2019-06-27, 13:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk
Vad syftade du på för förutsättningar? Jag trodde du menade att hans styrka skulle ge bra gener till sina barn så att dom också skulle bli starka.
|
Han menar att det ger honom jobb, inkomst med mera på grund av strongman-yrket  
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
|
|
|
|
2019-06-27, 13:24
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av G.W
|
Ja satan så gött att kunna casha ut på farsans framgångar, synd bara att han inte blev en dag över 50 men men pengarna är ju kvar i alla fall!!
Så rik tror jag inte han blir på det
|
|
|
2019-06-27, 13:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Ni fick rätt, Brian har påbörjat en liten viktnedgång och ska framöver satsa på att bli uthålligare och rörligare. Han motiverar sin höga vikt med att innan i år så har absolut maxstyrka belönats snarare än rörlighet. Det har varit gynnsamt att vara stor som ett hus. Nu när utvecklingen går lite åt det rörligare hållet så måste han anpassa sig.
5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
|
|
|
2019-06-27, 13:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
Ni fick rätt, Brian har påbörjat en liten viktnedgång och ska framöver satsa på att bli uthålligare och rörligare. Han motiverar sin höga vikt med att innan i år så har absolut maxstyrka belönats snarare än rörlighet. Det har varit gynnsamt att vara stor som ett hus. Nu när utvecklingen går lite åt det rörligare hållet så måste han anpassa sig.
|
Man får hoppas att det finns någon slags struktur på det hela och att det inte kan förändras hipp som happ för vad arrangörerna känner för. Tycker man får försöka hitta något som man kör på, kan inte gå mot ett rörligare håll nu och sedan börja vända skutan om fem år igen eller något sådant.
|
|
|
2019-06-27, 14:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk
Vad syftade du på för förutsättningar? Jag trodde du menade att hans styrka skulle ge bra gener till sina barn så att dom också skulle bli starka.
|
Så tänker man om man är en lax som precis sprutat halva dalälven full och simmat vidare. Människor försöker i många fall ta hand om sin avkomma lite längre än så. För alla föräldrar är ekonomisk trygghet och maximerade förutsättningar för barnen ofta en väldigt stor drivkraft.
Förhoppningsvis trollar du bara så tror inte v behöver fundera kring Brians motivation mer än så.
|
2019-06-27, 14:25
|
|
|
Om han hade verkligen brytt sig om sin familj hade han nog inte hållt på så som han gjorde vilket var min grundpoäng.
|
|
|
2019-06-27, 17:46
|
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av baggard
Man får hoppas att det finns någon slags struktur på det hela och att det inte kan förändras hipp som happ för vad arrangörerna känner för. Tycker man får försöka hitta något som man kör på, kan inte gå mot ett rörligare håll nu och sedan börja vända skutan om fem år igen eller något sådant.
|
Just det där tror jag närmast är en garanti. Jag drar det här helt ur röven men jag tror att arrangörerna inte vill ha 200kgs atleter med svullfet kropp eller med en fysik som ser ut att tillhöra en rakad gorilla (Hafthor). Utan de vill tillbaks till en tid då det fanns någon enstaka superfet och resten är resliga praktexemplar på runt 140kg (En fysik som Mange S).
Så det blir medleys, loading, rörliga grenar efter klocka. När sedan atleterna blivit för duktiga på detta och mer inbitna tittare kommer tänka "Är det här en tävling i styrka eller nånslags atleticism blandat med styrka?" kommer de svara med att höja vikterna och atleterna behöver svulla, träna och preppa på sig 50kg till igen.
Det är min förutsägelse, vi ser om ca 8-10 år om den slagit in
|
|
|
2019-06-27, 19:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2018
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Just det där tror jag närmast är en garanti. Jag drar det här helt ur röven men jag tror att arrangörerna inte vill ha 200kgs atleter med svullfet kropp eller med en fysik som ser ut att tillhöra en rakad gorilla (Hafthor). Utan de vill tillbaks till en tid då det fanns någon enstaka superfet och resten är resliga praktexemplar på runt 140kg (En fysik som Mange S).
