Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-09, 20:21   #766
stahlberg
Registered User

Reg.datum: May 2003
Som Timme säger tycker Ove L att fatbar är den bästa greppträningen (har han sagt till mig iaf). Vad Timme inte vet är att Fetknoppen och jag diskuterat greppträning en del. Enligt vad jag förstått har vi ganska likadana åsikter om greppträning.
Gammal 2006-12-09, 20:24   #767
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av polaren Visa inlägg
Jag kan fixa. Du kan maila klippen till mig. rolandgerkman@gmail.com
Jag försöker maila dig men det är något fel på hotmail. Jag återkommer i morgon eller senare ikväll.
Fetknoppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-09, 20:26   #768
A.Pahkamaa
Registered User

A.Pahkamaas avatar

Reg.datum: Oct 2005
Du var stark idag, det var det ingen tvekan om. Fixar du dina problem, så kommer det här att bli skitbra!
A.Pahkamaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-09, 20:27   #769
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Jag försöker maila dig men det är något fel på hotmail. Jag återkommer i morgon eller senare ikväll.
Jag kan inte bifoga filerna till mailet och det dyker upp ett meddelande som säger att hotmail har problem. Vi får se om det har löst sig i morgon...
Gammal 2006-12-09, 20:28   #770
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av A.Pahkamaa Visa inlägg
Du var stark idag, det var det ingen tvekan om. Fixar du dina problem, så kommer det här att bli skitbra!
Tack Andreas, det kommer säkert att ordna sig. Några fler tävlingar i kroppen bara och lite teknikjusteringar och specialträning för greppet så blir allt bra.
Gammal 2006-12-09, 20:49   #771
polaren
Registered User

polarens avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Jag kan inte bifoga filerna till mailet och det dyker upp ett meddelande som säger att hotmail har problem. Vi får se om det har löst sig i morgon...
Okej, hoppas det funkar sen då
polaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-09, 20:55   #772
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
2:a fösök 355 kg

Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-09, 21:24   #773
Börje H
Negativa Blöje

Börje Hs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Bänk 250

Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-09, 21:58   #774
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av stahlberg Visa inlägg
Som Timme säger tycker Ove L att fatbar är den bästa greppträningen (har han sagt till mig iaf). Vad Timme inte vet är att Fetknoppen och jag diskuterat greppträning en del. Enligt vad jag förstått har vi ganska likadana åsikter om greppträning.

Jasså, jaha. Men det var ju bra
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-09, 22:05   #775
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av stahlberg Visa inlägg
Tävlingen gick alltså inte så bra. Men å andra sidan tycks det finnas en hel del att ge inom en snar framtid.
Jag har bestämt mig för att höja procentsatsen i Norgeprogrammet ganska rejält så att jag får dra tunga marklyft med sumostil och träna greppet i de vinklar jag ska dra på tävling. Naturligtvis får jag kompensera för det och sänka procentsatsen en del på de andra marklyftpassen. Vad tror Ståhlberg om det? Jag kan naturligtvis lägga in greppträning passen däremellan också så att händerna blir starkare. Jag har byggt en tjock stång som jag tränade med i våras, och det fungerade bra. Under hösten har jag slarvat med greppträningen eftersom det är så mycket annat man ska hinna med. Vad tror du- låter det inte logiskt Ståhlberg? För mig låter det som en tänkbar lösning på problemet....
Gammal 2006-12-10, 11:24   #776
-AG-
Registered User

-AG-s avatar

Reg.datum: Aug 2002
Får man säga att man tycker att det ser bra ut trots utbommningen? Tycker att du har bra fart i böjen och det är inte långt från godkänt. Dessutom väldigt lätt upp. Bänken ser väldigt kontrollerad ut och du har nog ganska många kilon att hämta speciellt eftersom att tröjan är för stor. Det enda smolket i bägaren som måste göras nåt åt som jag ser det är greppet, men det var ju inget problem i våras, så förhoppningsvis går det att ordna.
-AG- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-10, 11:28   #777
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Jag har bestämt mig för att höja procentsatsen i Norgeprogrammet ganska rejält så att jag får dra tunga marklyft med sumostil och träna greppet i de vinklar jag ska dra på tävling. Naturligtvis får jag kompensera för det och sänka procentsatsen en del på de andra marklyftpassen.
Är inte risken när man leker med så stora vikter som du gör att volymen i alla fall blir för hög just i marken?

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-10, 13:13   #778
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Är inte risken när man leker med så stora vikter som du gör att volymen i alla fall blir för hög just i marken?
Jo det är just det som är problemet.

Jag diskuterade med Kåre igår. Han satt speaker på tävlingen och hade perfekt synfält för alla lyft. Jag var själv inne på att träna greppet precis som jag gjorde nu under våren för att inte belasta ryggen så hårt. Det enda invändning jag hade mot detta var att det blir så otroligt långa träningspass, och jag har inte riktigt tid med det just nu. Då tyckte Kåre att jag kunde träna Kronlyft med sumoteknik. Han grundade sina tankar på att jag inte i något lyft hade problem med att dra igång vikterna. Jag bommade ganska högt upp. I det sista försöket var jag faktiskt inte långt ifrån färdig.

Fördelen med Kåres förslag är att greppträningen blir en del av den ordinarie träningen då jag får hålla i tunga vikter i partiella lyft, och jag frisätter därmed tid för annat. Nackdelen är det du tar upp, alltså att den totala belastningen på ryggen blir ganska stor.

Eftersom Norgeprogrammet innehåller tre marklyftspass varje vecka måste jag kompensera för de tunga kronlyften genom att sänka belastningen på de andra marklyftsövningarna.

Jag ska titta på programmet idag och se hur det ser ut om jag ändrar procentsatserna lite fram och tillbaka.
Gammal 2006-12-10, 13:15   #779
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av -AG- Visa inlägg
Får man säga att man tycker att det ser bra ut trots utbommningen? Tycker att du har bra fart i böjen och det är inte långt från godkänt. Dessutom väldigt lätt upp. Bänken ser väldigt kontrollerad ut och du har nog ganska många kilon att hämta speciellt eftersom att tröjan är för stor. Det enda smolket i bägaren som måste göras nåt åt som jag ser det är greppet, men det var ju inget problem i våras, så förhoppningsvis går det att ordna.
Jag håller med dig Andreas, det finns inga stora problem förutom greppet. Allt annat är bara enkla justeringar så tror jag att det blir bra.
Gammal 2006-12-10, 13:24   #780
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av polaren Visa inlägg
Jag kan fixa. Du kan maila klippen till mig. rolandgerkman@gmail.com
Du det är något konstigt som sker och jag vet inte hur jag ska lösa det? När jag försöker skicka filerna idag så går det fortfarande inte. Då testade jag att skicka ett vanligt worddokument till min sambo, och det var inga problem...Då är frågan om det kan vara så att Hotmail inte klarar av filmformatet?

Kan jag iså fall få iväg det till dig på något annat sätt? Har du MSN eller ICQ?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:39.