Lite diverse idag. Bra tempo - låga vikter. Hela passet tog 1 timma.
Började med lite lätta frivändningar.
Deadrows: - inspirerat av STR. Kort setvila
90 x 5
130 x 5
130 x 5
90 x 10
Clean pulls/power shrugs:
90 x 5
110 x 5
130 x 5
130 x 5
Sittande reprodd:
10, 12, 15 reps (höhö, reps - reprodd)
Avslutade med diverse sidolyft och biceps.
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund
Ska du bli bäst i press också MR.Opti.Jr !! ??
Ifall att så vill jag inte vara med längre......
// 200 kg i frontböj (är det någon som ska fixa det så är det DU)
|
Du känner mig Ola! Som självtitulerad "Sveriges sämsta bänkare" så måste jag ju försöka att bli bra i någon form av press.
Jo, jag antar att det är det...

Jag vill ju gärna påstå att jag är en bättre frontböjare än knäböjare, och jag känner mig inte kaxig när jag säger att jag är en hygglig knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
Varför kör du pushpress och inte militärpress?
|
Av den enkla anledningen att jag inte vill förstöra mina axlar.

Jag har väldigt länge skytt press över huvudet med stång som pesten, men numera går det bra. Pushpress är det som känns bäst, utan lite knuff i botten så känns det som att jag trycker sönder mina axlar.
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy
Vet du vad du har för 1RM i frontböj atm? Tänkte först att jag kanske kunde tävla mot dig men insåg att det skulle vara kört rätt fort.
|
Ja det vet jag! Jag har aldrig testat mer än 180kg i frontböj, men det gjorde jag relativt lätt för ungefär ett år sedan. Det kan faktiskt ha varit drygt ett år sedan.... På den tiden så böjde jag inte mer än 210 kanske och tränade aldrig frontböj, därför tror jag att 200kg är ett väldigt rimligt kortsiktigt mål.
Haha, du har blivit en fruktansvärt duktig knäböjare Edward, men du har inte samma skeva styrkeförhållanden som jag har. Min mark ligger 30kg efter min knäböj, och min frontböj ligger kanske 30kg efter min knäböj. 260-230-200 är ett jäkligt bra styrkeförhållande för en tyngdlyftare, men totalt fel för en styrkelyftare. Nu är 200 i frontböj bara en teoretisk siffra, men den är fruktansvärt rimlig redan nu.
Hur gör du dina frontböj? Jag rekommenderar verkligen OL-grepp! Det ställer ett helt annat krav på styrka i bröstryggen, och är en ruggigt bra övning för att kunna hålla uppe hela rygg, bål, och axel-partiet.