Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-12-01, 15:58   #31621
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Senast sedda film (Inga spoilers!)

Men spoon har väl gett "vanliga" Return of the King 11/10, och då är ju 9/10 inget vidare.

Två första filmerna är 13/10 och 12/10 respektive.

Tapatalk.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 16:34   #31622
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Lilja 4-ever

Såg den för ett par dagar sedan och den guppar fortfarande omkring i bakhuvudet. Den är så mycket mer än bara en film om trafficking. Den är som ett (någorlunda) samtida samhällsstilleben av en värld som är både nära och långt borta på samma gång. Om ni inte såg den när den var på tapeten så är det hög tid nu.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-01, 19:19   #31623
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Haha vafan, chocken när man läser texten och sedan ser betyget
Tycker det är självskrivet att LOTR är 10/10 så jag kände att jag var tvungen att motivera varför den inte fick full pott av mig.

Det är ju avslutningen på den mest episka triologin som har gjorts. Story, skådespel, effekter, ja det mesta är ju perfekt i dom här filmerna.
Gammal 2015-12-01, 20:49   #31624
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
The Return of the King

Extended version. Tycker inte att extra materialet tillför något. Istället så blir filmen för lång. Även att det är en väldigt bra film så klarar jag inte att hålla intresset uppe så länge. Tycker inte att den lever upp till dom två tidigare filmerna även om det är en väldigt bra film 9/10
Scenen när Aragorn kommer med army of the dead är väl inte med i vanliga?

Tycker Sagan om ringen är dryg i extended. Men de andra två är grymma.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 17:24   #31625
Wormzie
Registered User

Wormzies avatar

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Lilja 4-ever

Såg den för ett par dagar sedan och den guppar fortfarande omkring i bakhuvudet. Den är så mycket mer än bara en film om trafficking. Den är som ett (någorlunda) samtida samhällsstilleben av en värld som är både nära och långt borta på samma gång. Om ni inte såg den när den var på tapeten så är det hög tid nu.
yes, dags att ta tag i den nu, skjutit på det alldeles för länge!

A Royal Affair (2012) 5/10

Historiskt drama om en kärleksaffär som skakade om i det danska hovet under upplysningens tid i slutet av 1700-talet.

Otroligt segt tempo, avsaknad av dynamik och nerv. Godkända skådespelarinsatser av framför allt Mads Mikkelsen och Alicia Vikander men tråkigt filmad, klippt och väldigt tråkig kronologi, det kändes i princip som att läsa kurslitteratur.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 17:32   #31626
JHilding
Banned User

Reg.datum: Nov 2012
Såg Harry Potter 1,2,3 och 4 och de var faktiskt lika bra som jag minns dem. Resten är ju rätt usla. Det kom däremot upp en del frågetecken när jag såg dem som vuxen.

Förstår inte, är trollkarlsvärlden i en annan dimension eller vad man ska kalla det, eller i den riktiga världen? För de kliver ju in i en vägg till tågstationen, men sedan flyger den där bilen i tvåan i den riktiga världen ikapp med tåget så då borde det ju vara samma värld? Borde inte mugglarna ifrågasätta varför det åker runt ett gammalt tåg och vart det ska? Och sedan borde ju säkert hundratusentals gå på trollkarlsskolorna, borde inte folk undra vart alla barn försvinner. Och pluggar de ingen engelska, matte, samhällskunskap utan ägnar så många år åt att enbart lära sig trolla fram saker, de måste ju vara otroligt obildade efteråt.

Varför kan man inte bara ta en sådan där nyckel/sko till Hogwarts istället för att åka tåg? Och varför kan inte den enögda mannen i fyra bara ge Harry en teleporterings-sko och typ "Hej, känn på min sko" så hade Harry telepoterats och han hade sluppit ordna så att han vann tävlingen och kunde röra pokalen. Verkar väldigt omständigt.

Senast redigerad av JHilding den 2015-12-02 klockan 17:36.
JHilding är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-02, 18:17   #31627
Mazr
Odens son

Mazrs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Dog Pound - 6,5 av 10. Realistisk men relativt platt fängelsefilm. Vissa scener fick mig verkligen att rycka till av obehag, trots att jag inte anser mig vara speciellt kräsmagad.

Southpaw - 6 av 10. Vettefan, men jag bölade som ett litet barn igenom stora delar av filmen. Den grep tag i mig trots att den som "boxningsfilm" sög getdase.

