Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-08, 09:00   #661
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Vilken stänkare!

Skönt att höra att det inte verkar vara något värre!
Tack! Det gick lätt men kroppen var inte helt nöjd med överbelastningen

Peppar peppar ta i trä! Tack för omtanken

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-08, 17:58   #662
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Böj:
20x5
40x5
60x5
100x5
120x5
140x4
160x5
160x5
160x5
160x5
160x5

Bänk:
20x10
60x5
80x5
100x3
110x3
110x3
110x3
90x8

Hantelpress 30 grader
28x6
28x8
28x8
28x8

Stångcurl + stångrodd + militärpress
5x3

Böj: värmde upp med kv som vanligt och det började kännas konstigt, bränna lite och typ låsa sig.. men det gjorde väl egentligen inte ont så fortsatte köra, ingen förändring när jag på på vikt. Nu känns det ingenting alls. Skumt! 5x5 på 160 är nog ett lågt hängande PB eftersom jag aldrig kör det längre. Men jag fattar inte varför jag tycker det är så jävla tungt, stången är lätt som fan på axlarna med det blir tungt ändå. Sista setet @9 på sista rep, men kanske hade klarat 3 till.. svårt att förklara.
Bänk: skitbänken på burgerking gymmet, mycket tyngre än på andra stället.
Hantelpress: fattar inte varför jag är så jävla dålig på det, vinglar och får 0 tryck samt överdrivet tungt.
Biceps: kan inte med att curla i squatracket trots 50kgs så slänger in stångrodd och militärpress i superset. Jävla flåsigt.

Har kommit igång med pw/promenad på lunchen ordentligt iaf! Käkade en bra lunch med kassler, ris och banan +curry + gräddfil. Sedan kom frugan förbi jobbet med 8 rullade pannkakor med sylt och grädde när jag var som hungrigast 15.30 inhalerade dem utan att tugga. Va tror vi 2k kcal hittills?

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,

Senast redigerad av Lennix den 2018-08-08 klockan 18:00.
Gammal 2018-08-09, 10:49   #663
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Alltså det retar ihjäl mig att jag är så jävla dålig på bänkpress.. Man sitter och kollar på bänkpressutmaningen som de startades en tråd om.. 100 reps på KV va i helvete, jag klarar ju knappt 5 reps på KV.

Sedan jag startade min journal för 1 år sedan så har jag visserligen ökat från 105x3 till ca 120-125x3 men det är ändå för dåligt med tanke på vad jag borde klara med min vikt och övriga resultat. Har kört Stronglift, Madcow och Sheiko och nästan alltid kört 3 bänkpass/vecka. Skall jag ge mig på superhög volym en stund?

Gammal 2018-08-09, 11:15   #664
Sidén
Art Vandelay

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Alltså det retar ihjäl mig att jag är så jävla dålig på bänkpress.. Man sitter och kollar på bänkpressutmaningen som de startades en tråd om.. 100 reps på KV va i helvete, jag klarar ju knappt 5 reps på KV.

Sedan jag startade min journal för 1 år sedan så har jag visserligen ökat från 105x3 till ca 120-125x3 men det är ändå för dåligt med tanke på vad jag borde klara med min vikt och övriga resultat. Har kört Stronglift, Madcow och Sheiko och nästan alltid kört 3 bänkpass/vecka. Skall jag ge mig på superhög volym en stund?
Man ska väl inte skylla på saker och ting. Men du har väl inte de bästa förutsättingarna för bänkpress heller?

Vad sägs om ökad frekvens? Bänk 4-5 gånger i veckan? Eddie Berglund tror jag har sagt att han kört bänkpress nästan varje dag sedan han var liten. Han kan ju bänka
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 11:17   #665
pepplez
Registered User

pepplezs avatar

Reg.datum: Jan 2013
Citat:

Fast de menar ju inte obrutna reps, det är du med på va?

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 12:16   #666
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Dumförklara inte stackars Lennix, bara för att du programmerar knepiga saker i Wolfsburg!

Men du kommer ju aldrig att kunna jämföra dig med lättare "atleter" vad gäller kroppsviktssaker, du väger trots allt 120 pannor. Din bänk släpar absolut efter de andra två lyften, åtminstone knäböjen. Men den är på intet sätt katastrofal och man har ju fallenhet för olika saker.

5K: 17:43 6-timmars: 76,34 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 12:23   #667
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sidén Visa inlägg
Man ska väl inte skylla på saker och ting. Men du har väl inte de bästa förutsättingarna för bänkpress heller?

Vad sägs om ökad frekvens? Bänk 4-5 gånger i veckan? Eddie Berglund tror jag har sagt att han kört bänkpress nästan varje dag sedan han var liten. Han kan ju bänka
Haha, orangutang armarna är bättre lämpade för marklyft antar jag!

