Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-01, 12:39   #3631
Nano-Sekund
Registered User

Nano-Sekunds avatar

Reg.datum: Jul 2007
Ska du bli bäst i press också MR.Opti.Jr !! ??

Ifall att så vill jag inte vara med längre......

// 200 kg i frontböj (är det någon som ska fixa det så är det DU)
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 13:08   #3632
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Varför kör du pushpress och inte militärpress?

5K: 17:43 6-timmars: 76,34 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-01, 13:46   #3633
difeddy
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Vet du vad du har för 1RM i frontböj atm? Tänkte först att jag kanske kunde tävla mot dig men insåg att det skulle vara kört rätt fort.
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 12:25   #3634
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Pull

Lite diverse idag. Bra tempo - låga vikter. Hela passet tog 1 timma.

Började med lite lätta frivändningar.

Deadrows: - inspirerat av STR. Kort setvila
90 x 5
130 x 5
130 x 5
90 x 10

Clean pulls/power shrugs:
90 x 5
110 x 5
130 x 5
130 x 5

Sittande reprodd:
10, 12, 15 reps (höhö, reps - reprodd)

Avslutade med diverse sidolyft och biceps.

Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Ska du bli bäst i press också MR.Opti.Jr !! ??

Ifall att så vill jag inte vara med längre......

// 200 kg i frontböj (är det någon som ska fixa det så är det DU)
Du känner mig Ola! Som självtitulerad "Sveriges sämsta bänkare" så måste jag ju försöka att bli bra i någon form av press.

Jo, jag antar att det är det... Jag vill ju gärna påstå att jag är en bättre frontböjare än knäböjare, och jag känner mig inte kaxig när jag säger att jag är en hygglig knäböjare.

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Varför kör du pushpress och inte militärpress?
Av den enkla anledningen att jag inte vill förstöra mina axlar. Jag har väldigt länge skytt press över huvudet med stång som pesten, men numera går det bra. Pushpress är det som känns bäst, utan lite knuff i botten så känns det som att jag trycker sönder mina axlar.

Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Vet du vad du har för 1RM i frontböj atm? Tänkte först att jag kanske kunde tävla mot dig men insåg att det skulle vara kört rätt fort.
Ja det vet jag! Jag har aldrig testat mer än 180kg i frontböj, men det gjorde jag relativt lätt för ungefär ett år sedan. Det kan faktiskt ha varit drygt ett år sedan.... På den tiden så böjde jag inte mer än 210 kanske och tränade aldrig frontböj, därför tror jag att 200kg är ett väldigt rimligt kortsiktigt mål.

Haha, du har blivit en fruktansvärt duktig knäböjare Edward, men du har inte samma skeva styrkeförhållanden som jag har. Min mark ligger 30kg efter min knäböj, och min frontböj ligger kanske 30kg efter min knäböj. 260-230-200 är ett jäkligt bra styrkeförhållande för en tyngdlyftare, men totalt fel för en styrkelyftare. Nu är 200 i frontböj bara en teoretisk siffra, men den är fruktansvärt rimlig redan nu.

Hur gör du dina frontböj? Jag rekommenderar verkligen OL-grepp! Det ställer ett helt annat krav på styrka i bröstryggen, och är en ruggigt bra övning för att kunna hålla uppe hela rygg, bål, och axel-partiet.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Proxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 13:41   #3635
str
Registered User

strs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Gött att se att gubbens övningar dyker upp hos Konstapel Proxy himself.

Bevakar pusharna också här, ser stabilt ut. Själv lever jag mycket på min balans o stabilitet nu som kompenserar för hård form o lätt vikt. Men nu på 85 o vass form jag fortf på bra repsantal med 50+ kg hantlar. Däremot går inte maxlyften riktigt lika bra. Jag får köra brutala "maxlyft" med kroppen istället så länge :-)
Gammal 2013-08-02, 13:53   #3636
str
Registered User

strs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Hann inte editera:

Vi får ha en SR+JR "workshop" en dag - "STR:s gymnastik, pressfest o fjädrings/bål-test + Konstapel Proxys lyftarskola". Som bonusområde på eventet lär vi ut hur man gör en korrekt uppkavling av ärmarna på skjortan o hur man tömmer en baginbox utan att bli full/bakis.

Senast redigerad av str den 2013-08-02 klockan 13:55.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-02, 14:09   #3637
zarnyhax
Registered User

zarnyhaxs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Greatness

proxy..JPG
Gammal 2013-08-02, 21:50   #3638
difeddy
Registered User

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Proxy Visa inlägg
Ja det vet jag! Jag har aldrig testat mer än 180kg i frontböj, men det gjorde jag relativt lätt för ungefär ett år sedan. Det kan faktiskt ha varit drygt ett år sedan.... På den tiden så böjde jag inte mer än 210 kanske och tränade aldrig frontböj, därför tror jag att 200kg är ett väldigt rimligt kortsiktigt mål.

Haha, du har blivit en fruktansvärt duktig knäböjare Edward, men du har inte samma skeva styrkeförhållanden som jag har. Min mark ligger 30kg efter min knäböj, och min frontböj ligger kanske 30kg efter min knäböj. 260-230-200 är ett jäkligt bra styrkeförhållande för en tyngdlyftare, men totalt fel för en styrkelyftare. Nu är 200 i frontböj bara en teoretisk siffra, men den är fruktansvärt rimlig redan nu.

Hur gör du dina frontböj? Jag rekommenderar verkligen OL-grepp! Det ställer ett helt annat krav på styrka i bröstryggen, och är en ruggigt bra övning för att kunna hålla uppe hela rygg, bål, och axel-partiet.
Tackar ödmjukast! Det är väl inte så skevt ändå? Jag är lika stark i böj som mark typ Men du är en jävel på frontböj, det ger jag dig.

