Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-22, 14:02   #1
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Träningsjournal - Beach 20XX

Hej!

Tänkte egentligen inte starta denna journal men blev så otroligt sugen när jag har småläst lite i andras journaler och noterat deras framsteg.

Lite fakta om mig då:

Är en kille på 21år som har tränat till och från i 3års tid, allting började med att jag fick smaken av järnet när jag råkade skada ryggen när jag gick fotbollsgymnasium, detta medförde till att istället för fotboll 3ggr/veckan skoletid så var jag (tvingad till en början) att gymma.

Det tog inte många veckor föränn jag började gilla den dära känslan man fick i musklerna efter ett riktigt (enligt mig då) hårt pass, och efter någon månad när ryggen fortfarande inte gav vika, så började jag se små resultat i spegeln.
Vi synen av detta så var det nog kärlek vid första ögonkastet och jag visste att gymmet inom en framtid skulle ersätta fotbollen i mitt liv.

Jag har varit kantad med oturliga skador under min gymperiod vilket har gjort att de kanske har blivit 2års seriös träning under en 4-5års period, med ett uppehåll på 7-8månader när jag fick en liten insikt i att börja i boxning.

Just nu så gymmar jag för fullt mellan 5-6 dagar / veckan (oftast 5) och är inne i en bulk period där jag har gått upp cirka 9-10kg på lika många veckor.
jag är 174cm lång och väger nu mellan 81-82kg, återkommer med lite mått vid senare uppdateringar.


Mitt kortsiktiga mål med träningen är att en sommar (varav namnet på tråden) kunna få en riktigt lyckad deff med mkt fin kvalitetsmassa.

Det långsiktiga målet är att lyckas fortsätta bygga i samma takt och att inte ge upp, och en dag i framtiden någonsin kunna vara nöjd med det man ser i spegeln.

Drömmen är naturligsvis att en gång kunna stå på en scen men jag är tillräckligt realistisk för att inse att detta just kanske stannar vid att vara en dröm.

Så nu är det bara att inleda skrivandet, bilder kommer inom kort.

Mvh _Byggarebob_
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 14:13   #2
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Låter bra! Är du fri från skador just nu, då?

Styrkestats och bilder vore kul.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 14:22   #3
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Veckans pass planeras enligt följande ( men kan ske föränndringar beroende på hur dagen känns )

Mån: Bröst / Baksida axalar.
Tis: Biceps / Vader
Ons: Framsida lår / Mage
Tors: Baksida lår / rygg
Fre: Triceps / axlar
Lör: Vila
Sön: Vila

Eftersom de är Tisdag har jag redan gjort måndagens pass som var Bröst/baksida axlar en resume av detta pass lyder:

Bröst

*Bänkpress : 60kg 15rep, 80kg 12rep, 100kg 10rep och avslutande 112,5 6rep

*Sned hantelpress: 22,5kg 15rep, 32,5kg 12rep, 37,5kg 10rep, och avslutande 42,5kg 5rep

*Stående flies i kablecross (långsamt och bra kontakt) 4*8 på 20kg med avslutande urpumpning på längre vikter.

Baksida axlar

Hantel lyft: 10kg 15rep, 12.5kg 12rep, 15kg 8rep och avslutande 17.5kg 8rep.

Shrugs med hantlar: 32.5kg 15rep+, 37.5kg 12rep+, 42.5kg 12rep och avslutande 50kg 10rep+

Framåtlutande hantellyft: 10kg 15rep, 12.5kg 12rep, 15kg 10rep, 17.5kg 6rep.
Avslutade även med att falla i vikter och pumpa ur reällt.

Passet känndes hyffsat, men kunnde ha gått bättre.

Mvh _Byggarebob_
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 14:24   #4
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Är nästan skadefri, har ont i höger axel från en oturlig snowboard olycka i vintras. den ömmar när jag sover och vissa övningar för axlar kan jag ej köra, dock så går den i rätt riktning kunnde inte träna axlar eller bröst för ett par månader sen.
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 14:32   #5
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Tänkte att jag även kunde avslöja lite träningsrekord som jag tänker öka på inom en snar framtid.

Bänk: 130kg (men troligen lite mera i dagsläge) ska ta en dag och undersöka det.

Mark: 160kg * 3rep

Knäböj: 140 * 2rep om jag inte misstar mig

Mvh _Byggarebob_
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 18:09   #6
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Hej igen!

Här kommer dagens träningspass alltså biceps / vader.
Dagen kändes ganska seg och for på gymmet direkt efter jobbet för att jag var så otroligt taggad.
Om ni undrar varför jag kör såpass olika från muskelgrupp till muskelgrupp är för att vissa muskelgrupper ( Biceps,vader & mage ) har jag svårare att få kontakt med, eller inte biceps den får jag otrolig kontakt med, men har aldrig i mitt liv lyckats fått träningsverk i denna så jag letar frekvent olika övningar / tillvägagångssätt för denna med.

