herr olsson! En hel del av motivationen kommer från dig så ta åt dig du med! 
|
Sådant är så kul att höra, när jag själv vet hur mycket mina förebilder betyder för min motivation. du motiverar mig också marcus, hade jag din form för 2 år sedan kan jag bara föreställa mig vart jag skule vara idag. du är bra nu, men om några år kommer du vara STOR!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:40.
|

|