Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-10, 16:22   #1501
str
Registered User

strs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Chinsen

Ett chinsräcke i trädgården, inte ens tänkt på... Hur bygger man ett enkelt, svetsa ihop ett?
Trä eller metall. 2 stolpar eller påkar som du gräver ned t ex. Borra hål eller sätt dit fästen för en 3:e stång.

Har man tillgång till trä så går det ju enkelt att snickra o borra. En grövre rundstav är perfekt som den horisontella baren.
Gammal 2013-05-10, 16:55   #1502
marcusbranden
Registered User

marcusbrandens avatar

Reg.datum: Nov 2011
Verkar ju vara populärt med utomhusfilmer numera! Får fixa någon till veckan!
Sponsrad av Gym-varuhuset
Min träningshemsida <--
marcusbranden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 17:11   #1503
str
Registered User

strs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av marcusbranden Visa inlägg
Verkar ju vara populärt med utomhusfilmer numera! Får fixa någon till veckan!
Yepp, skönt väder nu dessutom. En annan har ju kört ute hela vintern =))

Satte ihop en liten samling: Var lite rörigt bland mina videoklipp med lite lyft o sets här o där... så städade lite o får rensa upp lite bland alla klipp. Satte istället ihop en liten samling för att få lite mer ordning på det. Får en hel del press på mig när jag ser dessa lyft, vilket är kul... ska bli intressant vad jag kan prestera på min vikt nu som är ca 2 kg mindre än detta.

Lite kul variation också att lägga upp ett gym-klipp. Många har väl mest sett mig köra "street workouts". Men jag tränar ju trots allt en del på gym också...

En del gamla klipp som sagt, men faktiskt en del andra som jag knappt sett själv =)

Gammal 2013-05-10, 17:44   #1504
Gurragurk
Registered User

Gurragurks avatar

Reg.datum: Sep 2012
Men fan grabbar... Nu kommer jag inte kunna hålla mig borta från chins-räcket uppe vid orienteringsklubben efter kvällens PW... Ryggpasset är ju imorgon.. Aja, bara att kötta i guess

Min resa kan följas i min Journal
Gurragurk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 17:49   #1505
jflycore
Banned User

Reg.datum: Nov 2012
Ibland när jag bjuder hem tjejer och vill impa på dom så visar jag dina klipp och säger att jag känner dig. Är det okej för dig?

//FredagsKrameN!
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-10, 18:59   #1506
ameiner
Registered User

ameiners avatar

Reg.datum: May 2012
Herregud räcker inte för att beskriva min reaktion när jag såg klippet, du är så otroligt stark och vilka reps du levererar.

Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg
Ibland när jag bjuder hem tjejer och vill impa på dom så visar jag dina klipp och säger att jag känner dig. Är det okej för dig?

//FredagsKrameN!
hahaha Jon du är för skön!
Gammal 2013-05-10, 19:27   #1507
JasminV
Registered User

JasminVs avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Patte. Haha, det där är riktigt oldschool :-)

Nej, inte alla Chins..absolut inte =) Skrev i description att det går o komma upp i hur många olika kombinationer som helst av vinklar, grepp, utföranden, klapp osv.

Haha KW. Ja, det där lät grymt... egen-snickrat DOS

Mm, sjuka var ju att man bara kunde köra spelen från DOS o inte från windows. Kom ju en MS-dos prompt i windows 95 sen, men hjälpte ju inte... var ju bara om man ville manövrera därifrån =)

Benpasset blev följande:

Böj:

Först reppa lite på 100 kg, sen upp till 120 kg o körde rätt många 5:or.
Ned till 100 igen o reppa ut.

Vikten runt 85 kg så man känner att stabiliteten blir lite sämre i böjarna o inte lika mycket som trycks ihop där nere i bottenläget =)

Benspark:

1x8, 90 kg
1x8, 90 kg
1x8, 90 kg
1x8, 90 kg
1x8, 90 kg

Lårcurl (ett ben i taget):

1x8, 30 kg
1x8, 30 kg
1x8, 30 kg
1x8, 30 kg
1x8, 30 kg

Tänkte samla ihop mina "topp 10"-videos för Abs, Pull-ups och Push ups här nedan:

Pull-ups:

Abs:

Push-ups:

Tack för att du delar med dig av dina klipp, fy vad jag är sugen på att träna magen nu!!!
Gammal 2013-05-10, 23:42   #1508
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Gillar den nya samlingen du satte ihop! Sjuk styrka OCH reptålighet du har!! =) Wow! Visste ju detta sen innan men damn alltså.. brutalt!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 01:50   #1509
gustafffsson
....................

gustafffssons avatar

Reg.datum: Feb 2012
Haha fan va skoj att få min simpla video postad här har dig att tacka för all inspiration vad gällande magträning och testa nya saker och inte bara fastna i gymmets maskiner

Senast redigerad av gustafffsson den 2013-05-11 klockan 01:52.
gustafffsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 09:46   #1510
str
Registered User

strs avatar

Är i "skogen" så passar ju ypperligt med lite Blair Witch Training Project i helgen. Ska även uppsöka någon skolgård här o nöta lite Push up Freestylin, Pull ups + mage.

Här är min förra Push ups Freestyle-film ("Hardest Push Ups In the World")... ska jobba mer på det o försöka mig på några sjuka kombinationer :-)

Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Yepp, skönt väder nu dessutom. En annan har ju kört ute hela vintern =))

Satte ihop en liten samling: Var lite rörigt bland mina videoklipp med lite lyft o sets här o där... så städade lite o får rensa upp lite bland alla klipp. Satte istället ihop en liten samling för att få lite mer ordning på det. Får en hel del press på mig när jag ser dessa lyft, vilket är kul... ska bli intressant vad jag kan prestera på min vikt nu som är ca 2 kg mindre än detta.

