Pb i kroppsvikt i morse 115.7kg! Det firades med buffelunch med mestadels sushi, blev ca 20 bitar + 6 minivårrullar och rödcurry kyckling med ris. 2.5k kcal?
Mark: Bättre känsla idag! Känns som det går framåt, sista setet var lite av en amrap för att känna lite tyngd.
Bänk: pressar snett, vänstersidan lägre än höger. Vet inte om det bara är för jag bytt bänk eller något annat. 115 var tungt men inte omöjlig.
Böj: hittade äntligen känslan! Smalare stans, bak med rumpan först, svanka och inte släppa spänning i bröstrygg! Kändes riktigt bra. En av de sista setten på 150 var första repetitionen riktigt jäkla snygg. Fick mycket pump i ländryggen idag.
Bänk: den fick lida av att köras efter böjen vilket brukar göra ganska mycket. Lite besviken över att jag inte klarade fler men men.
Passet började skit med att mina hörlurar inte var laddade så kunde inte lyssna på musik och var allmänt jävligt seg. Bänken gick väldigt bra men när jag skulle köra böj så var det så jävla tungt, ingen energi alls typ svimfärdig, ryggen kexig och allt kändes bara fel så avbröt istället för att ånga på. Provade lite press men var helt slut i både knopp och kropp. Hade dessutom glömt handduk så fick lufttorka spritt språngande....
Idag är det 10 månader sedan jag gjorde 200x3 i knäböj första gången, knappt parallellt xD hänt mycket sedan dess men inte speciellt många mer kilo på stången. Vet att mina böj idag är mycket bättre men det svider ändå lite att jag inte kommit längre.
Marklyft: Mycket nöjd med 250 på 10kg mindre kroppsvikt och med ett snyggare lyft än jag gjort tidigare! Kollade årsjö göra 5x5 på 280 live på insta precis innan passet så blev lite inspirerad att ta i. Gick mycket lättare än jag trodde! Kanske var pga OL stång
Jag blev förvånad själv faktiskt, 230 som jag drog före kände nästan tyngre! Funderade lite efter lyftet om jag skulle gå för 265 också men besinnade mig. Bättre ta med en positiv känsla än en negativ.
Sittande rodd
Bicepscurl i cc
Tricepspushdown
Hammercurl
Böj: något gick sönder i knävecket under uppvärmningen. Har haft jävligt mycket träningsvärk i hamsen efter marklyftet och antar att det är någon överansträngning.
Bänk: eftersom jag var disträ och tappade energi/fokus helt tyckte jag första 90x5 var tungt så stannade där och körde volym. Sedan blev det baddibuilding.
Inga större bekymmer med knävecket, skall ge mig på att knäböja i eftermiddag och se hur det går. (eller om knävecket säger upp sig på PW på lunchen) Skall till sjukgymnast på fredag för att se om jag kan få lite tips om hur göra min ländrygg gladare, förväntar mig egentligen ingenting eftersom jag inte har så stora problem, men man vet inte! Vill kolla upp mina knän också men antar att det får bli på något annat besök. Känner mig ganska allmänt dålig i kroppen för tillfället, ländryggen,baksida lår, bröstryggen samt något i ljumsken gör ont som fan när jag går men går över direkt när jag är varm.
Har börjat jobba igen och förhoppningsvis kommer det innebära att deffandet kommer gå smidigare, väger idag runt 116-117 nu och målbilden är som sagt runt 100! Funderar på om jag borde sätta upp någon deadline eller liknande. Joggningen har uteblivit helt pga tidsbrist/värme men det är något jag har i bakhuvudet hela tiden att jag vill fortsätta med. Fortsätter med någon variant av periodisk fasta, äter mellan 12-21/22 typ. Följde inte det sista helgen nu innan jobb så jag är svinhungrig just nu