2009-11-25, 14:47
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akoral
Steget före 
|
Eller- två retards en tanke
|
|
|
2009-11-25, 14:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Som hotmess också skrev i LTK's gästbok förhåller det sig, ifall någon skulle titta endast här. Men sjukt mkt tack för hjälpen ändå, Akoral, det är snällt gjort
My best advice to you would be this: if you want to bench press 600 pounds with a shirt, train for a 590 pound raw bench. I’m pretty sure you’ll be able to get 10 pounds out of your shirt.
|
|
|
|
2009-11-25, 15:03
|
|
Mjäll & SL
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lajne
Jaha.
Eftersom jag helt plötsligt inte kan delta på BP-SM (en stöldhärva involverandes ID-kort ligger i centrum för det hela) ...
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Stöldhärva på gymmet!
Man vill ju förespråka döts straf. 
|
Citat:
Som hotmess också skrev i LTK's gästbok förhåller det sig, ifall någon skulle titta endast här. Men sjukt mkt tack för hjälpen ändå, Akoral, det är snällt gjort 
|
Jag upprepar.
Döts straf.
Lunds TK får förklara krig mot resten av Lund... I källaren på bollhuset finns Lunds PK. De har vapen. De kanske kan hjälpa er.
|
|
|
2009-11-25, 15:16
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Jag upprepar.
Döts straf.
Lunds TK får förklara krig mot resten av Lund... I källaren på bollhuset finns Lunds PK. De har vapen. De kanske kan hjälpa er.
|
Jag instämmer. Får jag tag på kräket kommer det att göra ont.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2009-11-25, 15:43
|
|
Ondskefullt omen
Reg.datum: Feb 2006
|
3a på 145 i bänk
|
|
|
2009-11-30, 15:41
|
|
Registered User
|
Träning, 30/11-09
Då är dieten igång. Snart är man håglös, deppig och svarar inte på tilltal. Vilket iofs inte är någon större förändring gentemot veckorna efter DM. Det ända som kan vara lite annorlunda är stanken av ammoniak, men jag har aldrig varit den mest väldoftande besökaren på LTK (vilket är en bragd i sig för de flesta någorlunda normala människor) så ingen förändring där heller.
Schemat valdes till Jim Wendlers 5/3/1; med sin relativt låga volym, låga repsantal och de snabbt avklarade passen befanns det vara idealiskt. Jag fick dock starta progressionen på högre vikter än rekommenderat, då jag tror att något annat skulle resultera i betydande muskelförlust samtidigt som jag inte har planerat att fortsätta använda schemat då dieten är slut i vilket fall.
Bänkpress
5x102,5kg
5x110kg
12x117,5kg(Fail på 13e)
Lite besviken över min 12a, men man får ta det för vad det är. Jag gjorde trots allt aldrig mer än 11x120kg, även om jag borde ha klarat 13...
Smalbänk
3x6x90kg
3x6x80kg
Trodde aldrig att jag skulle behöva sänka från 90kg, men efter att nästan ha failat tredje set fick resten köras på 80kg istället. Detta illustrerar dels hur mycket jag suger i smalbänk, och dels hur mycket stryk man tar av en 12a till fail.
Chins
7x3xkv
3x2xkv
60s setvila. Jag suger uppenbarligen på chins.
Försökte också gå lite på löpbandet efter passet, men att säga att mina böjskor var suboptimala för uppgiften hade varit en underdrift. Alltså höll jag bara ut i ca 7min.
I övrigt ett så pass kort pass att jag gillar det. Maxrepsetet kommer dock bli förbannat jobbigt i böj och mark, speciellt på diet...
//Lajne
My best advice to you would be this: if you want to bench press 600 pounds with a shirt, train for a 590 pound raw bench. I’m pretty sure you’ll be able to get 10 pounds out of your shirt.
|
|
|
|
2009-11-30, 16:18
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
5/3/1! Trevligt!
Jag tror det är ett misstag att starta över 90%.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2009-11-30, 16:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert
5/3/1! Trevligt!
Jag tror det är ett misstag att starta över 90%.
|
Mycket trevligt! Jag fick det av Mart|n, som jag misstänker fick det av dig, så du kan känna dig i allra högsta grad ansvarig
Du får tro vad du vill; jag ska bara köra det i 2-4 cykler (8-16 veckor), inte tills jag stagnerar (såsom schemat egentligen är avsett att användas). Hade jag tänkt köra tills jag stagnerade och dessutom inte på underskott hade jag definitivt startat så som herr Wendler föreslår, men nu är ju så inte fallet. Anledningen till att man startar lågt är ju för att inte slå i väggen för tidigt, men nu när jag ska hålla på så kort tid tror jag inte att jag slår i väggen varför högre vikt endast är av godo
|
|
|
|
2009-12-01, 17:55
|
|
Registered User
|
Träning 1/12-09
Knäböj
5x117,5kg
5x125kg
9x135kg(fail på tionde)
Berk. Benstyrkan brukar vara det första att direkt hoppa ner ett par snäpp när jag dietar av någon oförklarlig anledning, och så även denna gång. Dessutom var jag oerhört seg i benen efter en del promenerande tidigare under dagen, så jag antar att 9x135kg får vara godkänt. Om inte annat så som någon sorts lägstanivå.
Mark från plattform
4x6x120kg
Hade egentligen tänkt göra 6 set, men det gjorde ont i ljumskarna vilket påminde mig om att jag kanske bör ta det lite lugnt med en helt ny övning innan jag kör på för fullt
Plankan
2x60s
Kommer öka den här successivt.
I övrigt tror jag att jag snart kommer längta efter att bulka.
//Lajne
|
|
|
|
2009-12-01, 18:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Tänkte bara säga att jag hörde vad du sa till Elaini ídag och du borde nog ta dig en rejäl tankeställare om hur du beter dig mot folk.....kan säga som så att vi har en rätt hård ton mot verandra nere på klubben men vi som har det har känt verandra i flera år....kommer varken hjälpa dig under tävlingar eller på träning framöver så du vet. talar för flera i klubben nu och det du sa är definitivt inte okej.
|
|
|
2009-12-01, 19:00
|
|
Mjäll & SL
|
Inte vara dum mot eleni.
|
|
|
2009-12-02, 10:08
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akoral
Tänkte bara säga att jag hörde vad du sa till Elaini ídag och du borde nog ta dig en rejäl tankeställare om hur du beter dig mot folk.....kan säga som så att vi har en rätt hård ton mot verandra nere på klubben men vi som har det har känt verandra i flera år....kommer varken hjälpa dig under tävlingar eller på träning framöver så du vet. talar för flera i klubben nu och det du sa är definitivt inte okej.
|
Det finns många saker jag kan säga om det här, men jag nöjer mig istället med att påpeka att för fullständigt privata diskussioner finns en PM-funktion.
|
|
|
|
2009-12-02, 10:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Det finns många saker jag kan säga om det här, men jag nöjer mig istället med att påpeka att för fullständigt privata diskussioner finns en PM-funktion.
|
Detta är ingen disskusion, du säger något som aldrig är okej till någon som inte har gjort dig någonting annat än att inte vilja byta en viktskiva med dig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:09.
|

|