Bytte bort dubbdäcket till ett betydligt slätare och smalare (32mm) på crossen igår och eftersom vädret blev så cykelvänligt idag så blev det en runda.
Inte hårt eller långt, men var ändå ute nästan 3tim. Blev några stopp för att kolla på karta och sedan ett lite längre stopp inne i en butik för att kika på cykel och triathlonprylar.
Körde på några vägar jag aldrig testat innan och de var riktigt kuperade och bra. Min kollega som var med hade svårt att hänga på uppför och då tyckte jag ändå att jag tog det lugnt. Kanske ett tecken på att formen inte är helt usel

Tog nog 5min på mig att byta lite kläder och skor innan jag kom ut på löpningen.
Hade bestämt på förhand att pulsen skulle få avgöra tempot. Höll pulsen kring 140 hela tiden och tog det lite försiktigare upp för backarna för att den inte skulle sticka iväg.
Hade jag bara ätit en liten energibar vid 12tiden efter frukosten som jag åt kl 07:30, så jag ville inte slita allt för mycket på benen samt att jag började bli hungrig.
Så löpningen rundades av vid 14,3km och då hade jag varit igång en bit över 4tim totalt.
Det jag tar med mig från den här dagen är att jäklar vad kul den kan vara att cykla när vädret är så här, och det kändes helt okej att nästan kunna springa i tänkt maratempo med så låg puls och belastning.