2013-06-07, 21:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Eriksson
En rejäl jäkla skillnad. Grymt jobbat! 
|
Tack det samma ' Min (nästan) halvering av kroppsvikt (140 kg till 73,4 kg)' har varit grymt inspirerande under min färd och bidragit med motivation - Nu kämpar vi vidare
|
2013-06-07, 22:29
|
|
Djup Trut
Reg.datum: Mar 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Före och efter bulk? Kanske ljuset som luras men formen ser ju betydligt bättre ut på högra bilden?
|
Tror folk gör fel när dom postar bara. Han menar säkert tvärtom. Men blev laj när han posta.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
|
|
|
|
2013-06-07, 22:31
|
|
BringingAwesomeBack
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Hreidmar
|
Grymt kul att höra! Det gör vi gubben!
|
|
|
2013-06-07, 22:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Uppdaterar med nuvarande fysikstatus från pågående deff. Har gått från 83kg (2013-04-01) till ca 75,5kg idag. Bilder nedan.
Vad tror ni jag ligger på för bf% nu?
Osäker på hur länge jag tänkt deffa, men kör nog på ett tag till, så länge jag inte tappar i styrka och inte är helt nöjd med hårdheten kommer jag fortsätta, iallafall till juli-augusti någon gång, därefter balans, därefter långsam bulk till hösten. Vad tror ni om detta?
|
|
|
2013-06-07, 23:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Holmeros
Jävlar...
|
Tack hoppas jag
Citat:
Före och efter bulk? Kanske ljuset som luras men formen ser ju betydligt bättre ut på högra bilden?
|
Jo vänster är före o höger efter/nuvarande form. Formen känns precis som du skriver som om den har blivit bättre under de här månaderna trots nästan 8kg i viktökning.
|
|
|
2013-06-08, 18:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Nisseg, jävligt bra jobbat!
|
|
|
2013-06-08, 20:47
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av tja1324
Nisseg, jävligt bra jobbat!
|
Tack!
|
|
|
2013-06-08, 21:07
|
|
BringingAwesomeBack
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseg
Uppdaterar med nuvarande fysikstatus från pågående deff. Har gått från 83kg (2013-04-01) till ca 75,5kg idag. Bilder nedan.
Vad tror ni jag ligger på för bf% nu?
Osäker på hur länge jag tänkt deffa, men kör nog på ett tag till, så länge jag inte tappar i styrka och inte är helt nöjd med hårdheten kommer jag fortsätta, iallafall till juli-augusti någon gång, därefter balans, därefter långsam bulk till hösten. Vad tror ni om detta?
|
Först och främst, mycket snygga framsteg! Angående dina planer så föreslår jag att du först ställer dig frågan vad ditt mål är. Väl därefter kan du enklare bestämma om dina planer låter rimliga eller ej. Rimligheten kommer sannolikt skilja sig beroende på om du har som mål att lägga på dig massa, äntra en tävlingsscen, eller bara behålla en hyfsad form. Är t.ex. det primära målet att lägga på dig mer massa så finns det egentligen ingen anledning att fortsätta din deff, då det bara drar ut på processen. Är däremot det primära att se hur hård du kan bli, eller genomföra en "photo shoot" inom de närmsta veckorna, så kan du ju tuffa på ett tag till.
Som sagt, klargör var din prioritet ligger samt vad du vill uppnå, sätt sedan upp klara mål för hur du ska ta dig dit. Om du ska fortsätta med deff eller inte blir förmodligen enklare att avgöra därefter. Återigen, grymma framsteg!
|
|
|
2013-06-08, 23:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Eriksson
Först och främst, mycket snygga framsteg! Angående dina planer så föreslår jag att du först ställer dig frågan vad ditt mål är. Väl därefter kan du enklare bestämma om dina planer låter rimliga eller ej. Rimligheten kommer sannolikt skilja sig beroende på om du har som mål att lägga på dig massa, äntra en tävlingsscen, eller bara behålla en hyfsad form. Är t.ex. det primära målet att lägga på dig mer massa så finns det egentligen ingen anledning att fortsätta din deff, då det bara drar ut på processen. Är däremot det primära att se hur hård du kan bli, eller genomföra en "photo shoot" inom de närmsta veckorna, så kan du ju tuffa på ett tag till.
Som sagt, klargör var din prioritet ligger samt vad du vill uppnå, sätt sedan upp klara mål för hur du ska ta dig dit. Om du ska fortsätta med deff eller inte blir förmodligen enklare att avgöra därefter. Återigen, grymma framsteg! 
|
Tack så mycket både för berömmen och hjälpen. Jag fick väl ett litet uppvaknande nu när jag tog formbilderna, fick din feedback och insåg att jag faktiskt kommit rätt långt. Min tanke var i början att försöka bli hård och komma i god sommarform, en tanke att i framtiden kanske börja tävla och ställa sig på scen finns faktiskt också (gren osäkert, har dock kollat en del på AF), så detta är väl delvis ett test för att se vad jag har gömt under fläsket. Nu är vi inne i juni och jag har för avsikt att i alla fall fortsätta månaden ut för att tajma in sommaren (stranden, solbrun mm. - ja det finns ett par anledningar att vilja vara i bra form då  ), som jag faktiskt jobbade för i början, men jag kommer ta det långsammare. Det som jag ser som viktigast är att jag inte tappar i styrka på gymmet eller att musklerna uppenbart krymper, vilket hittills inte varit någon fara - i vissa övningar ökar jag t o m.
Men som du säger, fortsätter jag för länge kan det bli en onödigt lång process och muskelmassa kan gå förlorad. Jag kommer därför känna av när jag nått mitt max utan att bli "för tanig", om man säger så, och därefter långsamt börja bulka. Jag har ett kort- och långsiktigt mål kan man säga, det kortsiktiga är att vara i god sommarform, det långsiktiga att lägga på mig massa och få en allmänt större fysik. Men, detta var min första bulk/deff-cykel och jag känner att jag har mycket kvar att ge.
Senast redigerad av Nisseg den 2013-06-08 klockan 23:07.
|
|
|
2013-06-08, 23:30
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Nisse, det ser bra ut, klart du kan toppa formen lite till. Men att deffa till augusti låter lite överdrivet utan tävlingsplaner. Men det är ju upp till dig.
|
|
|
2013-06-09, 00:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Nisse, det ser bra ut, klart du kan toppa formen lite till. Men att deffa till augusti låter lite överdrivet utan tävlingsplaner. Men det är ju upp till dig.
|
Tack, och jag håller med, jag kör juni ut och tar nytt beslut då.
|
2013-06-09, 00:37
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2013
|
Lite framgång.. Bränt fett, samtidigt byggt muskler. Checka in min profil om ni vill se fler bilder
|
|
|
2013-06-09, 09:31
|
|
Winners Never Quit
Reg.datum: Jan 2010
|
Något har hänt iaf =)
Tyvärr har inte armarna växt lika bra, men de kommer !=)
|
|
|
2013-06-09, 09:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist
Något har hänt iaf =)
Tyvärr har inte armarna växt lika bra, men de kommer !=)
|
ser huuge ut nu! grymt
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2013-06-09, 12:03
|
|
BringingAwesomeBack
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nisseg
Men som du säger, fortsätter jag för länge kan det bli en onödigt lång process och muskelmassa kan gå förlorad. Jag kommer därför känna av när jag nått mitt max utan att bli "för tanig", om man säger så, och därefter långsamt börja bulka. Jag har ett kort- och långsiktigt mål kan man säga, det kortsiktiga är att vara i god sommarform, det långsiktiga att lägga på mig massa och få en allmänt större fysik. Men, detta var min första bulk/deff-cykel och jag känner att jag har mycket kvar att ge.
|
Lysande! Låter som du har en klar bild av vad som behöver åstadkommas. Kör hårt gubben!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:10.
|

|