Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-22, 14:47   #136
sz0
Registered User

Reg.datum: Aug 2007
http://www.vanityfair.com/culture/fe...hitchens200701
sz0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 15:10   #137
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Mer för den som orkar:

Why men don't fancy funny women

If women aren't funny, how come the world's hottest, most controversial comedian is femaile?
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 16:52   #138
barbafant
Registered User

barbafants avatar

Reg.datum: Jan 2009
kan säga att tjejer kan skämta mkt grovt och rått - när de är med tjejpolare. Särskilt om killar. Men det kommer väl inte så många killar vilja tro på.
Gammal 2009-10-22, 17:22   #139
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Beror säkert på vilken typ av humor det handlar om. "Grabbig" humor kanske inte är så attraktivt t.ex.

Själv blir jag dock mer attraherad om en tjej har en humor som jag gillar. Men visst är det så att en del killar blir avskräckta av de mest konstiga saker, som t.ex. intelligens och framgång.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 17:25   #140
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Tjejerna kan omöjligt vinna i den här tråden.
Tjejer är inte roliga, men de som är roliga är det för att de är som grabbar.
Är man kille har man patent på vad som kan klassas som humor?

Det är bra egomassage när ngn skrattar åt ens skämt, att en person inte behöver vara rolig konstant kanske beror på välmående trots frånvaro av bekräftelseboost + bekvämare att skratta åt istället för att bli skrattad åt. Vissa är ju roliga utan avsikt, oavsett kön. Ibland går ironi folk förbi och då ses man ju som rolig, på "fel" sätt men orka bry sig.

Själv kan jag få höra att jag är "grabbig" i text, men inte lika vulgo live. Det tar liksom emot att fysiskt säga vissa saker, tex svär jag bara med vissa personer, och tror faktiskt det tyvärr beror på att jag är offer för könsroller. Inte för att svordomar är opti, men synd att man är färgad av hur man "ska" vara el prata om som kille resp tjej.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 17:27   #141
bertbert

bertberts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Själv blir jag dock mer attraherad om en tjej har en humor som jag gillar.
Helt klart, det är ju roligt att skratta (duh)

Citat:
Men visst är det så att en del killar blir avskräckta av de mest konstiga saker, som t.ex. intelligens och framgång.
Frågan är varför, jag har aldrig fattat det. Iofs en separat diskussion, men när jag möter en framgångsrik tjej tänker jag "wow!" snarare än "hjälp!".
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Gammal 2009-10-22, 17:30   #142
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Beror säkert på vilken typ av humor det handlar om. "Grabbig" humor kanske inte är så attraktivt t.ex.

Själv blir jag dock mer attraherad om en tjej har en humor som jag gillar. Men visst är det så att en del killar blir avskräckta av de mest konstiga saker, som t.ex. intelligens och framgång.
+ Rödvin.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 17:31   #143
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Lisa Lampanelli tycker jag är rolig.
Gammal 2009-10-22, 18:00   #144
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Helt klart, det är ju roligt att skratta (duh)
Indeedelido sir! Plus att humorn kan avslöja en del om personen.

Citat:
Frågan är varför, jag har aldrig fattat det. Iofs en separat diskussion, men när jag möter en framgångsrik tjej tänker jag "wow!" snarare än "hjälp!".
Själv tänker jag... eh, inte alls - jag får bara en stark lust att cavemanna tjejen. Joråsatteh...

Hade en polare en gång som uttryckte sitt ogillande för smarta tjejer, fritt översatt var det han sade; "känns som min penis krymper då, som om jag doppat den i en tunna is".

Nu är det visserligen lite fult att dra generella slutsatser utifrån en person men jag tror bestämt det är många män som känner att de inte klarar att leva upp till det, och därför känner sig emaskuliniserade i sådana kvinnors sällskap.
Gammal 2009-10-22, 20:08   #145
Nina L
Honorary Member.

