Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-14, 20:03   #16
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Saker att göra om jag hade "fuck off"-pengar. Det brukar jag fantisera om ibland.
Gammal underbar Louis CK om just detta.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 20:28   #17
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Och efter att jag hade sett Rogue One så fantiserade jag under ett par dagar

Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 21:07   #18
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Gammal underbar Louis CK om just detta.
[.yt]gO9PwbtlOIU[/yt]
Jag förstår ju precis vad han menar, men betänk nu att jag är statstjänsteman. Det betyder att jag inte hade gjort saker riktigt som alla andra.
Nå, ska jag vara helt ärlig är nog det värsta jag gjort att ringa chefen på en söndag eftermiddag när jag befinner mig i mitt nya hus i Provence:

"Du... jag kommer inte imorgon."
"Va? Är du sjuk eller har det hänt nåt?"
"Ja, nä... jag bara känner inte för det längre. Hälsa kollegorna. Vi kanske syns på en AW nångång och då bjuder jag!"
"Vad snackar du om?"
"Farväl!"

Nu snackar vi det värsta jag hade gjort. Eftersom jag är både korrekt och nitisk hade jag förmodligen beaktat tre månaders uppsägningstid och allt sånt tjafs.

Sakerna jag kan fantisera om däremot...
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 21:34   #19
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Ang fuck off dollars så har jag fantiserat om att jobba kvar på mitt industrijobb ett tag och köpa onödigt dyra saker då och då. Tex ha en armani tröja på jobbet, köpa diamanter för 10000 i boom beach( vi har en klan inom arbetslaget (anektdot: en kille köpte faktiskt diamanter för 2000 för att levla ikapp!) ), egna motivlackade värsting-hörselkåpor, märkeshandskar som arbetshandskar mm
Vore lite kul ett tag.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 21:46   #20
r3mpuh

r3mpuhs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Jag brukade som liten testa studsa bollar(som inte tappade kraft) mot olika objekt från min position när jag satt i vardagsrum & kalkylera deras färdbana för att se efter hur många kollisioner som skulle krävas för att just den startvinkeln skulle lyckas passera lägenhetens U-Trappa & nå ovanvåningen, vilket alltid var målet. Började oftast med att kalkylera fram valfritt antal startvinklar från min position som skulle kunna resultera i det minsta möjliga antal kollisioner för att nå målet. Tröttnade jag på ovanstående så brukade jag fördriva tiden med att finna startvinklar som resulterade i minimum+1, minimum+2 osv. kollisioner för att nå målet alternativt lägga till faktorer såsom att startvinkelns första kollision måste ske med bokhyllan eller att någon av kollisionerna på färdvägen till ovanvåningen måste inträffa på ett specifikt objekt, t.ex en tavla, men det får inte ske på den första kollisionen/de två första kollisionerna osv.

Det faktum att min mor & mormor är/var nomader innerst inne hjälpte även något för variationens skull, detta då jag har flyttat mer eller mindre lika många gånger som år jag är fyllda.
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 22:04   #21
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Ang fuck off dollars så har jag fantiserat om att jobba kvar på mitt industrijobb ett tag och köpa onödigt dyra saker då och då. Tex ha en armani tröja på jobbet, köpa diamanter för 10000 i boom beach( vi har en klan inom arbetslaget (anektdot: en kille köpte faktiskt diamanter för 2000 för att levla ikapp!) ), egna motivlackade värsting-hörselkåpor, märkeshandskar som arbetshandskar mm
Vore lite kul ett tag.
Påminner mig om en annan grej jag brukar fantisera om: Jag brukar låtsas att jag får ett visst jobb, sen fantisera om hur mycket pengar jag kommer ha hunnit spara ihop efter ett år, fem år, tio år, osv. Alternativt försöka räkna ut hur lång tid det tar innan jag får X antar miljoner.
Min bantning just nu!
Gammal 2017-02-14, 22:38   #22
Jakobson
Registered User

