2012-11-08, 21:15
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Waosan spinner som en katt! 
|
Ibland låter jag som en arg katt också.
|
|
2012-11-08, 21:16
|
|
Ljuset i mörkret
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Ibland låter jag som en arg katt också. 
|
Du blir ju bara sötare för varje minut
|
2012-11-08, 21:18
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus
Du blir ju bara sötare för varje minut 
|
|
|
2012-11-08, 22:21
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Jobbar. Men jag är ledig i helgen och då ska jag på kurs. Yay!
Deffar du jämt Lellan?
|
Hoppas det är en skoj kurs! =)
Vet du, man kan ju tro det - men det är som så att jag hittade något sämre än bulk.. Nämligen stess-overload-hälla i sig skit för att må dåligt-beteende..  Och kroppen skiter ju i om det är bullar, glass, eller just socker+olja+sirap+mjöl-äckelblök som orsakar uppgång. Så jag fick ta hjälp från "coach" Fredrik - som också tyckte att det var lite synd att jag aldrig "får" vara mätt på gott, jag som älskar mat.. :P Så på helgerna tvångsinförs lite skräp så jag ska slippa vänta på´t tills "framtiden".
Hursomhelst: jag mår faktiskt bra hungrig; allt smakar supergott och jag blir (som nyss, med ägget) mkt lätt glad. Dock så ska jag FAN heller ställa till det i framtiden; planen är att ligga lite högre än 1400-1500 kcal under veckorna ngn gång, gomat på helgen. Ska bara stabilisera formen lite lägre först! Lider inte, men kan ändock bli väldans glad över ett ägg!
(Läs: jag tänker inte klaga, men njuta när jag balanserar. Bara kärringar som bantar jämt, jag bantar inte - vill ha en glad kropp så det är en klok diet med olika aspekter i beaktande helt enkelt.  )
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Jag har precis placerat mitt skrivbord någonstans. Det är något sämre än där det var förut, fast helt OK ändå. Får se hur det känns lite senare.
|
Oj, lät först som att du tappat bort det - men det står nog fint och kanske på sin rätta plats nu då?
Citat:
Ursprungligen postat av Dravena
Ummmm..... jag kan inte träna, har ont och har druckit för mycket kaffe. Men jag har en katt på magen som viftar med små rosa tassar! 
|
 På dig (och alla andra kittens i tråden), hoppas verkligen du kan träna och slipper ont snart!! Katt är dock ett stort plus, bra där! =)
|
|
|
2012-11-08, 22:27
|
|
Vrickad & älskvard
|
Lellan: Vad är skillnaden den här gången mot tidigare gånger där du sagt samma sak? Som bekant räcker det inte att säga att man skall göra en förändring, utan man måste just känna förändringen inifrån för att den skall bli av. (Inte för att misstro dig, utan för att få dig att tänka en extra gång, samt att jag är nyfiken).
Skrivbordet stod förut precis vid ett fönster och med ryggen mot en vägg, vilket jag tycker om, men det gör samtidigt att en stor del av rummet försvinner. Nu har jag placerat mitt större skrivbord mot väggen och en del av ytterdörren. Det är inte optimalt, men det funkar bättre än förväntat. Dessutom gör det att jag kan placera soffan där jag vill ha den. Jag flyttade just på det andra, mindre skrivbordet, bredvid mitt större, med ryggen mot väggen, och det verkar också fungera. Jag kanske kan ha ett inverterat hörnskrivbord som täcker en del av dörren. Det gör nog inte så mycket, för jag har två dörrar man kan gå in igenom. Dessutom öppnas de utåt, så det är inga problem att öppna upp helt om jag så vill.
Nu har jag hämtat hem senaste Body Radio. Alltså är det läggdags. G'natt!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Senast redigerad av mikaelj den 2012-11-08 klockan 22:31.
|
|
|
2012-11-08, 23:08
|
|
Ljuset i mörkret
|
Nähä, här hände det inte mycket vid den här tiden
Jag ska dricka kaffe och sedan gå och lägga mig
|
2012-11-08, 23:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Dags att sova, gonatt på er!
|
2012-11-08, 23:43
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Lellan: Vad är skillnaden den här gången mot tidigare gånger där du sagt samma sak? Som bekant räcker det inte att säga att man skall göra en förändring, utan man måste just känna förändringen inifrån för att den skall bli av. (Inte för att misstro dig, utan för att få dig att tänka en extra gång, samt att jag är nyfiken).
|
Vet inte om du läste svaret till dig i min journal; men oavsett så är det väl inte så att det "pang" blivit bra. Utan just att jag genomfört förändringar, och att beteendet iom stöd och förändringar mattats av? Beteendet kom ju som en stormvind från ingenstans kändes det som. Viktuppgång, fine - det har jag gjort förut.. Men då har jag ju inte hållit fast vid kosten. Denna gång har jag ju ätit som jag ska - och sedan lagt på ett självskadebeteende som eg inte handlar om mat; utan om att få ngt mer reellt ont än det onda i själen som kommer av att vara hjälplös när skit händer och man inte kan göra.. ett skit. Det var liksom inte en liten skitgrej, utan för mig - stora saker. Liv, död etc. Hur man än lever kan man inte skydda sig mot sånt.
