Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-26, 22:52   #1726
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
Äru på toppenhumör lr? det gillar vi!
2 saker är svåra att dölja: hosta (grabben har haft krupphosta hela veckan men hävdar att han är *host host* frisk) - och toppenhumör..

Gillart jag med!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 02:05   #1727
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Teh feelgoood!...!! Aouw aouw aooooooooouw!!

Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 09:21   #1728
Severen
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
Härlig läsning nu!
Konstaterar liknande som dig Lellan, vinden har vänt! Kör hårt!
Severen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-30, 18:57   #1729
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Teh feelgoood!...!! Aouw aouw aooooooooouw!!
Citat:
Ursprungligen postat av Severen Visa inlägg
Härlig läsning nu!
Konstaterar liknande som dig Lellan, vinden har vänt! Kör hårt!
Hm, well... blåsigt värre här, depptankar keep coming to me.. För att toppa det så åt jag godis hela helgen, plus den tiden i månaden, kände mig som en uppblåst ballong el nåt och vägde mig: 84,7 kg. Meh va fan..

Tränar på gör jag dock, senaste 2 passen var det inte bara svett som rann, men det konstiga är att INGEN kan ana att det är annat än svett, jag kan tom se neutralglad ut, jag tänker inget sorgligt det bara kommer blött ur ögonen och ledsen klump i magen. Va fan..?!

Å mina hälar update: förmodligen hälsporre. Har köpt inlägg, men vaknar om natta med ajaj. Men va fan.. tänker snappa out of "tycka synd om mig" mode när det slår till, varje jäkla gång, och den här deppigheten som fyller mig titt som tätt måste fasen gå över, va fan..

Ang mitt yttre har jag senaste dagarna fått höra följande: "ser ut som du har ätstörningar, dvs du ser ut som innan du blev tjock" eh..aha.. följt av "så du är nog nöjd" eeh... hehh.. va? + att jag är vacker + fin + vacker igen. Helt skevt alltihop, jag känner mig som en svullen boll, kämpar med tårar emellanåt, vill dra en filt över mig, och får komplimanger. Va fan..? Världen är ding ding. Jag är dingast, dock. Knappast så att jag tiggt komplimanger, och känner mig helt instabil, men hey, bra på att luras är man tydligen!

Edit: jo, trot el ej, detta är en träningsjournal. Jag styrketränar, dansar osv. Orkar bara inte skriva upp det haha.. :P

Gammal 2010-03-30, 20:41   #1730
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Glömde musik..

Gammal 2010-03-31, 07:57   #1731
Severen
Registered User

Reg.datum: Jun 2009
Living well is the best revenge..

Vet inte om jag traggat om det tidigare, men tipsar fall i fall igen.
Kollade upp mina hälar också efter att ha gått och haft ont i ett år, misstänkte också hälsporre.
Var som tur(?!) inte det, utan en kombination av för hög hålfot och för mjuka fötter. Många år av fotbollsspelande och några år karate hade satt sina spår tydligen.

Lösningen är inlägg, men försök fixa riktiga då som du flyttar från sko till sko.
Ska fixa ett par av en ortopedtekniker här i krokarna, kostade typ tre gånger mer men de är bättre än standardgrejerna som sjukhusen delar ut för typ 400kr.
Ett rätt enkelt sätt att kolla om det är hålfoten är hur man sliter på sulan i skon. Säger inte att det är 100%, men ger kanske en fingervisning.
Det är en himla skillnad på sidorna och hålfoten om man har det problemet.

Trist att läsa om deppandet, men kan säga att jag känner igen det.
Tre månader tog det mig att sluta fundera så jäkla mycket och komma ur det.
Sysselsätta sig genom träning och inte minst umgås mycket med vännerna även om man inte känner för det var min lösning.
I början isolerade jag mig lite väl mycket, så det kan säkert gå snabbare. Men en dag öppnar man ögonen igen.
Och det känns det ungefär så här..

http://www.clevver.com/music/video/1...r-version.html
(Ja, musik så klart.. gillar, förutom texten, körerna på slutet)

Underbart klipp med Eklund!
Helt i min smak!
Severen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 13:21   #1732
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!

CallePs avatar

Reg.datum: Sep 2007
hahahaha jacob eklund!!!
Gammal 2010-03-31, 13:28   #1733
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Lellan skit i folks kommentarer om ditt utseende. Det är oviktigt.

