Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-04, 18:57   #151
stahlberg
Registered User

Reg.datum: May 2003
Jag vet inte om moderatorerna uppfattar mina inlägg som en del av det de kallar "tramsandet". Jag har trots min kritik också försökt vara konstruktiv. Blanca har mycket att lära sig. Skulle han han ta åt sig av mina, bubbes, tp:s m.fl inlägg (vilket iof är tveksamt, eftersom han tar åt sig mest av det negativa), så skulle han ha större nytta av sin journal.

Zotriq (var det så) undrar över en viss fortsatt kritik trots filmen. Ifall han skulle ta sig tid att läsa mina inlägg - och tänka efter vad det står i dem - så skulle han inte behöva undra.

Bänkpress är en styrkelyftsrörelse (om man utför den som bänkpress vill säga). Det är därför lätt hänt att man jämför bänkpress-resultat med styrkelyftares och bänkares resultat - i synnerhet om resultaten ifråga visar på att den som lyft den ligger nära svenska toppen i sin ålders- och viktklass. Ändå har jag i ganska liten utsträckning jämfört Blancas lyft med ett tävlingslyft.

Om Blanca vill lyfta mycket vikt i bänkpress småningom borde han satsa på att lära sig en bra teknik (vilket gäller alla nybörjare). En bra teknik är bra först när den är automatiserad. Har man en bra och automatiserad teknik så lyfter man alltid ungefär lika. Börja redan från ställningen på bänken. Leta upp Lillgrabbens eminenta inlägg som beskriver hur man tar ställning på bänken. Försök hitta olika inlägg om bänkteknik. Kolla hur olika bänkpressare tränar (iof tränar de rätt olika, men iaf).

Jag kan tänka mig att Blanca & co tränar huvudsakligen för att utveckla sina kroppar och inte för att få ökad styrka (alltså mera BB-betonat än SL-betonat). Men eftersom de också verkar tycka om att vara starka så tycker jag nog de kunde fundera lite över SL-teknik. Nonamenoshame bad mig visserligen ge teknikråd gällande hans bänkfilm i bildtråden. Men för det första tror jag hans begäran var halvt ironisk (det borde den inte vara. Det finns många teknikdetaljer han borde förändra), för det andra var filmvinkeln (rakt från fotändan och dessutom snett nerifrån) dålig när det gäller teknikanalys, och för det tredje borde han lära sig tekniken från grunden, vilket gör det svårt att ge detaljråd. Men överlag tycker jag nog Blanca, Nonamenoshame m.fl borde fundera på tekniken en del.

Bubbe : Freddi talar väl aldrig om bröstbänk?

Detta skrev jag innan jag läste vad Allan skrivit. Men jag håller nog med : jag tror knappast Blanca är intresserad av några råd, goda eller dåliga. (För egen del ska jag inte skriva här mera, utan ägna mig åt dem som vill ha råd)
Gammal 2007-12-04, 19:04   #152
Durre
Registered User

Durres avatar

Reg.datum: Dec 2006
Om jag hade varit blanca hade jag gått allout på att bli bodubilter!
Gammal 2007-12-04, 19:05   #153
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Reg.datum: Jan 2002
Och därmed släpper vi ämnet. Det står var och en fritt att fortsätta denna diskussion i en annan, mer allmänt hållen tråd där fler kan ta del

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-07, 15:50   #154
jojjep91
Jag Lever Vid Min Dator

Reg.datum: Mar 2007
Bra bänkat! hahaha, sådär såg jag ut igår när ja skulle köra sista repet på 80

nästa gång du bänka 140 så kan du ju t.om filma vikternas vikt och lägga på stången! då blir de nog inge mer gnäll.
jojjep91 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-11, 18:05   #155
Blanca
Registered User

Blancas avatar

Reg.datum: Aug 2004
Längesen man skrev här nu... har blivit massa annat snack men jaja....

Inne på andra veckan i tung träning nu, längesen man körde de känns lite ovant men jävligt skoj!

Några bra resultat från dessa veckorna:

Bänkpress:
130x1

bicepscurl:
35x5x3

Smalbänk:
110x4
120x1

Axelpress:
40x6x3

ja de va några av dom:P kommer inte ihåg alla set i huvvet så får uppdatera från morgondagenspass och framöver.

godjul
Blanca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-11, 18:57   #156
jaaaaag
Guest

Biff (:
  Svara med citat
Gammal 2007-12-12, 15:20   #157
Blanca
Registered User

Blancas avatar

lite bilder. gärna lite tips på vad som behöver tränas... drf jag lägger ut bilderna...

Tips kan vara på både posering och fysiken... tack
Gammal 2007-12-12, 16:07   #158
rolf
#VilaLagom

rolfs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Det kan vara poseringen som är lite dålig så du inte riktigt får ut latsen, men just vidden är väl det jag tycker släpar mest. Triceps kunde få lite mer stryk också. Men fixar du det är det riktigt, riktigt grymt! Skulle ju förstås vilja se benbilder också men överkroppen är niice
Gammal 2007-12-12, 18:07   #159
AntonLindberg
Registered User

Reg.datum: May 2007
triceps är väl de som släpar lite men det ser grymmt ut ;D!
AntonLindberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-14, 01:04   #160
Blanca
Registered User

Blancas avatar

ben bild va de, framsidan är väl okej men baksidan behöver jobbas HÅRT med, den är så dålig just nu så lägger inte ens ut en bild från sidan på benen:
Gammal 2007-12-14, 22:16   #161
crux
Registered User

cruxs avatar

Reg.datum: Nov 2004
axelkåt som man är så blir man ju imponerad över hantelpressarna(vet dock ej hur utförandet är men utgår från att de är ok), och styrkan på en så fettsnål kropp såklart. bra gjort! mer triceps och trapz!
crux är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 03:00   #162
EmCeeMike
Registered User

EmCeeMikes avatar

Reg.datum: Dec 2005
Imponerande! Skulle lägga lite mer krut på baksida axlar. Det skulle nog dom flesta behöva men refererat till sidechesten ser du ut som baksida axlar släpar.
EmCeeMike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-15, 18:56   #163
Blanca
Registered User

Blancas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av EmCeeMike Visa inlägg
Imponerande! Skulle lägga lite mer krut på baksida axlar. Det skulle nog dom flesta behöva men refererat till sidechesten ser du ut som baksida axlar släpar.
okej tack för tipset ska jobba på de, någon/några bra övningar för just baksida axlar?
Gammal 2007-12-15, 19:04   #164
gnagaren
Mätt och hungrig

gnagarens avatar

Reg.datum: Sep 2006
Facepulls, stående/sittande framåtlutande hantellyft (åt sidan)... finns en massa bra

Omvända flyes i CC är min favoritövning för baksida axlar

Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Kolo, samlingsplatsen för dig som vill träna men fastnar framför datorn hela jävla tiden.

Senast redigerad av gnagaren den 2007-12-15 klockan 19:06.
gnagaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-16, 21:37   #165
Blanca
Registered User

Blancas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gnagaren Visa inlägg
Facepulls, stående/sittande framåtlutande hantellyft (åt sidan)... finns en massa bra

Omvända flyes i CC är min favoritövning för baksida axlar
ja den kör jag endel, men undrar en sak, kör du tungt i den, alltså 10-8 reps mindre/mer? jag kört en hel del i den uppemot 15... vet inte om jag borde göra de, vilket har du fått mest resultat av?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.