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av joriice Visa inlägg
Det blir lätt lite för mycket white-trash utav tjejer som är ful i munnen.
Utveckla.
Nina L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-22, 20:14   #146
bertbert

bertberts avatar

Citat:
Indeedelido sir! Plus att humorn kan avslöja en del om personen.
Nu hör det iofs till saken att jag har rätt många lösa skruvar och en tendens att se det roliga i väldigt många situationer. Men ja, träffar man mig på atletklubben en fredagseftermiddag när jag är tokslut i huvudet och allmänt flamsig kan man nog få en rätt.... skum bild av mig.

Citat:
Själv tänker jag... eh, inte alls - jag får bara en stark lust att cavemanna tjejen. Joråsatteh...
My new signature - used without permission.

Citat:
Nu är det visserligen lite fult att dra generella slutsatser utifrån en person men jag tror bestämt det är många män som känner att de inte klarar att leva upp till det, och därför känner sig emaskuliniserade i sådana kvinnors sällskap.
Det kanske är en rent biologisk reaktion. När personen i fråga inser att den framgångsrika kvinnan är way out of his league drar sig snabeln självmant undan?
Citat:
Gammal 2009-10-22, 20:21   #147
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Nina L Visa inlägg
Utveckla.
För i samhället där ute bland människor där vi lever så associeras grovmunnade tjejer med de nedre kategorierna av samhällsstrukturen?
Det är väl inte särskilt svårt att höra om en snubbe är en bonde heller.
Gammal 2009-10-22, 20:29   #148
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Tjejerna kan omöjligt vinna i den här tråden.
Tjejer är inte roliga, men de som är roliga är det för att de är som grabbar.

Exakt. Det är det som är poängen.
Eller mindre tvetydigt formulerat(för att bli av med möjligheten till missförstånd/cirkulär logik):
Tjejer är inte roliga för att de besitter oftast inte den egenskapen som gör en rolig.
Män gör det oftast.

Det är nog inte bara i denna tråd förresten. Ersätt med "hela vida världen".
Gammal 2009-10-22, 21:18   #149
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Nu hör det iofs till saken att jag har rätt många lösa skruvar och en tendens att se det roliga i väldigt många situationer. Men ja, träffar man mig på atletklubben en fredagseftermiddag när jag är tokslut i huvudet och allmänt flamsig kan man nog få en rätt.... skum bild av mig.
Haha, du är inte ensam! Fast på gymet framstår jag nog bara som extremt korkad eftersom jag brukar tappa talförmågan när jag är ansträngd, och dessutom är så fokuserad på annat att jag inte kan tänka klart. Vanligaste ordet jag brukar få ur mig är ett hest "hhööööhh?".

Citat:
My new signature - used without permission.
Varsego!

Citat:
Det kanske är en rent biologisk reaktion. När personen i fråga inser att den framgångsrika kvinnan är way out of his league drar sig snabeln självmant undan?
Hänger nog mycket på självförtroendet också, samt hur man svarar på utmaningar. På mig sätter det t.ex. igång Michael J. Fox effekten; "Kallar du mig kyckling eller?".

Sen tror jag även att introverta/extroverta personer dras till sina motpoler. Hur mycket jag t.ex. än kan gilla en introvert person så är det väldigt svårt att få det att funka. Leder sällan nånstans när två personer tävlar i vem som kan hålla käft längst. Tjejer som är framåt och lite mer verbala(som i roliga, oftast), men samtidigt feminina, brukar jag däremot kunna klicka bra med. Män som själva är såna tror jag däremot ofta kan krocka lite med dem, och då kanske det känns mer som penismätning istället för att det är roligt(nu spekulerar jag dock bara).
Gammal 2009-10-22, 21:21   #150
Loca
Banned User

Reg.datum: May 2009
Tjejer kvinnor inte tillåts vara roliga. Det när nog bättre att ställa frågan varför vi inte tillåts vara roliga än att vi inte har humor.
Loca är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.