Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-10, 19:56   #7366
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Vilken jävla vy! Dags att köpa bil för min del nu så jag också kan ta mig ut

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Ja det är inte illa för att ligga mindre än 5min från Liseberg!
Du behöver ingen bil. Köp en cykel istället

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-10, 20:55   #7367
speedy83
Registered User

speedy83s avatar

Reg.datum: Dec 2010
Ser grymt härligt ut!

Vad blev det för skor?
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-11, 04:26   #7368
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av speedy83 Visa inlägg
Ser grymt härligt ut!

Vad blev det för skor?
Det blev ett väldigt spontant köp av ett par Asics Gecko XT. Hade aldrig hört talas om modellen innan, men träffade på en säljare från Asics inne på Stadium som såklart pratade gott om dem.
Min tanke med dem är att få ett par väldämpade terrängskor för underlag som inte är så leriga. De ska klara våta stenar bra, men har inte så grovt mönster.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_20180609_160926_393.jpg (292.0 KB, 4 visningar)

Gammal 2018-06-11, 08:49   #7369
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Jag är inne på att köpa nya skor jag med. Tyvärr så är jag väldigt dålig på det ämnet och kan inte avgöra när ett par skor är utslitna. Har dock snart sprungit ett år med paret jag har nu så jag gissar att det kanske kan vara idé med ett par nya, fräscha. Har förstått det som att många andra växlar mellan olika skor, jag kör ju med samma oavsett vilket typ av pass som står på schemat.

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-11, 08:59   #7370
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Jag är inne på att köpa nya skor jag med. Tyvärr så är jag väldigt dålig på det ämnet och kan inte avgöra när ett par skor är utslitna. Har dock snart sprungit ett år med paret jag har nu så jag gissar att det kanske kan vara idé med ett par nya, fräscha. Har förstått det som att många andra växlar mellan olika skor, jag kör ju med samma oavsett vilket typ av pass som står på schemat.
Min erfarenhet är att det är mycket placeboeffekt runt det hela. Hittar man ett par sköna skor som verkar passa så känns det som om träningen får ett uppsving bara för att det är kul att köra med de nya skorna som känns fräscha osv. Jag känner dock att mina asfaltsskor, ett par springafortskor, är riktigt riktigt hårda nu. Märkte det på tävlingen förra veckan då det small om fotisättningen istället för att kännas lite fjädrande. Trailskor upplever jag inte slits på samma sätt att de blir hårda, utan det är mer att man nöter på dubbarna, kanske hälkappan som slits, kanske tåboxen som slits mm.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-12, 21:49   #7371
944RS
Musklig

944RSs avatar

Fick lite skavsårskänning av nya skorna i söndags. Tänkte inte på att kolla hur det såg ut på hälen inför dagens runda som var med fokus på backe.
Redan efter en kilometer kände jag att det inte var så bra. Fortsatte ändå då jag inte trodde det skulle bli så himla illa. Det blev ganska dumt då jag fick en rejäl blåsa som gick sönder.
Så nu ligger jag i soffan med en ond häl och är osäker på när jag kan springa igen, och om skorna är skit för mig.

Har cyklat till och från jobbet både igår och idag. Blöta vägar hem igår, och dit idag. Hoppas på torrt båda vägarna imorgon

Gammal 2018-06-13, 20:18   #7372
944RS
Musklig

944RSs avatar

Skavsåret är inte jätteilla, men det är nog inte aktuellt med löpning imorgon heller. Hoppas att det går att ha på sig några löparskor i helgen.
Cykling gick bra, så det blev en extra omväg hem och sedan ner till gymmet med äldsta grabben.

Gammal 2018-06-16, 21:17   #7373
944RS
Musklig

944RSs avatar

Hade tänkt börja dagen med en kort löprunda för att se hur det är med skavsåret. Men äldsta grabben vaknade tidigt och ville få dagens cykling överstökad.

Kollade upp en lämplig runda som skulle passa honom och upptäckte då ett segment som jag inte sett innan. Det fick hornen att växa ut.

Så ingen Vätternrunda för mig i år, utan istället KOM-jakt på hemmaplan. Med tanke på att jag inte kört ett endaste träningspass på cykeln utomhus den här säsongen så är det såklart inte något konstigt.

