2008-09-15, 09:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Coleman lyft är det när man tar en vanlig stång och lägger ned den på golvet.Fyller ena sidan bara med vikt och skjuter stången emot en vägg och lyfter med V handtag där vikterna är..Och drar den till nedre bröst ?
Om det är så,räknar du bara vikterna du lägger på eller vikterna + stång ?
Galna vikter om det är som jag tror
|
|
|
2008-09-15, 11:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Redhousepainter
Coleman lyft är det när man tar en vanlig stång och lägger ned den på golvet.Fyller ena sidan bara med vikt och skjuter stången emot en vägg och lyfter med V handtag där vikterna är..Och drar den till nedre bröst ?
Om det är så,räknar du bara vikterna du lägger på eller vikterna + stång ?
Galna vikter om det är som jag tror 
|
Tnx!
Japp den övningen som jag menar, min absoluta favorit övning för ryggen, riktig skön kontakt och bara att slita!
Jag räknar in stången som väger 20kg där, så 85kg på ena sidan var väll mitt max igår
|
|
|
2008-09-15, 17:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
T-bar rodd heter den övningen har jag för mig. Riktigt bra resultat där iaf, 85kg har jag nog aldrig ens provat att lasta på men det är en grymt bra övning som det var alldeles för länge sen jag körde. Bra pass!
|
|
|
2008-09-15, 18:01
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av _byggarebob_
Vader ska jag inte köra lågrep på, får dålig kontakt och ingen pump!
och pumpen är allt!
|
Hallelujah!
|
2008-09-15, 19:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Snygg pass, grattis till PB!
|
|
|
2008-09-15, 19:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Tnx!
Japp den övningen som jag menar, min absoluta favorit övning för ryggen, riktig skön kontakt och bara att slita!
Jag räknar in stången som väger 20kg där, så 85kg på ena sidan var väll mitt max igår 
|
Aha,jag räknar bara viktskivorna jag slänger på..svårt att veta hur mkt av stången man egentligen lyfter då man lyfter den snett..Kom på att jag inte körde denna övningen idag på rygg passet
Håller med dig om att man får bra kontakt som satan..
|
|
|
2008-09-16, 17:45
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Aha,jag räknar bara viktskivorna jag slänger på..svårt att veta hur mkt av stången man egentligen lyfter då man lyfter den snett..Kom på att jag inte körde denna övningen idag på rygg passet
|
+1
|
|
|
2008-09-16, 20:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
+1
|
Vad jag än räknar så är Byggare-bobbiiii en grovf sate
|
|
|
2008-09-16, 21:09
|
|
|
Registered User
|
sant stiffie
|
|
|
2008-09-17, 14:40
|
|
|
Registered User
|
Hehe thank you Stiffie
jag har tappat internet hemma pga glömd räkning har skickat in cashen så får se när de kommer tillbaka, sitter på skolan nu och har lite brådis!
Jag har sagt upp mitt träningskort på stället jag tränade på och tog en dag då jag for omkring på en massa olika gym och kikade vad som skulle bli mitt nya "hem" Jag gick inte på : World class, nautilus, feel good och ett till nautilus, alla dessa gym ligger inom en 500m radie till mitt boende.
På varje gym jag gick in fick jag samma känsla som jag hade av de gymmet jag bytte ifrån, dvs lite för mkt high tech, rim fx och fina polerade golv med en massa tjejer som springer på löpband.
Kollade i alla rack och på dessa gym var max hantel på 45kg, eller ett gym hade 55kg hantel med, blev grymt missnöjd för man vill ju ha ngnting att växa i, dock så frågade en instruktör vad jag letade efter, jag ville bara skrika : jaaa, inget som är så jävla fjolligt som detta, men förklarade fint vad jag var ute efter.
han sa att han hade hört talas om ngt gym i tannefors trakten som passade in på min beskrivning, men inget mera än de.