Jag kör med OL-grepp! Känner att jag borde stärka bröstryggen då det är där jag failar i frontböjen, sen ligger den efter knäböjen med typ 60 kg.
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-03, 12:08   #3639
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Push

Inte mitt bästa pass idag. Bara en vilodag sedan jag körde push sist och axlarna var trötta sen gårdagens pass, jag glömde mina lindor (behöver dom när jag pushpressar), och gymmet var fullt med polacker. Oh well!
Så jag tog det som det kom och körde med lite lättare vikter, bra kontakt, och högt tempo. passet tog under 50 minuter.

Imorgon är det vila!

Pushpress:
20 x 10
50 x 8
60 x 5
80 x 5

Klokovpress:
80 x 3 - lite aj, PB ligger på 10 reps så
60 x 8

Hantelpress:
42 x 10
42 x 10
35 x 15 - kortare rörelser

Pushdowns:
8, 10, 12 reps

Bröstpress:
3 set

Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Gött att se att gubbens övningar dyker upp hos Konstapel Proxy himself.

Bevakar pusharna också här, ser stabilt ut. Själv lever jag mycket på min balans o stabilitet nu som kompenserar för hård form o lätt vikt. Men nu på 85 o vass form jag fortf på bra repsantal med 50+ kg hantlar. Däremot går inte maxlyften riktigt lika bra. Jag får köra brutala "maxlyft" med kroppen istället så länge :-)
Det vet du väll pappsen! Din press-styrka ska du vara väldigt stolt över med ditt låga kroppsfett. Om du hade gått och blivit lika fet som mig så hade du givetvis slagit mig på fingrarna (vilket du egentligen redan gör).

Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Hann inte editera:

Vi får ha en SR+JR "workshop" en dag - "STR:s gymnastik, pressfest o fjädrings/bål-test + Konstapel Proxys lyftarskola". Som bonusområde på eventet lär vi ut hur man gör en korrekt uppkavling av ärmarna på skjortan o hur man tömmer en baginbox utan att bli full/bakis.
Detta ser jag fram emot! Med tillägg av en kurs i vilka viner man bör dricka för optimal pump och form, kursen leds av Kinder Samuelsson iförd skogshuggarskjorta i storlek XXL som ändå sitter som en kroppsstrumpa.

Citat:
Ursprungligen postat av zarnyhax Visa inlägg
Hahahaha, Zarre! Du har inte facebook, men busringa och photoshop:a - det kan du!

Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Tackar ödmjukast! Det är väl inte så skevt ändå? Jag är lika stark i böj som mark typ. Men du är en jävel på frontböj, det ger jag dig.

Jag kör med OL-grepp! Känner att jag borde stärka bröstryggen då det är där jag failar i frontböjen, sen ligger den efter knäböjen med typ 60 kg.
Jo det är rätt skevt, men ditt är tydligen ännu skevare! Japp, frontböj är en väldigt bra övning av det avseendet. Om man är för svag i bröstryggen, då tappar man stången direkt.
Citat:
Tillräckligt för att ganska många med ganska bra koll hävdar att det antingen tar genetik a la Proxy eller roids för att nå dit. Ever.
Gammal 2013-08-03, 12:26   #3640
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Starka pressar, grymt! Är själv ett stort fan av Klokovpressen, som dock inte ligger på mer än 50kg för min del, men det tar sig!

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-05, 18:42   #3641
Proxy
Registered User

Proxys avatar

Ben

Bra pass idag! Kändes riktigt skönt att böja 180. Jag gjorde det för runt 1 år sedan med korsgrepp, men idag var det mycket lättare än för 1 år sedan, trots OL-greppet.
Likt en tiger som har fått smak på människoblod, jagar jag nu 200kg med järnhård beslutsamhet..

Kroppsvikt: 82kg

Frontböj: - OL-grepp som vanligt
60 x 8
100 x 5
140 x 2
160 x 1
180 x 1 - #BOM
140 x 5 - high bar, vanlig böj. Tekniktest.

Benspark:
2 set

Stånde bencurl:
5, 7, 9, 12 reps - började på fullmagg och gick ner

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Starka pressar, grymt! Är själv ett stort fan av Klokovpressen, som dock inte ligger på mer än 50kg för min del, men det tar sig!
Tack! Känns väldigt skönt att ha kommit igång bra med pressarna, och jag ökar väldigt snabbt än så länge.
Citat:
Gammal 2013-08-05, 18:52   #3642
RobbanColeman
Registered User

RobbanColemans avatar

Reg.datum: Jan 2011
Kellog´s Frosties smakar gott, dom väcker tigern i dig!

200 tar du lätt!

Senast redigerad av RobbanColeman den 2013-08-05 klockan 18:55.
RobbanColeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-05, 18:57   #3643
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Snyggt, stark frontisböjis

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-05, 20:57   #3644
Fredriiik
Biffen

Fredriiiks avatar

Reg.datum: May 2007
fiiilm på dina frontböj vore ju festligt! lite mer filmer i allmänt här vore faktiskt trevligt
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Övertygad om att fler repetitioner bygger mer muskelmassa än få.
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-08-06, 09:49   #3645
Bjern
Registered User

Bjerns avatar

Reg.datum: Apr 2011
Holy fuark! Grattis till 180 Känner jag dig rätt så har du 200 i dig, dina PB'n är ju ofta rätt lätta för att kallas PB'n

Har också börjat köra lite frontböj, med OL-grepp och paus i botten, för att stärka upp bröstryggen i bottenpositionen i böjen. Grymt jobbigt att accelerera ifrån död-start, men riktigt kul

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:05.