Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-08, 08:44   #9946
Kurash
-Frank-

Kurashs avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag är inte helt säker dock på att jag kommer kunna tävla nästa år. För att ens i huvudtaget anmäla mig till något dylikt, så måste jag ha passerat 100 reps-gränsen och det innebär en fördubbling av min totala styrka/repsstyrka. Och det på mindre än ett år, det vettifaen. Vi får se! :P
Är 100 reps kvalet eller är det bara en egen gräns du satt upp? Annars är den absolut bästa motivatorn att bara anmäla sig, då får man helt enkelt se till att vara i form. Men att vänta tills man nåt nån viss nivå innan man börjar tävla tycker jag bara är dumt och kontraproduktivt. Även om du inte presterar topp 3 första gången kommer den tävlingen hjälpa dig inför nästa.

Balkantrappan
Kurash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 11:33   #9947
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z Visa inlägg
You bet! It's on!!1
You will regret it bro'!

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Ja men då har du ju nåt att jobba för, var det inte det du ville ha?
hahaha, ska hålla truten stängd i fortsättningen :P

Citat:
Ursprungligen postat av Kurash Visa inlägg
Är 100 reps kvalet eller är det bara en egen gräns du satt upp? Annars är den absolut bästa motivatorn att bara anmäla sig, då får man helt enkelt se till att vara i form. Men att vänta tills man nåt nån viss nivå innan man börjar tävla tycker jag bara är dumt och kontraproduktivt. Även om du inte presterar topp 3 första gången kommer den tävlingen hjälpa dig inför nästa.
100 rep är inget kval nej. Jag hade rentav hamnat bland de sista på deltävlingen i västerås i år om jag bara gjort 100 rep. Men det är lite som 100 i bänk. Det är en gräns man vill passera för att känna att träningen faktiskt ger effekt.

Det enda jag vill undvika är att hamna sist i en tävling, förnedra mig själv och bli utskrattad av publiken. Risken är bara att det var första och sista gången jag tävlade då. Så därför väljer jag hellre att vänta ett år till i sådana fall. Som det är nu så måste jag dubbla styrka/repstålighet och ännu hellre tredubbla skiten för att ha en suck... och de andra tävlanden som redan har försprång deluxe lär ju inte ligga på latsidan.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 11:39   #9948
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Letar lite efter åldrar på de som tävlar. Jag tror inte att jag skulle bli äldst direkt, men det verkar inte vara så många som har fyllt 30 ändå som har ställt upp i fitnessfive. Hade varit kul o gått in och domderat som senior.

Lägger upp ett nytt program nu med fokus på armar och ben. Skugghelvete ska växa.

Journalen
Gammal 2010-07-08, 11:53   #9949
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Letar lite efter åldrar på de som tävlar. Jag tror inte att jag skulle bli äldst direkt, men det verkar inte vara så många som har fyllt 30 ändå som har ställt upp i fitnessfive. Hade varit kul o gått in och domderat som senior.

Lägger upp ett nytt program nu med fokus på armar och ben. Skugghelvete ska växa.
Just do it!

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 12:10   #9950
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Genomförs dopingkontroller i F5 och AF?
Det gör det inte va?

Journalen
Gammal 2010-07-08, 12:18   #9951
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Citat:
Genomförs dopingkontroller i F5 och AF?
Det gör det inte va?
Det torde väl stå i någon slags regler om du hittar det någonstans?

O_Wao = oh wow!
Gammal 2010-07-08, 12:20   #9952
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
mycket snack och lite träning i den här tråden!!!!
Är det så det blir så fort jag inte övervakar dig?
Gammal 2010-07-08, 12:23   #9953
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
Först nu jag orkat läsa på vad F5 är för något, ganska kul koncept

Synd bara att min axel inte klarar av dips annars hade det varit kul att prova någon gång.

Kan inte tänka mig att man skulle bli 'utskrattad' bara för att man är sämre eller e det bara snorungar som håller på med F5?
Adama är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 12:23   #9954
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Ibland hatar jag verkligen mitt jobb.
Var så sjukt träningssugen idag så det finns inte, men var inkallad på obligatorisk afterwork av mina överchefer som reste söderut för detta mm.. (och våga inte vara nykter!)... så det var bara o beställa in öl på öl på öl. Förlorar nattsömn och annat också, damned. Känner mig som en tränings-geek deluxe då jag nästan vill byta jobb bara för att optimera min träning

Ge fan i sådana här kvällar, låt mig träna som folk istället!!
Jag har extremt svårt att tänka mig ett jobb som kräver att man dricker massa alkohol. Kan du beställa själv? kör på lättöl. Annars är väl tipset att ta bilen till jobbet så har man en bra ursäkt.
Gammal 2010-07-08, 12:25   #9955
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Jag har extremt svårt att tänka mig ett jobb som kräver att man dricker massa alkohol. Kan du beställa själv? kör på lättöl. Annars är väl tipset att ta bilen till jobbet så har man en bra ursäkt.
Faktiskt, vad är det för märklig företagskultur? Annars är ett tips att beställa "gin och tonic" och hålla sig till tonic med citronskiva i, om man inte ids bråka.

