Kommentar: Nöjd med passet. Har aldrig kört så pass tungt i smalbänk tidigare och det gick relativt smärtfritt. Är dessutom nöjd med dipsen, i och med smalbänken innan. Snedbänkarna var skoj, körde stege tillsammans med Rambo. Efter utlåsningarna provade jag push-downs men det gnällde i armbågarna. Kändes bättre i dipsmaskinen i slutet.
Skulle vilja slå ett slag för mycket grundträning speciellt nu i början. För jäkla trist med alla ivriga juniorer som pajar leder och muskler för att de har för bråttom.
Skulle vilja slå ett slag för mycket grundträning speciellt nu i början. För jäkla trist med alla ivriga juniorer som pajar leder och muskler för att de har för bråttom.
Tack Micke.
Du har rätt och du får gärna förklara mer specifikt. Mindre 3:or och mer 8:or?
Du har rätt och du får gärna förklara mer specifikt. Mindre 3:or och mer 8:or?
Optimal teknik och träning av hela kroppen. Mindre 1-3 i SL eller åtminstone minimalt med maxlyft och antagligen 6-10 för resterande första åren. Kanske inte snabbaste vägen att bli stark men antagligen en bättre långsiktig lösning.
Lite yrvaket trillar jag in och grattar till tävlingsdebuten. Kul!
För övrigt så är det djäkligt skoj att se med vilken entusiasm du kör. Keep it up!
'
Tack gnusram, du är lite sen men det gör ju inge:P
För det mesta tänker jag löjligt mycket på träningen. Kan inte låta bli, har aldrig funnit något som jag älskar så pass mycket. Har tränat sedan jag var 6 men inget har varit lika kul som styrkelyft.
Citat:
Ursprungligen postat av Cirius
Såklart jag följer efter dig Lady!! Nu får du köra hårt
Yey!! Tack Cirius, det gör vi!
Citat:
Ursprungligen postat av Klo
Optimal teknik och träning av hela kroppen. Mindre 1-3 i SL eller åtminstone minimalt med maxlyft och antagligen 6-10 för resterande första åren. Kanske inte snabbaste vägen att bli stark men antagligen en bättre långsiktig lösning.
Du har ju 3 år på dig, kör smart!
Det låter förståndigt. Kan vara bra för mig att tänka på. Kör inte alldeles förmycket 1-3, men sällan fler än 5 reps i basöningarna. Försöker dock att inte köra mindre än 6 reps i alla komplementövningar.
Precis, 3 år är lång tid. Ska se till att inte slita ut mig.
Aah.. du börjar se farlig ut
Vilket viktklass är det du skall tväla i? Eller har du nämnt det?
Som folk här innan nämnt. Tar du det bara lungt, sansat och försiktigt så ska du se att du blir starkare än Hulken (Hulkan om man är tjej va?) innan du vet ordet av
Lycka till det bästaste!
Som folk här innan nämnt. Tar du det bara lungt, sansat och försiktigt så ska du se att du blir starkare än Hulken (Hulkan om man är tjej va?) innan du vet ordet av
Lycka till det bästaste!
Hehe tack Magnus!!
Nej det har jag inte. Jag har velat fram och tillbaka ganska länge över ifall det blir 67:an eller 75:an. Vägde in på 68.75 på tävlingen. (men ganska bastant frulle i magen). hade gått ned några kilon inför och funderat på att tävla i 67:an. Har dock bestämt mig nu att det är 75:an som gäller. Morgonvikt ca 69kg. Ska fortsätta ligga runt det och nöta. Har insett att jag inte kommer bli starkare av att gå ned i 67:an. Dessutom har jag min längd emot mig och därför är det smartare med 75:an. Ojoj en massa babbel, men det är tanken iaf.
Jag har haft Hulken som smeknam när jag lirade fotboll och innebandy
Kul att du tittade in!
Edit: Snart kommer film och rapport från Markpasset!
Kommentar: Nytt pers i Marken! Sweet! Kändes riktigt bra. Treorna på 70kg var teknikträning. Efter att ha studerat min Mark såg coachen att jag tenderar till att rulla fram stången när jag böjer mig ned. Det plus att min svaghet är början av lyftet genererar till att det blir tyngre än vad det borde bli. Hade faktiskt aldrig tänkt på det tidigare. Brukar alltid börja med smalbenen mot stången men ska ändra fotställningen nästa vecka. Hoppas förändringen ger resultat och gör det "lättare" att marka.
Rambo fyller år idag också! Grattis Grattis!
Robert har problem med höften men körde på hårt med chins och rodd. Duktig pojke, som inte tappar motivationen trots att han inte får marka/böja på ett tag. Själv hade man gått under...:S