Om ni har ngt bra tträningsmetod för dessa muskelgrupper, tveka inte att skriva är ni snäll

åter till träningspasset!

Biceps (tänkte idag testa den gammla hederliga köra till failur metoden!)

*Rakstångs bicepscurl: 50kg 8rep, 50kg 6rep, 45kg 8rep, 45kg 8rep med lite fusk på slutet

*Bicepscurl i kabelmaskin V format grepp: 50kg 12rep, 55kg 8rep, 55kg rep, 50kg 8rep.

*21:an (7 små curls där nere, 7 curls längst upp och inte ände ned och 7 hela curls) denna med en Z-stång: 21*4 sett med 30kg, med tilltagande fusk desto längre övningen led .

Vader ( Detta är även en ny formula )

* Stående vadpress i maskin ( 7rep när man går lite längre än 90grader följt av 7rep när man endast gör små rörelser i toppläge)
90kg 28rep, 100kg 21rep, 110kg 16-17rep, 120kg 14rep.

*Enbens Donkey raises i ställning så man kan gå längre än 90grader ( endast med kroppsvikt) 15st/fot * 4set.

*Vanliga Donkey raises: ca 30st när man trycker till reällt i toppläge.

Dessa muskelgrupper är som sagt mina svåraste, jag har alltid haft enkelt för tryckövningar och jobbigt med drag/curlövningar samt ett övernaturligt genetiskt fel när de kommer till att bygga vader, haha!

Mvh _Byggarebob_
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 08:54   #7
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Kommer att bli en föränndring i dagens träningspass beroende på en jäkla träningsvärk som inte vägrar släppa från förra veckans bravader.

Istället för Framsidalår / Mage blir dagens pass: Triceps / Mage.
Detta medför att veckans schema blir enligt följande :

Mån: Bröst / Baksida axalar.
Tis: Biceps / Vader
Ons: Triceps / Mage
Tors: Axlar / Rygg
Fre: Framsida lår / Baksida lår
Lör: Vila
Sön: Vila

Tänkte att det också kunde vara relevant att veta vilket/vilka kostillskott jag använder mig av!
För närvarande använder jag mig utav:
* Omega 3 (4 tabletter på morgonen)
* Esapro ( 6gram innan träning blandat med vatten och 6gram efter träning utblandad med vatten och maltodextrosin).
* Pro FX ( Ett vassle protein som jag kan trycka i mig någon gång under veckan som ett mellanmål )

Jag brukar även använda mig av kreatin, men just vid tillfället så har jag mina viloveckor i från de.

Hoppas dagens träning flyter på bra, och har ni några tips & trick angående träningsupplägget, mördar musklerna (vader,biceps & mage) eller bara allmänt uppskattas dessa.

Mvh _Byggarebob_

Ps: bilder kommer inom kort!
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 10:49   #8
stiffieboy
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 575
Stark!! Denna ska följas Bilder?

MVH

/Stiffie
__________________

Träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103046
stiffieboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 19:08   #9
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Hej igen!

Dags för dagens uppdatering i journalen! Det var triceps och mage som gällde idag. Dagen i sig så kännde jag mig i riktigt topptrim, men det hade hemskt gärna kunnat gå bättre i gymmet!

Japp stiffieboy ska lägga ut lite bilder sinomtid

Passet inleddes med triceps och min lite heliga övning: smalbänk!
Hade kunnat gå bättre men jag klagar inte!

Triceps

*Smalbänk: 70kg rep 15, 80kg 12rep, 92,5kg 8rep, 102,5kg 4rep

*Fransk press: 30kg 15rep, 40kg 12rep, 47,5kg 10rep, 55kg 7rep

*Pushdowns med rep: 45kg 15rep, 60kg 12rep, 75kg 8rep, 90kg 4rep

Tåls att tillägga att kabeln som jag oftats kör i är dubbeltvinnad dvs. har 2st hjul både uppe och nere som gör att kraften avtas (det brukar dom flesta kabels ha)

Mage

*Benlyft (raka och höga lyft med bena här!) : 1set 12st, 2set 10st, 3 & 4set 8st.

*Ihopdragningar i kabelmaskin när man håller i ett rep (med entvinnad kabel):
30kg 15rep, 35kg 12rep, 40kg 8rep, 35kg 10rep.

*Vet ej namnet på denna, dock finns den omnämnd i senaste versionen av Body, du håller stående i ett handtag i kabelmaskinen och gör snedacrunches mot motsatt ljumske, denna övningar får jag otroligt skön kontakt med och jag kan ha en kittlande känsla i magen hela dagen tills denna känsla ubyts mot träningsverk näst eller nästnäst kommande dag.

