Har cyklat både måndag och idag tisdag till och från jobbet. Bara vanlig pendling utan längre omvägar.
Tanken var att träna lite pressövningar i gymmet igår kväll. Men jag fick ont i en handled redan på uppvärmningen så det sket sig. Fick bli väldigt lätta benövningar istället.
Idag fick jag cykla hem en kortare omväg för att hinna hem till Word Cup cyklingen i Zwift.
Var väl inte helt fräscha ben idag, men jag körde på rätt bra ändå.
Tog kommandot direkt från start och fick med mig en klunga på 11man. Turades om att föra och avståndet till de bakom oss bara ökade.
Loppet var 2varv med en riktigt lång stigningar mot slutet av varje varv.
I den backen så sprack våran klunga upp och 4st kom loss samtidigt som vi tappade några.
Jag hamnade med en engelsman i hela backen och vi fick ett gäng sekunder tillgodo på gänget bakom.
Väl uppe för backen så kom vi även ikapp några från B.
Då blev vi 4st som kunde hjälpas åt en aning. Tyvärr så var de inte riktigt så hjälpsamma som önskat.
Precis före den tuffa backen på andra varvet så kom de ikapp oss.
I den backen fick jag göra mycket av jobbet själv och på toppen så drog de ifrån mig lite. Tryckte på i nerförsbacken för att komma ikapp utan att lyckas.
Istället fick jag en vidrig kramp i ena baksidan med bara 2km kvar av det 43km långa loppet.
Hade svårt att röra mig och såg hela tiden hur nästa bakom knappade in på mig. Använde bara den andra benet i en km tills krampen kom även i det låret.
Sista 700m gick knappt i styrfart och från att ha haft ett försprång på nästan 60s så kom jag i mål före honom med 6s marginal på en 7:e plats totalt i C