Passar riktigt bra att vikten var så låg idag eftersom vi har AW på kontoret med ett ganska speciellt upplägg. Vi är 10 lag som skall göra var sin tapas till alla personer utifrån ett land som man blivit tilldelad. Jag fick Polen (kanske inte så konstigt eftersom min fru är halvpolack) Så jag har lagat Polens nationalrätt Bigos. Bigos är en surkålsgryta med surkål, vitkål, nötkött, fläskkött samt lite kyckling. Svingott. Till det bjuder jag på Krupnik som är Polsk Vodka
Marklyft:
Glömde lurarna hemma så blev otaggad redan i omklädningsrummet. Drack en hel del alkohol igår också med dem förutsättningarna är jag nöjd att jag klarade 250 vilket tangerar det jag gjorde innan jag gick på detta schemat( där jag dock tränat för 260+) 260 hafe jag haft en bättre dag och kanske 265 också. Gick för 265 för trist att tangera pb xD Fokuserade rätt mycket på teknik idag. Jag kan svanka och ha neutral rygg så jag måste fortsätta det arbetet. Morgonvikt 113 idag efter festandet och 10 tapas + sprit igår.
Bänkpress:
Var på gymmet med trevligare bänkar idag så tänkte prova iaf. 132.5 var vinglig så in i helvete så trodde verkligen inte på 135 men var tvungen att prova. Kände mig stark från bröstet men tappade kontrollen men när triceps tog över var det inga problem på 132.5an. Pb på 60x22 också har bara gjort 60x18 innan typ.
Hade mycket tid över så körde all baddibuilding jag kunde.
Sprang en annan väg än jag brukar när jag skall springa 5k som visade sig vara mycket kortare så fick utöka löprundan lite random mitt i men kom ändå inte upp i 5km. Förra veckan sprang jag inget pga förkylning så det är ändå bra att börja lugnt. Jag har haft lite ont i hälsenan nästan nere vid hälen, en liten knöl. Kändes dock inget när jag sprang.
Sprang utan musik i dag för första gången, var rätt så skönt att kunna hålla koll på andningen och samtidigt ha 0 koll på tempo. Försökte springa bekvämt och det gick nog för fort ändå. Hade dock jäkligt pigga ben idag och kände mig stark.
Marklyft: Magiskt marklyftspass! Jobbade på tekniken genom alla set och hittade en teknik där jag fick riktigt mycket kraft samtidigt som jag försökte få ryggen ännu mer neutral. (Fötterna samma stans som smala knäböjen, titta neråt, svanka) 210x3x5 är volympb.
Känns som om jag gjort såhär förra veckan så hade 265 kommit upp!
Jobbade på att försöka ta det lite lugnare i löpningen idag och inte gå all in som jag tyvärr brukar göra. Fick ganska ofta sakta ner. Kroppen var ovanligt tjurig idag och värkte lite här och där men inget som lite övertalning inte rådde bot på.
Fan vad du springer på, cred! Du har ju hållit i din rutin ett tag nu.
Tack! Jo jag försöker verkligen få in löpningen varje vecka. Tisdagar och Torsdagar är enkelt eftersom jag springer på lunchen på jobbet, då finns det ingen anledning förutom sjukdom/skador/byte av gymdagar. Söndagar är svårare att få in löpningen eftersom jag ofta är iväg med familjen. Men att iaf ha rutin på 2 löppass i veckan på 5-7km är ändå helt okej!
Böj:
Helvete va jobbigt. Första 2 seten var ca @9.5 men sedan kom jag igång så det låg runt @9. 185 låg också på @9 fick till rätt bra teknik med hela foten i golvet. Fredagar är alltid värst energimässigt eftersom jag oftast skött kosten hela arbetsveckan. I morse 112kg.