Publicerar förslag på tyngdlyftningsprogram. Tänkte att ni kanske hade nån input. 3 dgr/vecka då jag inte verkar kunna träna mer. Allt är givetvis snott från källor som Pendlay och Catalyst, blandat utan minsta hänsyn.
Dag 1 (setxreps)
Hängryck 5x3
Stöt 3x(2+1)
Knäböj 5x5
Pendlay-rodd 3x5
Dag 2
Ryck 3x2
Hängstöt 5x(2+1)
Frontböj 3x3
Death march 3-4 set
Dag 3
Ryck stopp vid knä 5x2/Ryckmax
Stöt stopp vid knä 5x2/Stötmax
Knäböj 1x5 (toppset alltså)/Front/bakböjmax
Ryckböj 3x3
Varannan vecka blir Dag 3 en maxdag, ryck/stöt/böj. Dagarna mellan passen kommer det att bli axelrehab och lite rodd för att få upp flåset. Ingen flåsträning före/efter Dag 1 dock. Vet av erfarenhet hur död man blir av tunga 5x5-pass. Startvikterna bli låga för att jag är osäker på hur det kommer att kännas. Inte tränat böj strukturerat på länge. Det blir viktökningar från vecka till vecka, men om inte det fungerar kommer jag istället att laborera med repsen. Tex börja med 5x2 60 kg i ryck och veckan efter ta 5x3 60 kg och tredje veckan öka vikten. Jag ger mig själv ganska stor frihet i hur arbetsvikten ökas. Men det blir rätt linjärt i 12 veckor hade jag tänkt/hoppats. Böjen körs enligt Texas Method för den som inte genomskådat det redan.

Sitter med en manual från Justin Lascek.
Volym och intensitet är väl saker jag funderar mest över. Vet inte riktigt vilken volym som är vettig när man börjar med tyngdlyftning. Men är valet av övningar åt väggarna galet så säg till. Överväger allt även om jag inte implementerar allt. Styrketräningsaxel utesluter allt pressande för min del. Ingen idé att köra bänk/press/pushpress. Rehabbar för tillfället men överväger operation.
PS, ifall det behövs:
Ryck 86 (men tycks sällan komma över 75)
Stöt 108 (sällan över 100)
Nuvarande 1RM knäböj 150-160 kg, front ~130 kg