Så det blir medleys, loading, rörliga grenar efter klocka. När sedan atleterna blivit för duktiga på detta och mer inbitna tittare kommer tänka "Är det här en tävling i styrka eller nånslags atleticism blandat med styrka?" kommer de svara med att höja vikterna och atleterna behöver svulla, träna och preppa på sig 50kg till igen.
Det är min förutsägelse, vi ser om ca 8-10 år om den slagit in 
|
Vad menar du? Hafthor har ju typ magrutor offseason... han är väldigt atletisk för sin kroppsmassa... vid tävling går han dock upp lite.
Betydligt bättre fysik än Mange S...
|
|
|
2019-06-27, 19:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av dannee86
Vad menar du? Hafthor har ju typ magrutor offseason... han är väldigt atletisk för sin kroppsmassa... vid tävling går han dock upp lite.
Betydligt bättre fysik än Mange S...
|
Spelar ingen roll om man har magrutor när man inte kan röra sig eller ser ut som en rakad gorilla som nämndes här ovan.
Jämför som sagt med Magnus S, Sigmarsson, Ahola m.m
Det lockar antagligen mer publik med sådana fysiska exemplar än folk som ser ut som tunnor, så point till Trädgårdsmöbel, jag tror inte du är fel ute.
|
|
|
2019-06-28, 07:15
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av R0B
Det lockar antagligen mer publik med sådana fysiska exemplar än folk som ser ut som tunnor, så point till Trädgårdsmöbel, jag tror inte du är fel ute.
|
Jag vet inte om detta är sant. Jag tror att faktumet att Shaw och framförallt Thor är svinstora drar en del folk. Har Thor magrutor så underlättar väl det lite till men vet inte om det är kritiskt. Sen lockar även Licis sympati och humor, eller faktumet att Shaw ofta cirkulerar på nätet tillsammans med Oberst och Hall. Intresset för sporten har verkligen fått sig ett uppsving sedan eliten började att gå viralt.
|
|
|
2019-06-28, 07:16
|
|
Registered User
|
Men ja, Agda 79 bast lär väl föredra Samuelsson. Men jag vet inte om man behöver bry sig om den målgruppen.
|
|
|
2019-06-28, 10:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Absolut tror jag att enormt stora personer drar folk, men jag tänker att arrangörerna möjligen vill dra publik från gruppen kring alla fitness influncers som växt så stor de senaste åren
|
|
|
2019-06-28, 10:26
|
|
Greppmongo
Reg.datum: Jan 2014
|
Crossfit för 140kg+ gubbar med andra ord
|
|
|
2019-06-28, 10:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av R0B
Absolut tror jag att enormt stora personer drar folk, men jag tänker att arrangörerna möjligen vill dra publik från gruppen kring alla fitness influncers som växt så stor de senaste åren 
|
Ja. Sen kanske man även vill dra folk från andra målgrupper, min mormor kollade liksom på Magnus Samuelsson när han var i ropet. Hon lär inte ha gillat honom lika mycket om han hade varit regelrätt tjock. Men sporten kommer oavsett att fortsätta att få ett uppsving de närmaste åren p.g.a. Youtube. De ska vara oerhört glada att Larry Wheels äntrade scenen. Han har t.ex. 20 miljoner visningar på det rätt kassa klippet där han "bryter arm" mot massa bodybuilders.
Gillar man skvaller så kan jag f.ö. meddela att han med 99 % sannolikhet har gjort slut med sin tjej  Han raggar utav helvete på Instagram. Det är inte jättediskret, en fitnessbrud får varenda bild kommenterad
|
|
|
2019-06-28, 12:40
|
|
|
Ja det är ju en cirkussport först och främst så jag tror strongman går åt fel håll om man ska hålla på och gå över till rörlighet och sånt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:28.
|

|