Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-02, 23:39   #76
THUG2
Registered User

Reg.datum: Sep 2005
Smile

Svårt att se nåt mer inspirerande än sånt här!
THUG2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-03, 00:24   #77
aelgen
Registered User

aelgens avatar

Reg.datum: Nov 2008
Du är helt grym! Fy fan vilken inspirations källa! Ring upp aftonbladet och förklara att SÅ HÄR gör man, så kan dom slänga alla deras skit artiklar åt helvete. du borde hålla föredrag för överviktiga människor, folk behöver se att det är möjligt!

Du har min eviga respekt!
aelgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-07, 10:47   #78
Lefnart
Registered User

Lefnarts avatar

Reg.datum: Mar 2008
Oj, oj, vilka kommentarer man får, det värmer lilla hjärtat! :]

Går fortfarande ned sakta men säkert. Det har blivit svårare nu när jag ändrat till att äta lite mer. Att ligga på 1500-1800 kcal om dagen är inga problem, men nu när jag försöker ligga på runt 2200 kcal om dagen så blir jag mer sugen på att vräka i mig ytterligare lite.

I fredags hände det som hänt en hel del gånger förut, frosseri :] Brukar aldrig käka salta jordnötter eller cashews nu för tiden, utan håller mig i så fall till riktiga nötter eller solrosfrön. Men i fredags blev det över 300g jordnötter och en hel del russin så jag landade på ca 4300 kcal i slutändan. Jag gick och tänkte på jordnötspåsen som låg i skåpet mest hela tiden, tills den var uppäten...

Man ska inte väcka den björn som sover brukar jag säga...

-55 kg späck. En dröm blir sanning. - Min träningsjournal med bilder!

Min viktnedgång 132 - 81 kg med bilder! - Defftråd med bilder på min viktnedgång.
Lefnart är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-07, 10:53   #79
Ellis Wyatt
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Lefnart Visa inlägg

Går fortfarande ned sakta men säkert. Det har blivit svårare nu när jag ändrat till att äta lite mer. Att ligga på 1500-1800 kcal om dagen är inga problem, men nu när jag försöker ligga på runt 2200 kcal om dagen så blir jag mer sugen på att vräka i mig ytterligare lite.

I fredags hände det som hänt en hel del gånger förut, frosseri :] Brukar aldrig käka salta jordnötter eller cashews nu för tiden, utan håller mig i så fall till riktiga nötter eller solrosfrön. Men i fredags blev det över 300g jordnötter och en hel del russin så jag landade på ca 4300 kcal i slutändan. Jag gick och tänkte på jordnötspåsen som låg i skåpet mest hela tiden, tills den var uppäten...

Äh, jag tror det är viktigt att man tillåter sig själv att göra små felsteg. Du kan ju inte hela tiden gå runt och noja över hur mycket kalorier allting du stoppar i dig innehåller osv. Särskilt när du är så smal och går på en så hård diet som du gör så är det mycket svårt att inte halka dit. Steget från att äta 5000, 7000, eller kanske till och med 10000 kcal en isolerad fredagkväll till att dagligen köpa enorma mängder mat som tröstäts är enort.

Sjukt bra jobbat, förresten. Mycket imponerande.
Ellis Wyatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-07, 12:35   #80
Lavorini
Banned

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Lefnart Visa inlägg

Tänkte du "nu när jag ätit en näve jordnötter så är allt förstört, då kan jag lika gärna sätta i mig resten av påsen" ?
Lavorini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-07, 19:10   #81
Lefnart
Registered User

Lefnarts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lavorini Visa inlägg
Tänkte du "nu när jag ätit en näve jordnötter så är allt förstört, då kan jag lika gärna sätta i mig resten av påsen" ?
Så har jag tänkt många gånger förut, när jag fuskar med en pizza eller något dylikt. Då blir det väldigt lätt att man fortsätter hela dagen och bara äter och äter. Men den här gången blev jag bara sugen. Just den smaken, jordnötter blandat med russin, mmm... :]

Så länge jag håller mig till naturnära saker så får jag inte sådana känslor längre. Men så fort jag sätter i mig en pizza eller kebab eller godis eller nåt annat som är fullproppat med socker och 30+ andra tillsatser så bryts "försvaret" ner och så är man igång...

Min viktnedgång 132 - 81 kg med bilder! - Defftråd med bilder på min viktnedgång.
Gammal 2008-12-07, 21:29   #82
magdalenae
Registered User

magdalenaes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Grattis!! Vilket grymt imponerande jobb du har gjort! Är mest fascinerad över att du verkligen orkade ta tag i problemen en gång för alla efter att du misslyckats med tidigare försök!!! Lycka till i fortsättningen! Vad har du för mål nu om man får fråga? Är du klar med viktnedgången?
Gammal 2008-12-16, 21:22   #83
Lefnart
Registered User

Lefnarts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av magdalenae Visa inlägg
Grattis!! Vilket grymt imponerande jobb du har gjort! Är mest fascinerad över att du verkligen orkade ta tag i problemen en gång för alla efter att du misslyckats med tidigare försök!!! Lycka till i fortsättningen! Vad har du för mål nu om man får fråga? Är du klar med viktnedgången?
Tackar!

