2014-02-02, 23:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2013
|
77kg 05/01/2014
71,7kg 02/02/2014
Styrka: Ökat
Muskelmassa: Svårt att avgöra om den vuxit i absoluta termer annat än relativt till kroppsfettet
Underskott: 800-1300 Kcal
Självförtroende: Rising
Lärdom hittills: Var minutiös med detaljerna utan att bli neurotisk.
Bästa tips: Gör det bara, sluta vela och lägg upp ditt eget regelverk som du sedan följer. Alla dessa tips om att man ska ha ätardagar eller belöningar för att man inte våldför sig på sin kropp, samma sak som att trappa ned på rökande istället för att bara lägga undan det; skit i det och kör på bara, efter ett tag har du vant dig och suget på att trycka i sig chokladbollar och 100g valnötter är borta för alltid. Lär dig kontrollera ditt psyke istället för att vara ett offer för dina glukosnivåer.
Du kan såklart trycka i dig en pizza någon gång, du ska undvika neuros som sagt, men att gå runt och drömma och tänka på mat hela dagarna, det håller inte, ingå i mat-celibat och håll dig borta från allt skit, läsk, godis, choklad, nötter, glass, transfetter, kolhydrater, alkohol, cannabis, snus, cigaretter osv. tills kroppen har avvänjts från drogerna salt, alkohol, nikotin, socker och fett, därefter kan du lugnt och sansat planera om, hur, när och i vilken form och omfattning dessa ska introduceras i din diet igen.
|
|
|
2014-02-03, 09:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianite
77kg 05/01/2014
71,7kg 02/02/2014
Styrka: Ökat
Muskelmassa: Svårt att avgöra om den vuxit i absoluta termer annat än relativt till kroppsfettet
Underskott: 800-1300 Kcal
Självförtroende: Rising
Lärdom hittills: Var minutiös med detaljerna utan att bli neurotisk.
Bästa tips: Gör det bara, sluta vela och lägg upp ditt eget regelverk som du sedan följer. Alla dessa tips om att man ska ha ätardagar eller belöningar för att man inte våldför sig på sin kropp, samma sak som att trappa ned på rökande istället för att bara lägga undan det; skit i det och kör på bara, efter ett tag har du vant dig och suget på att trycka i sig chokladbollar och 100g valnötter är borta för alltid. Lär dig kontrollera ditt psyke istället för att vara ett offer för dina glukosnivåer.
Du kan såklart trycka i dig en pizza någon gång, du ska undvika neuros som sagt, men att gå runt och drömma och tänka på mat hela dagarna, det håller inte, ingå i mat-celibat och håll dig borta från allt skit, läsk, godis, choklad, nötter, glass, transfetter, kolhydrater, alkohol, cannabis, snus, cigaretter osv. tills kroppen har avvänjts från drogerna salt, alkohol, nikotin, socker och fett, därefter kan du lugnt och sansat planera om, hur, när och i vilken form och omfattning dessa ska introduceras i din diet igen.
|
Du menar att du nollar kolhydraterna helt (eller ja, iaf "lowcarb") initialt i deffen för att typ "rena" kroppen?
Har lite svårt för sånt där hockuspockus, så blev nyfiken.
Jag använder istället karaktär när jag deffar och äter precis vad jag vill, blir mycket lättare att slippa lägga om sin kost (som i mångas fall innebär att äta tråkigt)
Viktutveckling: 090328: >140 | 091201: 127 | 100601: 121 | 100801: 110 | 101229: 105 | 110728: 88 | 110830: 96 | 120102: 93.3 | 120531: 85.8 | 120807 91.1 | 121114: 82.2 | 130313: 88.2 | 130630: 83.7 | 2014-01-26: 88 | 2014-05-09: 80.6
Min mat och träning: No dieting just living - Till death do us part! samt blogg & receptsamling hittar ni här! quattrojimmy @ Instagram. Smaktest av glass hittar ni här!
|
|
|
2014-02-03, 10:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2013
|
min deff går bra. Började i november och är nu nere i 69 kg, från 76,6-76,8 ungefär. Dock märkte jag att vågen svängde upp ett kg efter en veckas kreatin. Vet inte om det beror på kreatinet.
|
|
|
2014-02-03, 10:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Knegish
min deff går bra. Började i november och är nu nere i 69 kg, från 76,6-76,8 ungefär. Dock märkte jag att vågen svängde upp ett kg efter en veckas kreatin. Vet inte om det beror på kreatinet.
|
Säkerligen kreatinets fel. Jag ökar själv ungefär ett kilo i vatten när jag kör kreatin.