Reg.datum: Aug 2014
Återkommande fantasti där jag opererar om ansiktet och designar något helt nytt
Jakobson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 22:39   #23
baktung
cool bispes kung

baktungs avatar

Reg.datum: Apr 2016
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Påminner mig om en annan grej jag brukar fantisera om: Jag brukar låtsas att jag får ett visst jobb, sen fantisera om hur mycket pengar jag kommer ha hunnit spara ihop efter ett år, fem år, tio år, osv. Alternativt försöka räkna ut hur lång tid det tar innan jag får X antar miljoner.
Skulle inte tråden handla om konstiga småfantasier?
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 22:50   #24
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Att jag vaknar upp en morgon 1978 eller däromkring i ming femåriga kropp, fast med min nuvarande hjärna och alla dess kunskaper och vetskap om vad som kommer att hända och hur jag med dessa förändrar verkligheten och gör mig själv till kejsare över hela världen.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 23:06   #25
saigon
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att jag vaknar upp en morgon 1978 eller däromkring i ming femåriga kropp, fast med min nuvarande hjärna och alla dess kunskaper och vetskap om vad som kommer att hända och hur jag med dessa förändrar verkligheten och gör mig själv till kejsare över hela världen.

Haha, har en liknande kan man säga.

Att man reser bakåt några år, kanske 40-tal?. Sedan ska man försöka bevisa på olika sätt att man är ifrån framtiden, och försöka lägga fram bevis och sakliga fakta för det, och om man lyckas försöka påskynda utvecklingen och vara som en "framtida faktabank" och bli rik/känd

Men sen tror jag knappast att man skulle vara till någon nytta egentligen, skulle kunna svara väldigt ytligt tekniskt inom vissa områden men inte så mycket mer till ingen nytta alls antagligen.
saigon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 23:31   #26
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Reg.datum: Apr 2012
-Pappa, pappa varför har just han blivit kejsare?!
-Jo, min son, du förstår, han är en jävel på att hitta studier på reddit.

Gammal 2017-02-15, 06:38   #27
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Skulle inte tråden handla om konstiga småfantasier?
Jo, förlåt för off-topic, haha.
Min bantning just nu!
Gammal 2017-02-15, 08:26   #28
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Jag brukar ofta fantisera om hur jag gör illa mig. När jag går förbi en bil när det är halt brukar jag alltid börja visualisera hur jag halkar och slår huvudet i dragkroken t.ex.

Eller om jag håller i en kniv eller papper börjar jag tänka på äckliga sätt man kan skära sig på, typ mellan fingrarna, mungipa och att ramla med kniven och få den i kroppen.

Kan hända att jag tänker sånt om andra också.
Detta. Jag har tunna handleder, brukar p.g.a. det få bilder i huvudet av hur jag exempelvis vänder mig i sängen och knäcker handleden när den hamnar under kroppen. Kan även handla om att nacken knäcks, det här dyker nog upp i huvudet eftersom att jag sover på ett visst sätt där nacken inte är i någon toppenposition.

Det där med papper känner jag igen. Kan räcka med att jag tänker på papper så ryser man till när man får upp en bild av ett A4 som skär mellan fingrarna. Det är bland det vidrigaste jag vet, flashbacks från den tidiga skoltiden när sådant var relativt vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Detta också. Dock inte att jag blir kejsare. Brukar fundera på VAD man skulle kunna showa off med under olika epoker. Säg att jag transformeras till medeltiden, vad exakt skulle jag kunna göra med de kunskaper som jag besitter idag? Brukar oftast komma fram till att jag nog inte skulle göra ett särskilt stort intryck

Annars har jag en mängd barnsliga fantasier som involverar sport. Kan ofta se mig lyfta marklyft för en VM-titel etc. Trots att jag numera bara spelar Korpen-fotboll, och aldrig var särskilt duktig på sporten, får jag fortfarande upp bilder i huvudet av att man spelar någon viktig match. Lyssnar jag på en riktigt bra låt brukar jag se framför mig att jag sjunger inför en stor publik. Dessa fantasier har jag dock svårt att se som särskilt konstiga.

5K: 17:43 6-timmars: 76,34 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 08:29   #29
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE

ARMSTARKs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Blaine Visa inlägg
De få jag har brukar vara av sexuell karaktär.
Det är inte normalt.
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 08:39   #30
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Har hundratals småfantasier (ha, det nyordet kan ni skriva upp Språkrådet) . Att dagdrömma är riktigt trevligt när man ska somna eller i övrigt bara låta tankarna vandra. Jag har flera stycken som jag plockar upp då och då, vissa har varit med mig i flera år. Kommer också ihåg många fantasiscenarion jag tyvärr har vuxit ifrån.

Senast redigerad av Mantus den 2017-02-15 klockan 08:42.
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:58.