Inte vågat det själv än, är rädd att träffa mina hälar...
Tror inte det är någon större risk faktiskt. Dels kommer ju stången inte så långt ner pga viktskivorna, dels har man en instinktiv självbevarelsedrift som gör att man håller sig undan.
Citat:
Ursprungligen postat av espeto
Tack för tipsen och filmandet igår
Så lite så! Så här blev mitt klipp, inklusive ditt gästspel
Har varit hos en naprapat med anledning av min onda fot, samt även att jag tycker att jag är svagare på vänster sida. Det var mycket givande! Inte minst var det stor skillnad i angreppssätt jämfört med läkare.
fick massage av foten, vilket resulterade i ett märkbart klick
konstaterades att min höft är något roterad åt vänster
vilket kompenseras genom att axlarna roterar tillbaka åt höger
stel i höften på vänster sida
stel i bröstryggen
bra rörlighet i ländryggen
vid knäböj med rak rygg till parallell går jag snett
vid djup knäböj med rundad rygg är jag betydligt rakare
tips om stretch, fotträning, balansövningar (det vanliga)
Lite sprintuthållighet inför 400m på lördag. Trehundringen var inte alltför ansträngd, men femhundringen var inte nådig. Sista hundra tog nog 22 sekunder.
Vad trodde din naprapat var den huvudsakliga anledning till felen som upptäcktes? (eller flera, om det var så?)
Du pratade om en tävling när vi sprang ihop sist. Är det samma tävling? Vad är det för nå't?
Oj, jag har inte lagt märke till att du faktiskt lyfter grejer också. +45 i räckhäv är tokigt mycket, grattis! Jag är impregnerad.
__________________ Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj! Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Lite sprintuthållighet inför 400m på lördag. Trehundringen var inte alltför ansträngd, men femhundringen var inte nådig. Sista hundra tog nog 22 sekunder.
Vad trodde din naprapat var den huvudsakliga anledning till felen som upptäcktes? (eller flera, om det var så?)
Du pratade om en tävling när vi sprang ihop sist. Är det samma tävling? Vad är det för nå't?
Oj, jag har inte lagt märke till att du faktiskt lyfter grejer också. +45 i räckhäv är tokigt mycket, grattis! Jag är impregnerad.
Hon kom inte fram till någon uppenbar grundorsak, än. Fast stel vänster gluteus kanske är en kandidat. Hon knäckte och tänjde lite hit och dit, och så fick jag tips om stretch. Ska tillbaka på fredag för vidare analys.
Ja, det är samma: Världsungdomsspelen (typ Gothia Cup för friidrott). Jag och kberg är nämligen ungdomar. Den går på Ullevi fredag-lördag-söndag. Det kan vara kul att titta in och se all intensiv aktivitet som pågår överallt, även på Valhalla IP som är uppvärmningsarena.
Tack! Räckhävning är förmodligen den övning jag kört mest konsekvent i många år.
Citat:
Ursprungligen postat av kberg
400m på lördag?
Ses på uppropet!
Tänkte väl att du skulle dyka upp! Säg hej om du ser mig.
Det är lite läskigt när det knakar i kroppen så där, men himla skönt efteråt
Jag är olika stark om man jämför höger och vänster, så jag blir sned emellanåt. Tydligen inget ovanligt heller, det kan vara så enkelt?
Lätt pass idag. Var först lite ledsen över att brädan jag använder för boxhopp var upptagen, så att jag inte kunde hoppa högre än 70 cm. Men sen kom jag på att det var ett ypperligt tillfälle att testa enbenshopp. Då var 70 cm fullt tillräckligt.
Tävlingsdags igen. Mest på skoj, eftersom jag inte kunna träna pga ont fot etc etc. Riktigt roligt att springa inne på Ullevi, det är trots allt en ganska mäktig arena.
Uppvärming: 1 km lätt jogg på 6:24. Lite långsammare än en typisk uppvärmningskilometer i våras, men inte så mycket så lite kondition finns nog kvar.
Kberg kom fram och hälsade, trevligt!
Slutligen: 400m @ 61.72. Precis innan start blåste det upp en stormvind som regerade på bortre långsidan och slutkurvan, så jag vågade inte satsa fullt ut. Hyfsad tid med tanke på förutsättningarna, men största behållningen är att ha varit med på en större tävling. Plus att foten inte ramlade av, det är bra.