Hej igen, dagbok.
Västra Götalands DM i klassisk bänkpress
Veckan som gått har jag varit orolig för vikten. Legat några kilon över och jag har inte velat riskera lyften. Träningen har gått väldigt bra den senaste tiden.
Kl. 7.45 gick jag upp, stack till Sportlife för att göra min knärehab, sedan tillbaka hem. 82,2. Inga problem! Kunde kosta på mig att dricka. Vilket jag gjorde i 2 timmars bilfärd till Billingsfors där Mics Gym arrangerade sin första tävling i en himla trevlig lokal med bra saker runtomkring.
frisyr.jpg
Tävling
Vägde in på 82,05.
Var helt lugn igenom hela tävlingen. Pulsen gick upp inför första lyftet, som jag tyckte kändes tungt, men som jag fick se i en film efteråt i själva verket var papper.
Andra fick jag ta i mer på. Noterade att ställningshöjderna skiljde sig på ställningen här jämfört med ställningen hemma på Vallen, vilket också stämde.
Sänkte ställningen till 9 (mot vanliga 10) och gick upp på mitt perfekt avvägda viktval i tredjelyftet. Även det helt odramatiskt, helt utan taggning eller nå't, utan istället lugn och en känsla av att jag hade koll på situationen. Senaste tidens fokus på teknik har verkligen gett resultat.
145kg.jpg
* 130: 3-0
* 140: 3-0
* 145: 3-0
...och därmed tangerade jag i -83 mitt tävlings-PB från
-93, och tog dessutom hem titeln som distriktmästare. Yeah!
guldmärke.jpg
Som extra egotripp fick jag efter tävlingen höra från flera lyftare och folk i publiken att jag gjorde snygga lyft.
Tack till klubbkompisarna för stöttning, och till er på Kolo som tittar in här!