Fokusera på att jobba dig igenom detta nu Det blir bra igen. Fin låt för övrigt. Du kommer snart på fötter, med lite arbete och lite jävlaranamma!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-31, 18:29   #1734
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Severen Visa inlägg
Vet inte om jag traggat om det tidigare, men tipsar fall i fall igen.
Kollade upp mina hälar också efter att ha gått och haft ont i ett år, misstänkte också hälsporre.
Var som tur(?!) inte det, utan en kombination av för hög hålfot och för mjuka fötter. Många år av fotbollsspelande och några år karate hade satt sina spår tydligen.

Lösningen är inlägg, men försök fixa riktiga då som du flyttar från sko till sko.
Ska fixa ett par av en ortopedtekniker här i krokarna, kostade typ tre gånger mer men de är bättre än standardgrejerna som sjukhusen delar ut för typ 400kr.
Ett rätt enkelt sätt att kolla om det är hålfoten är hur man sliter på sulan i skon. Säger inte att det är 100%, men ger kanske en fingervisning.
Det är en himla skillnad på sidorna och hålfoten om man har det problemet.

Trist att läsa om deppandet, men kan säga att jag känner igen det.
Tre månader tog det mig att sluta fundera så jäkla mycket och komma ur det.
Sysselsätta sig genom träning och inte minst umgås mycket med vännerna även om man inte känner för det var min lösning.
I början isolerade jag mig lite väl mycket, så det kan säkert gå snabbare. Men en dag öppnar man ögonen igen.
Och det känns det ungefär så här..

http://www.clevver.com/music/video/1...r-version.html
(Ja, musik så klart.. gillar, förutom texten, körerna på slutet)

Underbart klipp med Eklund!
Helt i min smak!
Tack för inlägg! (apropå inlägg kör jag på apotekets budget á 170 kr nu. Och har pissont haha.. :P). Ska till läkaren om en vecka.

Eftersom jag både röntgat och ultraljudat så borde det inte vara hälsporre, jag vet bara att jag har så jävla fakking ont, särskilt ett par timmar efter träning samt mornarna, eller om jag setat stilla ett tag. Och när jag går. Hm. Jämna plågor?

Blev iaf helt tårögd bara av ordet "lösningen" för det är precis vad som skulle få upp humöret, sprungit till gymet ett par ggr nu (ajaj) och fossingarna gillar det inte men resten av mig, vore så jäkla skönt humörmässigt att ut å kuta känns det som.

Tack för musiken, musik är fasiken direktkanal till att ändra känsloläge. Lite som att ratta in ny kanal på radion, ett sätt att byta spår. Ang isolera sig så ligger det nära till hands, får nog tänka till där!

Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
hahahaha jacob eklund!!!
Ja, va fan... :P

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Lellan skit i folks kommentarer om ditt utseende. Det är oviktigt.

Fokusera på att jobba dig igenom detta nu Det blir bra igen. Fin låt för övrigt. Du kommer snart på fötter, med lite arbete och lite jävlaranamma!
Bet ifrån lite och sa att jag inte vill ha feedback, varken kritik el beröm el whatever - fick svaret "men du behöver ju inte lyssna?". Först blev jag trött, sen kom jag på att det ju är rätt. Kan inte stoppa folk från att låta truten glappa, behöver ju inte lyssna. Så überkänslig nu att det är löjligt, skitsamma om jag är ditten el datten.

Just nu känns det som att det krävs lite väl mkt arbete och jävlaranamma, men å andra sidan, har ju tidigare tjatat om att inte tänka el känna efter så mkt - utan "gör gör gör"... Får mata på helt enkelt! Livet ska krångla ibland, annars står man still och växer fast, orka det. Tror inte ni fattar hur mkt peppet betyder, förresten, prenumererar på ngt slags allmänt tvivel på det mesta för tillfället, behöver komma ner på jorden å lyfta blicken.

Fick förresten den inputen igår med, att det är lite töntigt att hänga på ett forum och behöva pepp. Jaha. Då är jag väl töntig då? Mår bra av det, uppebarligen. Första reaktionen var "men va faaan" och att jag skulle skaffa en fysisk dagbok som inga blöta näsor når, å andra sidan.. skriver jag här så finns det alltid ngn som stoppar mina självömkande negativa spiraler. Tack som fan på er!

/Tönten

Visst ja: Har tränat också! Ben och mage. Lovely! Ätit: Kladdkakemuffins, kaffe m mjölk, ½ kg kesella, 1 påse nutrilett päron jag hittade, potatis och makrillåda, 1 marsipanägg, kaffe m mjölk.

Gammal 2010-03-31, 19:25   #1735
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!

CallePs avatar

Reg.datum: Sep 2007
hahahaha sitter å garvar ibland över hans missar i falk filmerna!