Cyklade dit och frågade en massa människor vart detta gym kunde ligga, hittade de tillslut (Ca: 1km från mitt hus) och såg direkt att detta är vad jag letar efter.
gymmet var en butik/Gym där gymmet var beläget nere i källaren och i butiken fanns alla sorters träningsredskap,pulver,piller och träningskläder.
Frågade om jag fick gå ner och kika (en massiv kille som satt i kassan) och visst fick jag de, de som jag möttes av var nog en klon av golds gym i kalifornia (Pumping iron) dock lite modernare med mkt skitstänger, hantlar (upp till 90kg hantlar  ) och enbart maskiner som har praktisk användning, tex benpressen, T-bar, Rodd,Kabel mm.
Människorna som tränade där var alla riktigt stora och man kände gym andan i luften, mkt vikter och vrål som for upp kan jag säga!
Efter en kort visit så gick jag upp igen och snackade med ägaren som sa att de var väldigt många som tränade seriöst dvs höll på med bodybuilding,strongman mm och som pricken över iet så var kostnade 200:-/månad och man fick ett kort så man hade tillgång till gymmet 24h/dag.
Blev riktigt riktigt riktigt nöjd och ska dit nu senare ikv. och träna!
Träningnarna flyter på som vanligt (har antecknat passen så de kommer lite skrivande sen), och jag hoppas trycker kommer tillbaka snart, för lyckas man inte bygga lite muskler på ett sånt gym, då lyckas man aldrig
Har även börjat småtöjja i benen nu och de behövdes verkligen kan jag säga!
Hinner inte kika i allas journaler men ska uppdatera mig när internet kommer!
|
|
|
2008-09-17, 15:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Hehe thank you Stiffie
jag har tappat internet hemma pga glömd räkning har skickat in cashen så får se när de kommer tillbaka, sitter på skolan nu och har lite brådis!
Jag har sagt upp mitt träningskort på stället jag tränade på och tog en dag då jag for omkring på en massa olika gym och kikade vad som skulle bli mitt nya "hem" Jag gick inte på : World class, nautilus, feel good och ett till nautilus, alla dessa gym ligger inom en 500m radie till mitt boende.
På varje gym jag gick in fick jag samma känsla som jag hade av de gymmet jag bytte ifrån, dvs lite för mkt high tech, rim fx och fina polerade golv med en massa tjejer som springer på löpband.
Kollade i alla rack och på dessa gym var max hantel på 45kg, eller ett gym hade 55kg hantel med, blev grymt missnöjd för man vill ju ha ngnting att växa i, dock så frågade en instruktör vad jag letade efter, jag ville bara skrika : jaaa, inget som är så jävla fjolligt som detta, men förklarade fint vad jag var ute efter.
han sa att han hade hört talas om ngt gym i tannefors trakten som passade in på min beskrivning, men inget mera än de.
Cyklade dit och frågade en massa människor vart detta gym kunde ligga, hittade de tillslut (Ca: 1km från mitt hus) och såg direkt att detta är vad jag letar efter.
gymmet var en butik/Gym där gymmet var beläget nere i källaren och i butiken fanns alla sorters träningsredskap,pulver,piller och träningskläder.
Frågade om jag fick gå ner och kika (en massiv kille som satt i kassan) och visst fick jag de, de som jag möttes av var nog en klon av golds gym i kalifornia (Pumping iron) dock lite modernare med mkt skitstänger, hantlar (upp till 90kg hantlar  ) och enbart maskiner som har praktisk användning, tex benpressen, T-bar, Rodd,Kabel mm.
Människorna som tränade där var alla riktigt stora och man kände gym andan i luften, mkt vikter och vrål som for upp kan jag säga!
Efter en kort visit så gick jag upp igen och snackade med ägaren som sa att de var väldigt många som tränade seriöst dvs höll på med bodybuilding,strongman mm och som pricken över iet så var kostnade 200:-/månad och man fick ett kort så man hade tillgång till gymmet 24h/dag.