Lite kul variation också att lägga upp ett gym-klipp. Många har väl mest sett mig köra "street workouts". Men jag tränar ju trots allt en del på gym också...

En del gamla klipp som sagt, men faktiskt en del andra som jag knappt sett själv =)

Citat:
Ursprungligen postat av Gurragurk Visa inlägg
Men fan grabbar... Nu kommer jag inte kunna hålla mig borta från chins-räcket uppe vid orienteringsklubben efter kvällens PW... Ryggpasset är ju imorgon.. Aja, bara att kötta i guess
Haha, bara att köra på gurrish... Ninja Style :-D

Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg

//FredagsKrameN!
Tack för fredagskramen ;-D Haha... det är helt okej, du kan även säga "den här snubben tittar på MINA klipp" :-)

Citat:
Ursprungligen postat av ameiner Visa inlägg
Herregud räcker inte för att beskriva min reaktion när jag såg klippet, du är så otroligt stark och vilka reps du levererar.

hahaha Jon du är för skön!
Tack ameiner för att du tittar o gillar, kul att höra =)

Citat:
Ursprungligen postat av JasminV Visa inlägg
Tack för att du delar med dig av dina klipp, fy vad jag är sugen på att träna magen nu!!!
Tack! Kul att du kikade o att det gav lite inspiration! :-)

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Gillar den nya samlingen du satte ihop! Sjuk styrka OCH reptålighet du har!! =) Wow! Visste ju detta sen innan men damn alltså.. brutalt!
Tack =)

Jo satsar ju en hel del på min explosivitet, sen tror jag inte att jag är speciellt uthållig över flera set. Har inte riktigt den där segheten, är nog mer rapp!

Citat:
Ursprungligen postat av gustafffsson Visa inlägg
Haha fan va skoj att få min simpla video postad här har dig att tacka för all inspiration vad gällande magträning och testa nya saker och inte bara fastna i gymmets maskiner
Skön känsla i vodeon =) Gör det, med din bar kan du träna mycket mage. Tråkigt att stänga in sig på ett gym i detta väder...
Gammal 2013-05-11, 09:53   #1511
Mazr
Odens son

Mazrs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Nu kanske du har skrivit det innan, men det vore väldigt intressant att höra hur du lägger upp din kost. Hur, var, när, varför, mängd, kött, dat meat!?!
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Jag har typ 1 APM!
Citat:
Ursprungligen postat av groda Visa inlägg
Tja normalt äter jag bara fullkornsprodukter och fiberberikad tofu med sojamjölk för att optimera mina chakran.
Mazr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-11, 19:34   #1512
gustafffsson
....................

gustafffssons avatar

Reg.datum: Feb 2012
Haha dock är de inte riktigt lika fint väder här (kring +6) så drog på mig en liten förkylning,men Ska ut idag igen och köra igen
Gammal 2013-05-12, 10:12   #1513
str
Registered User

strs avatar

Kör hårt utomhus denna helg, fågelkvitter o sommar i princip.

Försöker filma lite o sätta ihop en liten street workout.... hmm, klurar på lite övningar =)

Citat:
Ursprungligen postat av Mazr Visa inlägg
Nu kanske du har skrivit det innan, men det vore väldigt intressant att höra hur du lägger upp din kost. Hur, var, när, varför, mängd, kött, dat meat!?!
Tjena. Hehe, jo. Vid flera tillfällen, och ett antal mail... vet inte riktigt om jag har lust att ta det ännu en gång. Har försökt vara rätt kort på den punkten då det lika gärna skulle kunna ta ett par veckor att ge ett bra svar, med motiveringar.

Jag tycker många är för fixerade kring frågan (säger absolut inte att du är det så nu svarar jag generellt här). Kosten är en viktig parameter, men jag tycker ändå man kan göra det så enkelt som möjligt - än att kruxa till det för mycket.

Allas upplägg, vardag, träning, arbete, energibehov, sömn, mål etc ser olika ut. Så allas situation är ju unik och därefter bör också kosten styras. Man får köra på vad man trivs bäst med. Hålla koll på Underskott/överskott, tima med träning så bra som möjligt.

Har läst o studerat kost tidigare (utbildad rådgivare), och det är helt klart ett intressant ämne att analysera/arbeta med, men försöker hålla journalen till träning än att debattera om kost... för det är som sagt väldigt unikt.

Citat:
Ursprungligen postat av gustafffsson Visa inlägg
Haha dock är de inte riktigt lika fint väder här (kring +6) så drog på mig en liten förkylning,men Ska ut idag igen och köra igen
Haha, du drar på dig många förkylningar... du kanske måste skaffa ett underställ :-D Kör hårt.

Senast redigerad av str den 2013-05-12 klockan 10:18.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-12, 16:25   #1514
Jonithan
Registered User

Jonithans avatar

Reg.datum: May 2011
SÅ underbara videor att jag inte riktigt vet vart jag ska vägen!
Gammal 2013-05-12, 17:14   #1515
str
Registered User

strs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
SÅ underbara videor att jag inte riktigt vet vart jag ska vägen!
Haha, tack! =)

Hmm, bästa tips vart du ska ta vägen.. uppsök ett fotbollsmål o kläng lite! Ninja-monkey-style =)

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:41.