5km lätt löpning uppe i skogen idag, fast de kändes inte alls så lätt. Men jag överlevde hela vägen runt iaf. Trots att vänsterfoten började skrika halvvägs. Skam den som ger sig!
Jorå, de e relativt nya. Har nog bara sprungit ett par mil i dem, men inte mer än 3km så ofta. Har fått blåsor på samma ställe på högerfoten ända sen jag började springa för massa år sen. Då var jag sned i kroppen pga nyförstörd rygg, jag la nog mesta tyngden på högerfoten då. Nu verkar ryggen ha blitt bättre och kroppen 'rakare' av lyftandet, så nu blir fossingarna jämnt förstörda iaf. inget ont som inte har något gott med sig
5km lätt löpning uppe i skogen idag, fast de kändes inte alls så lätt. Men jag överlevde hela vägen runt iaf. Trots att vänsterfoten började skrika halvvägs. Skam den som ger sig!
haha lyckat!! fast bra att du var ute och sprang
ta hand om fossingarna!!
Idag hade jag kaburran med mig för att filma lite teknik vid böj o raka mark, ser inte alls bra ut. Varken raka mark lr böj. Bara ta tag o börja jobba med tekniken igen.
Många som jobbat här, få av dem stannar kvar
Sista fredagen på sommarlovet, nästa vecka börjar skolan igen. Hoppas träningen går lika bra trots skolan. Hur-som, dagens pass..
Militärpress:
45kg*8
45kg*8
45kg*7
Bänk:
60kg*13
60kg*11
60kg*11
Liggande tricepsext. med Z-stång:
35kg, orkade ingen (för lite vila efter bänken) så blev 6st som jag höll emot på nervägen bara.
30kg4 +4 höll emot bara
30kg4 +4 höll emot bara
Bicepscurl:
7½pl*5
7½pl*3
7pl dropset ner till 2pl, <3 reps på varje
Bänken körde jag väldigt strikt, så de blev inte alls lika mkt som förra lättpasset, men hellre bra teknik än trasig kropp. Armarna kommer snart få mig att fundera på nån sorts tillväxthormon, fan va svaga dom är
Pinchen däremot är riktigt kul o köra, det har varit ökningar varje pass nu.
Armar, axlar, bröst och händer är totalt slut. Klart godkänt pass mao
Fick för mig att prova på hur mkt jag orkade i marklyft, trots att ryggen inte kändes riktigt 100. Men öka på personbästa med 30kg e väl inte helt fy skam. Kronlyft börjar kännas nu när man kommit upp i lite vikt på stången, fasen va den tar på ryggen. Händerna däremot vill nog inte att jag kör det kronlyft alltför ofta
Sammanfattning
Men lite otaktiskt att fortsätta öka, man ska väl gärna avsluta med att klara något, typ gå ner till 100 och avsluta positivt!?! (= iaf min filosofi, särskilt när man redan knäckt pb mer än en gång under samma pass!!
Tack Nodan, härligt med komplimanger
Låter som en vettig filosofi Neco, ska prova det nästa maxar-pass. Fast det är nog långt dit;
Bänk:
65kg*5 (5)
72½kg*3 (3)
82kg*2 (1+)
90kg*1
92½kg*1 PB
95kg Fail
80kg*2 (plus 4 mothåll på väg ner)
Stångrodd till mage:
75kg*10
75kg*10
75kg*10
60kg*10
Smalbänk:
70kg*6
70kg*6
70kg*5
Sittande mage:
17½kg*7
17½kg*5
17½kg*6
Stående vadpress:
25pl*15
26pl*13
26pl*13
Ökat 2½kg i bänk på typ 1år Däremot verkar det som den svaga punkten flyttats från armarna till brösten istället. Teknik, teknik i bänken!
Vadpressande blev helt plötsligt jobbigt, för nu måste ja lyfta på viktskivor på maskinen
Godkänt pass, men inte mer än så. Bör ta det lite lugnt nu, ryggen börjar tala om att den finns..
Inte så mkt att säga om dagen, men det är tungt psykiskt just nu.
Men skrot lyftes iaf;
Böj:
81kg*5 (5)
92kg*3 (3)
102½kg*8 (1+)
Good mornings:
30kg*5
40kg*5
50kg*5
50kg*8
50kg*8
Sittande lårcurl i david:
105kg*9
105kg*6
110kg*4
Good mornings är den obehagligaste övningen jag nånsin provat, men den verkar bra för tekniken i böj så lär försöka köra den så mkt som mjöligt.
PB i böj ligger på 135kg fn och jag tänker inte försöka öka det förrän jag är nöjd med tekniken!
En fördel med hösten är att det är perfekt temperatur för löpning, så ja tvingade ut mig i skogen till den vanliga backen ikväll för lite tortyr.
14ggr spurtade jag upp för den! Ska nog ta o byta till den brantare backen nästa gång så de tar lite.