Tränar bara 3 ggr i veckan och kan inte utöka antalet pass.. men 3 pass/vecka och runt 20 set borde ge ökningar, men jag antar att jag mest är otålig. Har trots allt bara tränat i 2 år.

Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Nä det förstår jag givetvis, men 33 set á 3 rep hade jag aldrig löst heller

Gammal 2018-08-09, 12:27   #668
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Dumförklara inte stackars Lennix, bara för att du programmerar knepiga saker i Wolfsburg!

Men du kommer ju aldrig att kunna jämföra dig med lättare "atleter" vad gäller kroppsviktssaker, du väger trots allt 120 pannor. Din bänk släpar absolut efter de andra två lyften, åtminstone knäböjen. Men den är på intet sätt katastrofal och man har ju fallenhet för olika saker.
Haha tack Macke

Det känns som bänken är katastrofal! Antar att man blir rätt viktblind av instagram. Kollade på Vilma Olsson som gjorde 100x10 i bänken, va är hon, 19? Nu på underskott klarar jag inte ens 100x10.

Gammal 2018-08-10, 07:50   #669
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Jag är 25 år och 192cm och väger idag 119kg.
Vikten har gått upp till 126kg i vintras och sedan gick jag ner till 114 fram till sommaren. Nu är jag åter uppe på 119kg och försöker blir starkare.

Personbästa:
Böj 160x3
Bänk 105x3
Mark 200x3
Militärpress 65x5

Idag fyller journalen 1 år

Tänkte sammanfatta vad som hänt sedan dess:
Dagsvikt 116.1 och ligger fortfarande på underskott, i ett försök att gå ner till 100kg! Har inte vägt under 100kg på 9 år.

Personbästa:
Böj: 235kg
Bänk: 140kg
Mark: 262.5kg

Övrigt lul:
Militärpress: 85kg
Löpning: 5 km på 34min kv 118kg
Överhandsmark: 220kg
Tumlös mark: 210kg
Bicepscurl: 60x5kg
CoC2: 20 reps på 5 minuter med höger

Idag skall jag till sjukgymnasten för att se om det går att få min rygg att bli gladare!

Gammal 2018-08-10, 08:05   #670
bag
Registered User

Reg.datum: Mar 2014
Grymma ökningar! Hoppas det blir bra med ryggen, så att vi får ännu mer resultat!
bag är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 08:14   #671
Kålle
Registered User

Kålles avatar

Reg.datum: Apr 2017
Beröm brukar jag hålla för mig själv - så länge jag inte ser något som jag verkligen tycker är imponerande. Dina ökningar är faktiskt högklass, riktigt bra jobbat!

Knäböj: 210 - Bänkpress: 137,5 - Marklyft: 205 - Militärpress: 95
Kålle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 13:56   #672
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bag Visa inlägg
Grymma ökningar! Hoppas det blir bra med ryggen, så att vi får ännu mer resultat!
Tack så mycket! Kul att ni läser

Citat:
Ursprungligen postat av Kålle Visa inlägg
Beröm brukar jag hålla för mig själv - så länge jag inte ser något som jag verkligen tycker är imponerande. Dina ökningar är faktiskt högklass, riktigt bra jobbat!
Stort tack! Vi får köra något pass ihop i Knalleland någon gång

Varit hos sjukgymnasten nu och kollat över ryggen och jag har ju inte några stora problem och det bekräftade hon. Vilket bara det känns skönt! Hon tyckte allt såg bra ut, lite stel i höften men inte så de gjorde något. Hon tyckte jag skulle köra mckenzie och knän till bröstet liggande regelbundet.

Senast redigerad av Lennix den 2018-08-10 klockan 13:59.
Gammal 2018-08-10, 14:21   #673
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Greppträning:
Coc2
H 5 5 5
V 0.99 0 0 - 2 försök på varje set

Coc 1.5
V 5 5 3

Coinhold
Höger 2an 15 Sekunder
Vänster 1.5an 9 Sekunder

Jag är nästan säker på att jag stängde 2an med vänstern men kan inte svära på det.

Gammal 2018-08-11, 13:01   #674
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Bänk:
20x15
60x8
80x5
100x3
115x3
115x3
115x2
115x3
100x5
100x5
60x15 - smalare grepp

Marklyft:
70x5
120x3
160x3
200x2
220x2
230x3 PB

Latsdrag, biceps .

Bänk: körde på den bättre bänken idag.
Marklyft: plockade ett litet PB, hade kanske 1 rep i tanken till men jag siktade på 2 rep men eftersom det var lätt så drog jag en tredje.

Var också kul att bli lite uppmärksammad av en som tävlat på atletklubben som tyckte jag skulle gå med där och börja tävla. Alltid kul med positiva kommentarer!

Gammal 2018-08-11, 13:11   #675
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Klart att du ska tävla. Du är ju stark redan och blir bara starkare och starkare. Tävla är skoj

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:18.