Dagens idioti var ett försök att göra nytt PB igen, vilket lyckades, inte snyggt på något vis, röven fladdrade en del och nog årets segaste utlåsning men upp kom skiten iaf!
Ignorera "musiken"
Ser bra ut! Glöm inte att fokusera på att ha vikten på hälarna, nu lyfter dina hälar från golvet och mycket vikt ligger på främre delen av dina fötter. =)
På det lilla vi faktiskt ser så är det en del som saknas rent tekniskt.
Absolut, finns alltid brister Det som är lite roligt att filma sig själv och se vilka brister man har för stunden.
För lite vikt på hälen vet jag redan. Åtgärdar det så slipper knäna vara så långt "ut" från kroppen. För dåligt djup. Tappar mig i botten. Skulderbladen inte riktigt så tight som jag hade velat. Armbågarna bör vara mer under stången. Jag bör andas ut på vägen upp, inte hålla andan genom hela repetitionen. Osv. Finns säkert mycket mer brister men detta kom jag på såhär på rak arm.
Citat:
Ursprungligen postat av extra kakao
Ser bra ut! Glöm inte att fokusera på att ha vikten på hälarna, nu lyfter dina hälar från golvet och mycket vikt ligger på främre delen av dina fötter. =)
Tack! Jajemen, såg jag direkt. Har varit lite stel i fotleden till och från vilket jag tror gett mera framåtlut. Det var en av anledningarna till att jag filmade detta set och mycket riktigt var det som jag befarade.
Snyggt utförande, speciellt hur du får in armbågarna under stången. Kör du efter något speciellt stretchupplägg?
Tack
Jag har lagt ned både tid och energi på att stretcha fotleder, baksida lår samt rumpan för att kunna göra böj med den teknik jag har idag. Samt fick släppa egot och gå ned tyå 25-30 kg från mina gamla traditionella horisontala böjar.
Citat:
Ursprungligen postat av HMB
Riktigt imponerande utförande+djup för att vara utan tyngdlyftningsskor, redigt avis
Man tackar! Ja många glömmer bort att jag faktiskt böjer i fivefingers som har en "klack" på typ 2-3 mm
Bara att stretcha och träna på tekniken! I did!
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen