Tänkte börja logga så jag får tillbaka strukturen på träningen, har improviserat alldeles för länge nu.
Väger för tillfället 76-77 kg morgonvikt på 180cm. Rätt lite på den längden, har varit upp över 91 kg som mest men blev bara tjock för att jag åt kebab, pizza och burgare + gainer. Efter det gick jag ner till 73,1 och gjorde 502,5 i RAW-totalen(165-110-227,5). Nu siktar jag på att gå upp sakta i vikt och göra det på rätt sätt, därav trådnamnet.
Testade en NONOYES maxning (dvs. med passare och tng-bänk) igår så jag kan köra igång med Sheiko (37->40) på måndag, har tränat byggarinriktat i ca 2 månader och sedan gick jag direkt på maxning så jag hade ingen viktvana men jag är ändå nöjd med resultaten. Kommer få justera upp vikterna lite eftersom bara, det löser sig. Gjorde iallafall 165-120-215 men böjen och marken var med mersmak så jag sätter maxvikterna i programmet till 170-120-220 så får vi se hur det går.
Börjar logga passen på måndag så jag får börja med att posta någon youtube-video fram tills dess.
Hängryck från knä+ryckböj
40x1+3
50x1+3
55x1+3
60x1+3
Några singlar på 50 med fokus på fart under stången
Styrke+frontböj
70x3+3
70x3+3
70x3+3
70x3+3
Shrugs
70x12x5
Dropryck (snatch balance)
Totalt 15 reps med fokus på att hitta balansen, tom stång.
Stretching 30 min
Lugnt pass då jag börjar med Sheiko imorgon, #37 ser så lätt ut så jag kör nog #40 i 4 veckor och sedan CMS-Prep 1 eller 2, alternativt så höjer jag bara vikterna i #37. Lördagar eller söndagar får bli lite tyngdlyftning framöver känns det som, saknar den träningsformen.
Stretchingen har verkligen gett resultat. Jag har fortfarande mest problem med stelhet i bröstrygg och baksida lår/rumpa men det kommer det också! Tog mig ner bra i rycken idag, även frontböjarna såg riktigt bra ut, längesen jag körde pga fotskada men de satt ordentligt bra idag!
Jodå, har kört igenom #29 någon gång tidigare. Jag har även för mig att jag testat något av de andra men kommer inte ihåg vilket nr.
Tycker däremot att programmen ser aningen lätta ut, eller så har jag bara tagit låga maxvikter. Kanske får smaka på den höga volymens goda och bita mig själv i läppen efter att ha skrivit det där!
Kommer kännas betydligt tyngre efter 2 veckor, så öka inte för snabbt...:P
Med tanke på att jag gick från att göra 8+ reps till en maxning direkt så skulle jag gissa att maxvikterna är lite låga. Har kollat igenom både #37 och #40 men med de vikterna jag valt så ser allt rätt lätt ut så jag ska nog höja liiite till. Kommer ändå få mer viktvana allt eftersom! Dock måste jag ha i åtanke att det är rätt mycket volym så att man kanske inte behöver ha tyngre vikter än vad det står just nu
Blir att köra #40 först, sedan gå på CMS prep efter det. #40 såg mer vettigt ut med assistansövningar osv, samt att jag behöver lite högre intensitet i det mesta. Däremot måste jag modda kronlyften litegrann, jag kan definitivt inte göra 2or i smala kronlyft på mitt 100% max i sumo så jag kommer att köra alla kronlyft >80% sumostil och alla vanliga marklyft sumo, resten smalt!
Bänkpress med stopp
65x5
80x5
90x4
90x4
90x4
90x4
90x4
Flyes
11x10x5
Benpress
6x6 på 155 kg
Good morning
5x5 på 50
Första passet med Sheiko #40.
Passet tog längre tid än jag trodde, tog ca 2,5 h att genomföra. Tiden sticker iväg rejält på grund av att det är så många set och setvilan blev lite lång i början av passet. Bänken kändes jävligt tung fram tills jag kom på att jag kanske ska trycka med maxfart på alla reps, helt plötsligt blev allt lätt. En bieffekt av mycket reppande.
Flyes var länge sen, benpressen kommer nog ge mig bra benstyrka som jag saknar rätt mycket av nu, lyfter ju allt med ryggen. Hade svårt med good mornings för att jag är för stel i baksidan. Kommer ta det som en stretchingövning fram tills jag blivit rörlig nog.
Kommer nog vara rätt sliten imorgon, vi får se om jag gick ut lite för hårt då