Härligt jobbat!
|
|
|
|
2014-02-03, 10:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2013
|
Jaha, då var man nästan nere på 84 redan idag (84,1)… Hmmm, gick fortare än jag tänkt men jag är inte jättebekymrad än, får se hur passet går idag.
|
|
|
2014-02-03, 12:08
|
|
Groggluder
Reg.datum: Mar 2011
|
Jag upplever också att jag nästan blir starkare under deff. Tror det gäller att man alltid känner att det händer något så motivationen håller sig på topp, samt att man även äter god och varierande mat.
|
|
|
|
2014-02-03, 14:44
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
Du menar att du nollar kolhydraterna helt (eller ja, iaf "lowcarb") initialt i deffen för att typ "rena" kroppen?
Jag använder istället karaktär när jag deffar och äter precis vad jag vill, blir mycket lättare att slippa lägga om sin kost (som i mångas fall innebär att äta tråkigt) 
|
+1
Har provat att vara manisk med intaget på diet, bara äta supernyttigt och strypa kolhydraterna. Gick åt helvete, var på konstant dåligt humör och träningen gick katastrofalt.
På min senaste deff gick jag från 103kg till 88 på 4 månader och då åt jag precis vad jag kände för, godis, pizza, hamburgare, glass. Skillnaden var att jag höll koll på makrobitrienterna och åt det som passade in "if it fits your macros" och periodisk fasta!
Ökad styrka i de 3 stora, riktigt bra välmående och inget sug på godsaker! Fan bästa valet jag någonsin gjort.
Nu ligger jag på överskott, försöker öka 500g i veckan men det är lite krångligt. Vissa dagar kan jag inte få i mig all mat jag behöver under 2-3 måltider, sen vill jag ju inte överdriva fettintaget heller utan försöker ligga under 100g per dag. Hur gör du? Något tips på måltider som är goda, inte supermättande och ändå inte så fettrika?
|
|
|
2014-02-03, 14:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
moodi,
sjukt korkat att äta efter PF på bulk om du har problem att få i dig maten (antar att du äter efter PF när du säger 2mål om dagen?). Det medför ju inte direkt något positivt egentligen.
lätt/mini yoghurt och flingor borde du kunna få i dig mycket av.
annars mackor är ju inte särskilt mättande, med mjölk/juice/oboy till
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2014-02-03, 14:57
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml
moodi,
sjukt korkat att äta efter PF på bulk om du har problem att få i dig maten (antar att du äter efter PF när du säger 2mål om dagen?). Det medför ju inte direkt något positivt egentligen.
lätt/mini yoghurt och flingor borde du kunna få i dig mycket av.
annars mackor är ju inte särskilt mättande, med mjölk/juice/oboy till
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
Jo jag vet, problemet är att jag har svårt att få i mig frukost (seg på morgonen) Sen äter jag typ 0 mjölkprodukter och proteinpulver för att försöka på bukt på acneproblem (funkar faktiskt bra).
Får köra mackor och juice till mellanmål, äta lite mer frukt, riskakor med jordnötssmör och honung eller nått.
|
|
|
2014-02-03, 15:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
|
Jag kör på minimalt kolhydratsintag, maximalt proteinintag och medelmåttigt fettintag.
Inte på grund av vad någon har sagt, utan snarare därför att jag är förtjust i fläsk och kött (protein), är ointresserad av potatis, ris, vindruvor, pasta, makaroner och bröd (kolhydrater) och samtidigt har märkt att jag har mina bästa resultat, min bästa prestation och högsta dopaminnivåer när fettintaget är förhöjt över mitt medianintag.
Finns inget som säger att ett högre kolhydratsintag inte skulle producera resultat, men det finns biverkningar som med allt, däribland magproblem om man är känslig, och min personliga erfarenhet har visat mig att kolhydrater till stor del är överflödiga kalorier som kan ersättas med fett/protein.
Ja, som sagt, du kan äta vad du vill om det är det du känner för, har personligen svårt för människor som inte kan hålla sig borta från skit och motiverar det med "jag kan, jag vill bara inte". Låter som en pundare.
Har du karaktär så great, självdisciplin är A och O.
|
|
|
2014-02-03, 15:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av moodi
Hur gör du? Något tips på måltider som är goda, inte supermättande och ändå inte så fettrika?
|
Under bulk åt jag mina mat lite när som, oftast lunch-mellis-pwo-middag-kvällsmål och inte alls PF-stuk...
Men sen åt jag i snitt över 4500 kcal under en period på 9 månader så skulle aldrig gå att göra på annat sätt (har däremot provat en PF 20/4-bulk på i snitt 3300 kcal och då åt jag bara "pwo" följt av 2 postwo-middagar, men detta var för 2 år sen när jag valde att endast träna 3 pass per vecka och inget mer).
Yoghurt med flingor, bröd med diverse pålägg, ris, pasta, havregryn, mannagryn, riskakor, honung/marmelad/sylt m.m. var stående på min meny.
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianite
Jag kör på minimalt kolhydratsintag, maximalt proteinintag och medelmåttigt fettintag.
Inte på grund av vad någon har sagt, utan snarare därför att jag är förtjust i fläsk och kött (protein), är ointresserad av potatis, ris, vindruvor, pasta, makaroner och bröd (kolhydrater) och samtidigt har märkt att jag har mina bästa resultat, min bästa prestation och högsta dopaminnivåer när fettintaget är förhöjt över mitt medianintag.
Finns inget som säger att ett högre kolhydratsintag inte skulle producera resultat, men det finns biverkningar som med allt, däribland magproblem om man är känslig, och min personliga erfarenhet har visat mig att kolhydrater till stor del är överflödiga kalorier som kan ersättas med fett/protein.
Ja, som sagt, du kan äta vad du vill om det är det du känner för, har personligen svårt för människor som inte kan hålla sig borta från skit och motiverar det med "jag kan, jag vill bara inte". Låter som en pundare.
Har du karaktär så great, självdisciplin är A och O.
|
Tusen tack för den mycket tydliga förklaring, för misstänkte att det var något "välmående-tänk" bakom det hela och säger inget om detta, för smaken är ju som baken.
För jag ska inte sticka under stolen med att jag fått prova mig fram rätt friskt bland kolhydratkällorna för att kunna finna ett välmående i kombination med bra prestation (både på gym och i vardagen).
Att bara äta skräp mår jag iaf skit av, så handlar ju om att använda sitt sunda förnuft
Viktutveckling: 090328: >140 | 091201: 127 | 100601: 121 | 100801: 110 | 101229: 105 | 110728: 88 | 110830: 96 | 120102: 93.3 | 120531: 85.8 | 120807 91.1 | 121114: 82.2 | 130313: 88.2 | 130630: 83.7 | 2014-01-26: 88 | 2014-05-09: 80.6
Min mat och träning: No dieting just living - Till death do us part! samt blogg & receptsamling hittar ni här! quattrojimmy @ Instagram. Smaktest av glass hittar ni här!
|
|
|
2014-02-03, 21:06
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Nej, att dricka stora mängder druvsocklösning när man sitter hemma vid datorn bara för att det är ett smidigt sätt att få i sig kolhydrater känns INTE bra i kroppen.
*skakar*
Så har vi prövat det för första och sista gången.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2014-02-03, 21:19
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Nej, att dricka stora mängder druvsocklösning när man sitter hemma vid datorn bara för att det är ett smidigt sätt att få i sig kolhydrater känns INTE bra i kroppen.
*skakar*
Så har vi prövat det för första och sista gången.
|
= pissa med röven?
|
|
|
2014-02-03, 22:49
|
|
Förslag?
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akada
= pissa med röven?
|
Diffust småknip i magen, lite tryck över tinningarna, skakningar. Som en rejäl dos koffein egentligen.
Skulle också kunna vara gammal hederlig nojja. It is known.
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
|
|
|
|
2014-02-04, 11:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2013
|
Enl mätningar gjorde vid deffstart 1/1. Har inte resultaten framför mig men tror det såg ut ungefär såhär:
Längd: 178cm
Vikt: 90kg
Fett: 19%
FFM: 69kg
Vikt idag: 87kg
Målvikt: 77kg
Siktar på att bli klar i Maj
Känner mig sjukt svag.
Hur håller ni motivationen uppe? Verkligen noll sug på träning just nu, och målvikten känns ljusår bort
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:36.
|

|