Vi var framme vid stället där segmentet startar redan inom 5min så jag var inte speciellt bra uppvärmd.
Det blev ändå fullt flås från början och wattmätaren visade strax över 900w i någon sekund innan den pendlade mellan 6-700 i ytterligare ett gäng sekunder.
Efter den accelerationen så var det bara att härda ut kring 4-500w så länge som möjligt.
Blev golvad på slutet och fick släppa på trycket sista biten.

Slog ändå rekordet med 1s så kungakronan blev min

Segmentet tog bara 1min 40s att genomföra, men efter det tog det säkert 15min innan lungorna kändes normala igen

Senast redigerad av 944RS den 2018-06-16 klockan 21:19.
Gammal 2018-06-16, 21:29   #7374
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

galning, men en reflektion är att du är så galet dålig på att ta ut dig till fullo på tävlingar och kommer frisk och fräsh in i mål med känslan av "ptja, hade kunnat göra om det direkt", men när du får ett stravasegment så kör du en skugganvariant så att blodet nästan sprutar. Alltså, vad triggar dig egentligen på riktigt

Journalen
Gammal 2018-06-17, 16:14   #7375
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
galning, men en reflektion är att du är så galet dålig på att ta ut dig till fullo på tävlingar och kommer frisk och fräsh in i mål med känslan av "ptja, hade kunnat göra om det direkt", men när du får ett stravasegment så kör du en skugganvariant så att blodet nästan sprutar. Alltså, vad triggar dig egentligen på riktigt
Tror det till stor del beror på min dåliga baksida som hela tiden håller mig tillbaka på löpningen när det ska "gå fort". Till viss del även knän och brist på teknik.
Har inte riktigt de problemen när det gäller cykling. Sedan måste jag erkänna att jag vek ner mig onödigt mycket igår på segmentet. Måste lära mig att tugga på lite mer när mjölksyran sprutar.
Synd att du inte cyklar, det hade fått mig att öka de där sista procenten

Gammal 2018-06-17, 16:23   #7376
944RS
Musklig

944RSs avatar

Mitt mellan Göteborg och Mölndal så finns det en ganska stor skog som används flitigt av MTB-cyklister, löpare, ryttare och hundägare. Det gäller att samsas och vara på sin vakt. Man vet aldrig vad man möter efter nästa kurva.
Idag var det riktigt "Skottlandsväder" här på västkusten så det var inte speciellt många ute och tränade. Passade oss bra

Jag var där med min gamle kollega Said som jag körde klassikern med. Han är egentligen mest en OCR-löpare och håller ett bra tempo i skogen. Fick ett par gånger be honom sänka tempot i uppförsbackarna. Jag ville ha mycket backträning, och det fick jag.
Han knåpade ihop en runda som innehöll 570hm på 15km. Inget extremt på något sätt, men en bra och skön genomkörare.
Vad jag inte var beredd på var att nu på eftermiddagen ville äldsta grabben gå till gymmet. Och träna ben

Gammal 2018-06-17, 22:30   #7377
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Inget extremt med 570 höjdmeter på 15 km? Det är mer än det dubbla per km jämfört med LL, typ 10 h.m./km mer än delen efter bergsbestigningen på mitt bergslopp. Det måste ha varit helt sinnessjukt kuperat.

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-18, 04:35   #7378
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Inget extremt med 570 höjdmeter på 15 km? Det är mer än det dubbla per km jämfört med LL, typ 10 h.m./km mer än delen efter bergsbestigningen på mitt bergslopp. Det måste ha varit helt sinnessjukt kuperat.

Hmmm, jag har lite för tjocka fingrar. Skulle stå 470 höjdmeter. Men visst är det kuperat, det är ju ett berg

Gammal 2018-06-18, 08:00   #7379
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Det lät faktiskt rätt mycket i höjdmeterväg. När vi sprang upp och ner i brudarebacken så fick vi ihop 480 eller ngt på en timme, så ni måste verkligen ha sprungit upp och ner hela tiden . Hur mår låren idag?

Journalen
Gammal 2018-06-18, 09:06   #7380
944RS
Musklig

944RSs avatar

Ja det var verkligen fokus på upp och sedan ner igen. Vi sprang vissa backar 2-3ggr i rad.
Min pulskurva visar att det var lite på gränsen, och benen är rejält ömma idag. Mest i arslet faktiskt.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot_20180618-100356.jpg (58.4 KB, 4 visningar)

Senast redigerad av 944RS den 2018-06-18 klockan 09:07.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:38.