Ja det gäller att aldrig ge upp, att komma tillbaka starkare än gången innan om man "förlorar" kampen för stunden.

Just nu hade jag tänkt mig att jag ska få bort lite mer underhudsfett så man får fram rutorna lite bättre. Sedan skall jag försöka behålla dem medan jag ligger på ett rätt högt näringsintag och tränar mer. Runt 3000-3500 kcal om dagen(har märkt att jag ändå går ner med 2600 kcal om dagen även om jag bara cyklar 30 minuter om dagen) hade jag tänkt mig så man kan äta rikligt med vitamin-/mineralrika och goda råvaror, älskar verkligen stenålderskost! :]

Det ultimata målet är alltså att känna sig vältränad och må så bra jag bara kan! :]

Gammal 2008-12-23, 21:58   #84
trettontusen
Registered User

trettontusens avatar

Reg.datum: Apr 2008
WOW du måste skämta med mig
Det där vill jag också vara kapabel till
trettontusen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-23, 22:18   #85
Whistler
Registered User

Whistlers avatar

Reg.datum: Feb 2005
Snöggt.
REN IDROTT

"Dödsknark och nakenchock" - Whistler svälter ihjäl sig (eller någon annan)
Whistler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 15:16   #86
norlund
Registered User

Reg.datum: Aug 2003
Heeelt otroligt!!! Vilken J***A skillnad!
norlund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 15:18   #87
Smml
Kylskåp

Smmls avatar

Reg.datum: Sep 2007
Gryyyyyyyyyymt bra jobb!
Smml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 16:00   #88
Fjäderfrans
Registered User

Fjäderfranss avatar

Reg.datum: Dec 2008
Fan va strongt gjort.
Fjäderfrans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-30, 23:14   #89
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
Vill först o främst säga... FY FAN va bra av dig, som alla andra säger.. Mycket inspirerande o läsa allt du skrivit, va tvungen o läsa alla 6 sidor 2 gånger i fall jag råkade missa något du hade skrivit.
Har själv jo-jo bantat i flera flera år o alltid misslyckats, vägt 120 som mest, gått ner till 90 upp till 110, ner till 85, upp till 100, ner 90, upp 112, det ligger jag på idag, eller ja.. 3 dagar sen..
Då började jag med Atkins, första gången jag testa på detta fenomen.. Är fortfarande lite osäker på vad jag ska äta och hur mycket, men försöker läsa fram så mycket så möjligt.

Och jag känner igen det du säger att ibland tappar man hopp o man börjar frossa i sig, pizza, läsk, godis, McDonalds, kakor osv osv, finns hur mycket som. O jag känner mig löjlig o dum att jag har slutat o gett upp så många gånger, man skulle ha haft en inspiration källa som du, men istället hade man polare som käkar skit varje dag/helg o man blir väldigt frestad, o man va tillbaka i fällan

Om du har lust o luska förbi här så blir jag väldigt glad för all hjälp, är mest osäker på maten. Det är min "dagbok" så o säga

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123788
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-31, 07:37   #90
Lefnart
Registered User

Lefnarts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av trettontusen Visa inlägg
WOW du måste skämta med mig
Det där vill jag också vara kapabel till
Klart du är det! :]

Citat:
Ursprungligen postat av Whistler Visa inlägg
Snöggt.
Citat:
Ursprungligen postat av norlund Visa inlägg
Heeelt otroligt!!! Vilken J***A skillnad!
Citat:
Ursprungligen postat av Smml Visa inlägg
Gryyyyyyyyyymt bra jobb!
Citat:
Ursprungligen postat av Fjäderfrans Visa inlägg
Fan va strongt gjort.
Tackar!! :]

Citat:
Ursprungligen postat av 14K Visa inlägg
Om du har lust o luska förbi här så blir jag väldigt glad för all hjälp, är mest osäker på maten. Det är min "dagbok" så o säga

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=123788
Tackar! Och jag kikar såklart in! :]

Så, nu är julen över och för en gångs skull har jag inte vräkt i mig som jag brukar göra. Har varit förvånad över hur lite jag kan få i mig faktiskt, en tallrik mat sen var det stopp, helt sjukt! Jag som ville frossa i mat...

En sak som jag märkt enorm skillnad på nu är att även om jag äter något "onyttigt" till t ex lunch så blir jag ändå sugen på min vanliga mat till middagen. Förut var det så fort man fuskat en gång på dagen nästan omöjligt att återvända till gamla vanor, utan man skulle passa på att vräka i sig det där och det där och det där och... eftersom dagen redan var "förstörd". Rätt skön känsla i alla fall :]

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:24.