Lätt joggrunda kring 8km i fredags för att underhålla löpningen och samtidigt vila röven och resten av kroppen just från belastningen som cyklingen ger.
Trodde jag skulle få sällskap på en cykeltur igår men blev själv. Riktigt svårt att motivera mig samtidigt som jag är rädd för att förvärra låret.
Kom ikapp flera solocyklister som jag inte kunde låta bli att köra om. Men plötsligt i en korsning så dök det upp en tjej på tempocykel. Vågade inte öka farten för att köra om då jag kanske skulle bli tvungen att hålla den farten oönskat länge

Det löste sig ganska snabbt då hon stannade helt efter en stund.
Kunde istället ta det kontrollerat bort till ett knepigt segment som en kollega på jobbet har KOM på. Det startade inne på en parkering i riktning mot trafiken och så en 90'sväng på det. Svag uppför en kort bit och sedan genom en rondell, raksträcka och till sist ut åt höger genom en rondell för att avslutas knappa 50m senare.
Fick rulla ut försiktigt från parkeringen då det självklart kom en massa bilar och sedan trycka upp tempot. Saknade det rätta svaret från benen men var ändå nyfiken på att få en uppfattning om hur tuff match det skulle vara. Kom en del bilar i sista rondellen som jag fick anpassa mig efter men tappade nog inte så mycket.
Visade sig att jag kom på en 2:a plats och bara var någon sekund från att peta bort honom. Lite snopet, men det där ska inte bli något problem. Gäller bara att vara där rätt tid på dygnet för det är väldigt trafikerat område.
Cyklade sedan vidare mot Mölnlycke och Rådasjön för att kolla på Gothenburg-triathlon. Jag har ju kört det loppet flera år och ville väl egentligen vara med i år igen. Men har inte tränat för det och vill inte vara sämre än tidigare.
På vägen dit så hamnade jag mitt i cykelmomentet. Kom ikapp några deltagare men kunde inte riktigt med att cykla om dem. Hade känts taskigt mot dem
Hejade och snackade med lite folk över 1 timme innan jag sedan trampade hem igen. Hade aldrig cyklat den vägen själv innan utan bara med Henke. Den här gången gick ett segment som tidigare tog 16min på 13min. Blev ganska många PB utan större ansträngning