O_Wao = oh wow!
Gammal 2010-07-08, 12:34   #9956
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Det torde väl stå i någon slags regler om du hittar det någonstans?
Finns inget skrivet om det och jag ser redan namn nu som jag vet preppar... lite trist dock, de skulle haft en liknande tävling fast för rena spetor som mig, gärna för trettioplussare också, lol....

Citat:
mycket snack och lite träning i den här tråden!!!!
Är det så det blir så fort jag inte övervakar dig?
hahahaa, äntligen är surkärringen tillbaka!

Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Först nu jag orkat läsa på vad F5 är för något, ganska kul koncept

Synd bara att min axel inte klarar av dips annars hade det varit kul att prova någon gång.

Kan inte tänka mig att man skulle bli 'utskrattad' bara för att man är sämre eller e det bara snorungar som håller på med F5?
Åk o kika på det i sommar, det körs på flera ställen i landet nu kommande veckor! Mina axlar är också allergiska mot dips, men just nu fungerar det bra, sedan jag lade av med smalbänken så har axlarna mått lite bättre...

Utskrattad, ja vafan, det blev Erik & Mackan när de gick upp på en BB-scen. Sök på klippet här på kolo eller på youtube. Malplacerade liksom. Den känslan vill inte jag få.

Citat:
Citat:
Faktiskt, vad är det för märklig företagskultur? Annars är ett tips att beställa "gin och tonic" och hålla sig till tonic med citronskiva i, om man inte ids bråka.
Ja, jag kan/ska inte avslöja för mycket, men man kan säga såhär:
I vissa företag i Sverige är det 75-80% är män i åldern 40-50 år. Viktiga beslut fattas i bastun eller på golfrundan och aldrig nyktert. Klubben för inbördes beundran finns i det dolda. Det finns kvinnor på högt uppsatta poster också nu (tack och lov), men bastuklubbarna agerar i det dolda. Är du inte med och super som en karl, så kan du glömma eventuella vidare karriärssteg... fotfolket märker inte av det, utan det är ett par chefsnivåer högre upp som herrklubbarna gör sig påminda. Jag har redan blivit dissad för att jag varit nykter på ett par tillställningar, det tog inte lång tid att få stämpeln som "tråkig", lol. Egna intressen eller värderingar vägs inte in i bastuklubben. Be there or be square typ. Men nog om det, det har inte så mkt med träning o göra...

Journalen
Gammal 2010-07-08, 13:36   #9957
HiTeq
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Rolig satsning! Lycka till!

Vill bara påpeka att du inte behöver dubbla din styrka för att dubbal poängen. Ta böj som exempel.

1RM 130kg --> ~3-4RM 120kg
1RM 150kg --> ~8RM 120kg

15% ökning 1RM ger alltså ~130% ökning i poäng!

Vill med detta ingjuta lite hopp i satsningen

(Själv testade jag och fick bara 1 poäng och vägrar tro att jag måste bli 100ggr starkare för att bli medelbra i F5
HiTeq är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 20:39   #9958
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av HiTeq Visa inlägg

Vill bara påpeka att du inte behöver dubbla din styrka för att dubbal poängen. Ta böj som exempel.

1RM 150kg --> ~8RM 120kg

(Själv testade jag och fick bara 1 poäng och vägrar tro att jag måste bli 100ggr starkare för att bli medelbra i F5

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 13:18   #9959
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av HiTeq Visa inlägg

1RM 150kg --> ~8RM 120kg

heheh, bra input där... men nog kan du prestera mer än så min gode herre, annars börjar jag ändå betvivla dina räknekunskaper

Journalen
Gammal 2010-07-09, 13:30   #9960
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Har fortfarande inte fått guldspons trots min müllahgrooofva bild på mig själv... jag får helt enkelt ta o kopiera lite artiklar från traningslara.se och skriva om lite, jag vill ha gratis protein ffs!

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:25.