Jäkla vad kul det är att gymma nu! På återseénde!

Mvh Robin
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-24, 09:26   #10
stiffieboy
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 575
Citat:
Ursprungligen postat av _byggarebob_ Visa inlägg
Hej igen!

Dags för dagens uppdatering i journalen! Det var triceps och mage som gällde idag. Dagen i sig så kännde jag mig i riktigt topptrim, men det hade hemskt gärna kunnat gå bättre i gymmet!

Japp stiffieboy ska lägga ut lite bilder sinomtid

Passet inleddes med triceps och min lite heliga övning: smalbänk!
Hade kunnat gå bättre men jag klagar inte!

Triceps

*Smalbänk: 70kg rep 15, 80kg 12rep, 92,5kg 8rep, 102,5kg 4rep

*Fransk press: 30kg 15rep, 40kg 12rep, 47,5kg 10rep, 55kg 7rep

*Pushdowns med rep: 45kg 15rep, 60kg 12rep, 75kg 8rep, 90kg 4rep

Tåls att tillägga att kabeln som jag oftats kör i är dubbeltvinnad dvs. har 2st hjul både uppe och nere som gör att kraften avtas (det brukar dom flesta kabels ha)

Mage

*Benlyft (raka och höga lyft med bena här!) : 1set 12st, 2set 10st, 3 & 4set 8st.

*Ihopdragningar i kabelmaskin när man håller i ett rep (med entvinnad kabel):
30kg 15rep, 35kg 12rep, 40kg 8rep, 35kg 10rep.

*Vet ej namnet på denna, dock finns den omnämnd i senaste versionen av Body, du håller stående i ett handtag i kabelmaskinen och gör snedacrunches mot motsatt ljumske, denna övningar får jag otroligt skön kontakt med och jag kan ha en kittlande känsla i magen hela dagen tills denna känsla ubyts mot träningsverk näst eller nästnäst kommande dag.

Jäkla vad kul det är att gymma nu! På återseénde!

Mvh Robin
Riktigt bra smalbänkar! Stark i press märker jag
__________________

Träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103046
stiffieboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-24, 13:04   #11
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Haha tack! , men allting är ju som sagt relativt

men har det betydligt enklare för pressövningar än drag ( de ligger även lite i personligt intresse i pressövningar som genom åren kan ha medfört till något extrapass lite då & då )

Dagen i sig känns ganska bra idag, har dock sovit på tok för lite! Jag och min flicka fick för oss att vi skulle börja se den omtalade serien prison break.
vi gick ner till sängen vid 23.30 tiden och med laptoppen på magen var tanken att se 1-2 avsnitt, detta bröts ju naturligtvis eftersom dom har gjort serien så otroligt spännande!
Väl vid 02.00 tiden och 4avsnitt senare så lyckades jag somna

En profetia om dagen pass då!
Jag känner mig fräsh i kroppen men en lätt anstymmelse till t-värk i triceps som kanske medför till att axlar får lida, men annars ska väll allting gå vägen, men återstår att se!

Mvh _byggarebob_
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-24, 13:18   #12
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Jag kom även på ett annat personligt rekord som jag satte för ca 6 månader sen, detta dock inte styrketräningsrelaterat utan löpning!

Jag sprang 1mil på band på 36.58, detta var dock under min boxningsperiod när tränaren höll en blodigt piska i handen, men jag är sugen på ngn gång i framtiden kanske försöka förbättra detta rekord.

Mvh _Byggarebob_
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-24, 14:10   #13
Johan_S
Registered User
 
Johan_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Lappis, Stockholm
Inlägg: 176
Du verkar inte bara träna bra just nu, utan även ha lite erfarenhet i ryggen. Låter väldigt spännande, känns som du har en del mål.

Mvh
Johan
Johan_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-24, 14:23   #14
_byggarebob_
Registered User
 
_byggarebob_s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 1 071
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_S Visa inlägg
Du verkar inte bara träna bra just nu, utan även ha lite erfarenhet i ryggen. Låter väldigt spännande, känns som du har en del mål.
Tackar !

Men sagt mål är till för att uppnå och drömmar för att uppfyllas, eller hur de nu va :S

Med den dära skräckinjagande krabban på din avatar så kan du inte heller vara helt oerfaren

Mvh _byggarebob_
_byggarebob_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-24, 14:54   #15
Gymfjollan
Banned
 
Reg.datum: May 2008
Ort: stockholm
Inlägg: 2 101
härliga mål ! ser bra ut allt annat också lägga in några bilder ?

lycka till !
Gymfjollan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)