Alla gånger han säger Okej med exakt samma tonfall till ex.

Såg bilderna såg bra ut
Gammal 2010-03-31, 20:54   #1736
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Fick förresten den inputen igår med, att det är lite töntigt att hänga på ett forum och behöva pepp. Jaha. Då är jag väl töntig då? Mår bra av det, uppebarligen. Första reaktionen var "men va faaan" och att jag skulle skaffa en fysisk dagbok som inga blöta näsor når, å andra sidan.. skriver jag här så finns det alltid ngn som stoppar mina självömkande negativa spiraler. Tack som fan på er!

/Tönten

Visst ja: Har tränat också! Ben och mage. Lovely! Ätit: Kladdkakemuffins, kaffe m mjölk, ½ kg kesella, 1 påse nutrilett päron jag hittade, potatis och makrillåda, 1 marsipanägg, kaffe m mjölk.
Praaaa att träna sej Lellan!

Det är galet vad pepp man får härifrån, och för min del som är så "ny" på det här med seriösare styrketräning: inspiration! Jag hade fanimig inte gått och sprungit igår om inte Madame och Numse hetsat mig.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 15:29   #1737
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
hahahaha sitter å garvar ibland över hans missar i falk filmerna!

Alla gånger han säger Okej med exakt samma tonfall till ex.

Såg bilderna såg bra ut
Vet inte vilka bilder du tänkte på, men pra pra!

En annan snubbe som får mig på gott humör är Rikard Palm:

(klassikern "earthcake" )
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Praaaa att träna sej Lellan!

Det är galet vad pepp man får härifrån, och för min del som är så "ny" på det här med seriösare styrketräning: inspiration! Jag hade fanimig inte gått och sprungit igår om inte Madame och Numse hetsat mig. ; )
Kolo är tokbra! Träna är tokbäst! Igår tänkte jag åter tanken att lägga ner journalandet, men peppet hade jag ju blivit utan isf! Tänkte om, det lyfter en ju! Tänker för mye..

Ätit lite konstigt men va fasen; 2 st 90 grams hamburgare med sallad, 50 g smågodis, ett par kakor ett par ägg. Gott iaf! Har så ont i hälarna = stillasittande = förmodligen inget mer att mumsa på idag förutom lite kesella.

Tränat: Rygg och biceps; står och stampar på samma vikter, men men, jag stampar det bästa jag kan iaf.. alltid nåt! Rygg var skoj, biceps inte så skoj... man kan inte ha kul jämt?

Gammal 2010-04-01, 15:54   #1738
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Igår tänkte jag åter tanken att lägga ner journalandet, men peppet hade jag ju blivit utan isf! Tänkte om, det lyfter en ju! Tänker för mye..
nooooooooo, don't go there!!!!
Paus är en sak, men sluta journala är....

Den här journalen är den bästa! (näst efter min då såklart :P)
Me love long time Lellans journal! <3

Citat:
biceps inte så skoj... man kan inte ha kul jämt?
Meh! Du har bra besep ju, om jag hade såna skulle jag tycka det vore en fest att få curla loss framför spegeln! Men alla kanske inte är lika muskelkåta och fåfänga som madame... (?)

Senast redigerad av Madame den 2010-04-01 klockan 15:57.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 16:00   #1739
Dravena
30% Cyborg

Dravenas avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Meh! Du har bra besep ju, om jag hade såna skulle jag tycka det vore en fest att få curla loss framför spegeln! Men alla kanske inte är lika muskelkåta och fåfänga som madame... (?)
......
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ingen stjärt i världen kan få mig att springa.
On the road to straight perfection
Dravena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-01, 16:11   #1740
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
*cry * nooooooooo, don't go there!!!! : nono:
Paus är en sak, men sluta journala är.... *bs *

Den här journalen är den bästa! (näst efter min då såklart :P)
Me love long time Lellans journal! <3

Haha, du är bra knäpp du Madame, på bästa sättet! Lellan (+ journallen) love u long time right back at ya!

Faktiskt fick du mig att klämma på armen å se ut så här (förutom färg å ansiktsbehåring då), sen kände jag mig silly.. haha.. å lite glad.

Citat:
Ursprungligen postat av Dravena Visa inlägg
......
Haha, jag får klä mig tight nästa gång och spana in ev muckler, stod mest oinspirerat och glodde på att mina armbågar inte skulle åka fram och funderade om jag skulle ställa mig mot en vägg men var för lat (+ fotont) för att knata dit.. haha, störd man är, är på gymet men orka gå 5 meter.. heh! :P

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.