Kul att se hyfsade vikter i böjen (hyfsat för dig) bra press också!
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Jorå, förhoppningsvis kan jag röra mig från dessa babyvikter snart om sikta mot 200 Tack, var ett tag sen jag pressa. Rycken gjorde helt klart sitt på överkroppen, var helt slut i traps/övre rygg och även axlar efter 10 missar på typ 100%
Ryck.. Hur ser det ut nu igen? Lär mig lite styrkeövningar nämligen..
Antar att dina pressar är militärpress?
Ghr?
Garvade järnet av den kommentaren på rycket ( 80kg ). "Fuuuuuu "
Missa ditt inlägg
Ryck: Det mest komplicerade lyftet du kan göra med en skivstång. Ett av lyften som utförs i sporten tyngdlyftning, vilket är det jag mestadels pysslar med.
Orkar du titta igenom denna videon så ser Illya Illin utföra både ryck och stöt. Första övningen är ryck, alltså med brett grepp.
Press är militärpress ja, från rack, utan bendriv.
GHR är glute/ham raises, äckligt bra övning för baksida lår, varning för sendrag i baksidan bara
No h8, det fittis och fläskis jag tränar på är riktigt bra, passar mig som håller på med tyngdlyftning utmärkt, bra golvytor, bra skivstänger och vikter osv. Det värsta är folket som inte riktigt förstår vad man håller på med så ibland går de förbi mig rätt nära, vilket inte är fel i sig men när man kör ryck och stöt behöver man lite space för det är sällan man gör alla lyft så klockrena att man skulle stå kvar på samma ställe man startade med lyftet, även om det såklart är målet
Pat mendels är ett monster! Är inte ett fan av ilja men fan vad han är stark, vet du om det är sant att han ska gå upp till 105kg klassen?
Han e sjuk, redan uppe på 186/215 som 105a nu, får se hur långt han når. Klarar han av att hålla sig som 105a och passera alla hårda dopingtester som finns i USA så kan han nog nå en liten bit, men inte tillräckligt för att klå Illya.