Att jag "skött mig" under perioden då beteendet uppstod (i maj) och fortfarande mår jättebra av min mat, är för mig ett sunt tecken på relationen till mat är bra. Gillar den, mår bra av den, blir glad av den!  Men människor - mitt förhållande till dem; tja det blev väl lite ansträngt. Eller snarare hur jag ska förhålla mig till folk. Utan att själv gå under, typ. Men är verkligen glad ändå på något sätt; att det faktiskt inte handlade om ngt matrelaterat - utan kroppsrelaterat (vilja ha ont, bli fet, skydda mig). Känner mig jäkla bra som fast det varit svårt, och känns riiiktigt ovärt, har hållit fast vid den dagliga maten fast man "skadat", just för att inte fläta ihop det dåliga med det bra. Eller börja kompensera, så att kroppen blir än mer förvirrad.
Men vet inte om du syftar på viktuppgång..? Kommer alltid få kämpa för att hålla en vikt jag trivs i. Det är inget hysh hysh, så blir det ofta när man varit för fet för länge, accepterar det. Och kan se vinster i att vara hungrig; på mat, på livet och allt som ingår där. Kanske inte når ngn punkt där jag kan äta ad libitum. So what.. mår inte dåligt av den koll jag har. Har bra ögonmått, knappt ngra känslokopplingar till ätande, det är avdramatiserat. Iofs; Fredrik nöter fortfarande av lite, jag dricker tex juice på morgonen nu. Dricka kalorier var nog det sista "tabut" tror jag? Är visst vanligt att överätare har massa "förbud" och underätare "äter jämt"..
Har ju inte sedan beteendet uppstod i våras haft så här långt uppehåll, och skulle det komma återfall så vet jag ju vem jag ska ringa - först, innan. Är inte så att jag blåst "faran över". Utan mer att jag är glad att det inte är en kamp timme för timme, dagligen. Utan impulser som sköljer över och kan passera, och att jag knappt minns när det kom senast.
(Fö noterar jag ditt tillägg och uppskattar faktiskt att du skriver ut varför du frågar som du gör, så att dina frågor inte kan misstolkas; du upplevs mkt vänligare i tonen då. =))
Citat:
Skrivbordet stod förut precis vid ett fönster och med ryggen mot en vägg, vilket jag tycker om, men det gör samtidigt att en stor del av rummet försvinner. Nu har jag placerat mitt större skrivbord mot väggen och en del av ytterdörren. Det är inte optimalt, men det funkar bättre än förväntat. Dessutom gör det att jag kan placera soffan där jag vill ha den. Jag flyttade just på det andra, mindre skrivbordet, bredvid mitt större, med ryggen mot väggen, och det verkar också fungera. Jag kanske kan ha ett inverterat hörnskrivbord som täcker en del av dörren. Det gör nog inte så mycket, för jag har två dörrar man kan gå in igenom. Dessutom öppnas de utåt, så det är inga problem att öppna upp helt om jag så vill.
Nu har jag hämtat hem senaste Body Radio. Alltså är det läggdags. G'natt!
|
Aha, stora förändrartagen.. kul med variation om inte annat, hoppas det är "en winner"!  Japp, god natt! =)
|
|
|
2012-11-09, 00:03
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Hmm.. märks det att man har dålig koll på nyheter när man ser skallgången från fönstret innan man hör ordet av händelsen? Trodde det var någon neighbourhood watch thingy wossname, men det var visst lite värre.
|
2012-11-09, 00:07
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
Hmm.. märks det att man har dålig koll på nyheter när man ser skallgången från fönstret innan man hör ordet av händelsen? Trodde det var någon neighbourhood watch thingy wossname, men det var visst lite värre.
|
Vad har hänt? Jag har lika dålig koll.
|
|
|
2012-11-09, 00:13
|
|
|
Citat:
Vad har hänt? Jag har lika dålig koll.
|
Nioårig flicka borta här i Örgyte. Jag trodde bara det var allmän förortsparanoia manifesterad i nattlig områdestillsyn.
|
2012-11-09, 00:16
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
Nioårig flicka borta här i Örgyte. Jag trodde bara det var allmän förortsparanoia manifesterad i nattlig områdestillsyn.
|
Ojdå. Hoppas dom hittar henne fort.
|
|
|
2012-11-09, 00:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
När förortsparanoian når Örgryte, ja då är världen nära att gå under. Enda brotten där är väl skattefusk =) Gör mina hälsokontroller i Örgryte, tar 10 minuter från bussen, räknade till 8 porsche och en ferrari sist.
|
|
|
2012-11-09, 00:21
|
|
|
Citat:
Ojdå. Hoppas dom hittar henne fort.
|
Jo. Alltid tråkigt med sådant. Imponerande dock hur mycket folk som dyker upp för att hjälpa till. Roligt att se.
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp
När förortsparanoian når Örgryte, ja då är världen nära att gå under. Enda brotten där är väl skattefusk =) Gör mina hälsokontroller i Örgryte, tar 10 minuter från bussen, räknade till 8 porsche och en ferrari sist.
|
Vad vet jag om storstadsbor. Där jag har växt upp blir brott inte svårare än stöld av cyklar och bilstereor ^^
|
2012-11-09, 00:43
|
|
Klär i skinnrock
Reg.datum: Sep 2003
|
Att det ska vara så svårt för kroppen att fatta att min ZMA ska ner i magen, inte rapas upp 15min efter jag har svalt dom...
|
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300
Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:05.
|

|