The Maze Runner - 4.5 av 10. Välgjord, men usch vilka tråkiga karaktärer. "hej nu slänger vi in en brud bara för att"... vad i hela helvete (förlåt Scodelario, jag älskar dig)! Nu har jag inte läst boken, och jag kanske borde gjort det innan jag såg detta pinsamma försök till småläskig äventyrsfilm, men jag hoppas att kommande filmer levererar lite mer djup, vilket jag även tror.
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Jag har typ 1 APM!
Citat:
Ursprungligen postat av groda Visa inlägg
Tja normalt äter jag bara fullkornsprodukter och fiberberikad tofu med sojamjölk för att optimera mina chakran.
Mazr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-04, 11:13   #31628
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
Bloody Sunday

7.5/10

Väldigt bra, rekommenderas.

http://www.imdb.com/title/tt0280491/
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-05, 07:49   #31629
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Eliza Graves (Stonehearst Asylum) (2014). http://www.imdb.com/title/tt1772264/

Jag gillade den. Konstigt att den har gått under radarn med tanke på ensemblen som är med, främst Michael Caine, Ben Kingsley och Kate Beckingsale. Den påminner mycket om en annan film med interner där någon yttre kommer för att utreda, men jag vill inte spoila så mycket. Twister är filmen full av, så titta absolut inte på någon trailer.

Inte Brad Andersons bästa film men jag var underhållen hela filmen igenom i en klassisk who-done-it. Den hade kunnat utförts på ett snyggare sätt, men dialogen är härligt teatrisk och den ger ett fint samhällsperspektiv.
Gammal 2015-12-05, 07:55   #31630
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av JHilding Visa inlägg
Såg Harry Potter 1,2,3 och 4 och de var faktiskt lika bra som jag minns dem. Resten är ju rätt usla. Det kom däremot upp en del frågetecken när jag såg dem som vuxen.

Förstår inte, är trollkarlsvärlden i en annan dimension eller vad man ska kalla det, eller i den riktiga världen? För de kliver ju in i en vägg till tågstationen, men sedan flyger den där bilen i tvåan i den riktiga världen ikapp med tåget så då borde det ju vara samma värld? Borde inte mugglarna ifrågasätta varför det åker runt ett gammalt tåg och vart det ska? Och sedan borde ju säkert hundratusentals gå på trollkarlsskolorna, borde inte folk undra vart alla barn försvinner. Och pluggar de ingen engelska, matte, samhällskunskap utan ägnar så många år åt att enbart lära sig trolla fram saker, de måste ju vara otroligt obildade efteråt.

Varför kan man inte bara ta en sådan där nyckel/sko till Hogwarts istället för att åka tåg? Och varför kan inte den enögda mannen i fyra bara ge Harry en teleporterings-sko och typ "Hej, känn på min sko" så hade Harry telepoterats och han hade sluppit ordna så att han vann tävlingen och kunde röra pokalen. Verkar väldigt omständigt.
Haha, ja. Harry Potters värld är väldigt ologisk, och det märks att hon inte har samma djup i sin värld som t.ex Martin eller Tolkien, där man liksom kommer in i en liten del av den världens historia, utan allt som händer i Harry Potter verkar hittas på allt eftersom. Osynlighetsmanteln hade kunnat lösa typ alla problem resten av serien, den där klockan som Hermione använder för att vrida tillbaka tiden används verkligen för ett banalt ändamål, helt plötsligt kan man teleportera sig med flyttnycklar osv.
Gammal 2015-12-05, 10:47   #31631
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Men Rowling fokuserar på storyn och handlingens fortskridande, inte Tom Bombadill och hans egentligen onödiga roll i ringens eventuella förstörande.

HAH!
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-05, 11:15   #31632
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Såg Ran igår. Jag vet inte riktigt. Var lite lätt distraherad, men den kändes lite rörig och inte alls lika intressant som Yôjinbô. Fortfarande bra, men tyckte inte riktigt att den spelade i samma liga.
Gammal 2015-12-05, 11:17   #31633
eternallord
Registered User

eternallords avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Osynlighetsmanteln hade kunnat lösa typ alla problem resten av serien, den där klockan som Hermione använder för att vrida tillbaka tiden används verkligen för ett banalt ändamål, helt plötsligt kan man teleportera sig med flyttnycklar osv.
Fast så är det i LotR också ibland.
Gammal 2015-12-05, 11:37   #31634
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Haha, ja. Harry Potters värld är väldigt ologisk, och det märks att hon inte har samma djup i sin värld som t.ex Martin eller Tolkien, där man liksom kommer in i en liten del av den världens historia, utan allt som händer i Harry Potter verkar hittas på allt eftersom. Osynlighetsmanteln hade kunnat lösa typ alla problem resten av serien, den där klockan som Hermione använder för att vrida tillbaka tiden används verkligen för ett banalt ändamål, helt plötsligt kan man teleportera sig med flyttnycklar osv.
Därför jag inte orkat kolla alla HP-filmer.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-12-05, 11:45   #31635
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Äh, man behöver väl inte gå in på tok för djupt på Harry Potter. Det är barnböcker som blir tonårsböcker mot slutet. Jag började läsa böckerna i mellanstadiet och tyckte de var bra då. Intresset svalnade i och med att de släpptes över så många år och man hann läsa annat. Jag har sett filmerna och tycker de går att se även om de inte är något speciellt.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:37.