Träningnarna flyter på som vanligt (har antecknat passen så de kommer lite skrivande sen), och jag hoppas trycker kommer tillbaka snart, för lyckas man inte bygga lite muskler på ett sånt gym, då lyckas man aldrig
|
Lät riktigt sjysst med nya gymmet ju! och vilket kanonpris för att kunna träna vilken tid på dygnet som hällst  tror inte vi har något sådant gym här i halmstad men kan säkert ha fel. Tränar själv på nautilus i halmstad vi har hantlar upp till 55kg där tror jag vilket räcker för mig, gillar atmosfären som fan ljust öppet och fräscht  men alla har ju olika prior. lycka till grabben
|
|
|
2008-09-17, 21:35
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Heniin
Lät riktigt sjysst med nya gymmet ju! och vilket kanonpris för att kunna träna vilken tid på dygnet som hällst  tror inte vi har något sådant gym här i halmstad men kan säkert ha fel. Tränar själv på nautilus i halmstad vi har hantlar upp till 55kg där tror jag vilket räcker för mig, gillar atmosfären som fan ljust öppet och fräscht  men alla har ju olika prior. lycka till grabben
|
japp de var riktigt nice, det var visst 3st som skulle tävla på fitness festivalen nu i december från de gymmet!
Helt som du säger, handlar absolut om vad man prioriterar för ngt och kan verkligen förstå dom som gillar när de är fräsch, men de är bara inte min stil 
Går allt som planerat inför kommande tävlingsäsong  ?
|
|
|
2008-09-17, 21:43
|
|
|
Registered User
|
Här kommer dagens pass, styrkar börjar arta sig, men långt bort fortfarande.. Stirrar på dom dära stora 80-90kg hantlarna och bara dagdrömme rmig bort. En som körde på 60kg idag, han gjorde en ganska enkel 8a rep och gick därifrån.. snopet!
Axlar
Axelpress: 17.5kg*15, 22.5kg*12, 27.5kg*10, 32.5kg*8
Militärpress: 40kg*15, 50kg*10, 55kg*8, 60kg*4
Axelpressmaskin: 20kg*15, 40kg*15, 60kg*12, 80kg*6-8 vet inte riktigt
Biceps
Rakstångs curl: 35kg*15, 40kg*12, 45kg*8, 50kg*4
Hantelcurl: 17.5kg*12, 20kg*10, 22.5kg*6*2
Hammercurl med stång: 30kg*15, 40kg*8,7,7
|
|
|
2008-09-18, 08:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Här kommer dagens pass, styrkar börjar arta sig, men långt bort fortfarande.. Stirrar på dom dära stora 80-90kg hantlarna och bara dagdrömme rmig bort. En som körde på 60kg idag, han gjorde en ganska enkel 8a rep och gick därifrån.. snopet!
Axlar
Axelpress: 17.5kg*15, 22.5kg*12, 27.5kg*10, 32.5kg*8
Militärpress: 40kg*15, 50kg*10, 55kg*8, 60kg*4
Axelpressmaskin: 20kg*15, 40kg*15, 60kg*12, 80kg*6-8 vet inte riktigt
Biceps
Rakstångs curl: 35kg*15, 40kg*12, 45kg*8, 50kg*4
Hantelcurl: 17.5kg*12, 20kg*10, 22.5kg*6*2
Hammercurl med stång: 30kg*15, 40kg*8,7,7
|
Hoppas han inte körde 60kgs i axlar
Fint pass bobban! Riktigt fina hantelpressar där
Fina curlar också  Känns skönt att köra tungt igen el hur?!
|
|
|
2008-09-18, 17:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Hehe thank you Stiffie
|
Kul med nytt gym! Kul historia där med  Jag tänkte på, när du sa upp ditt andra kort på gymmet, menar du då att det gått ut eller att du helt enkelt sa upp det, fick du då pengar tillbaka för de månaderna du hade kvar? Förstår du mig rätt?:P hah. Kul att du hittade ett gym som du tänkt dig! Hoppas och förväntar mig många bra monsterpass nu hedanefter!
Kör hårt kompis
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:46.
|

|