Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK
Tränade på ett företagsgym som hade 0 intresse att underhålla gymet. En dag satt en brud och skruvade ner Smidt-maskinen. Eftersom det inte fanns några verktyg i gymet antog jag att hon fått i uppdrag av någon att serva maskinen. Det märkliga var att hon var en skum Lisa-Ekdahl-brud utan muskler som dök upp nån gång om året, med bara en tom blick utan nåt bakom.
Oavsett vad hon tänkt göra låg maskinen i delar nästa gång jag tränade, och så låg den i säkert ett år. Personalen i idrottsföreningen frågade runt efter ett tag, ingen visste varför maskinen var nerplockad.
Jag vet än idag inte varför hon gjorde det, ingen annan heller, hon kanske hade en stroke eller nåt.
|
Vilket härligt mysterium!
Jag var med om en sjuk sak igår. Då mitt gym är och har varit billigt har man ju givetvis sett en del suspekt träning. Väldigt vanligt om man ser till bänkpress är halva reps eller supermycket passning. Igår tränade en grupp killar som jag inte hade lagt märke till tidigare. Den ena av dom var rätt muskulös och kort, bättre muskler än en annan och uppträdde som en klassisk bro-gymmare. Spontana tanken var att han säkert var helt okej på bänkpress men att jag nog var starkare(mitt 1RM är 145 kg med stopp).
Döm av min förvåning när de lassar på helt absurda vikter. Först är det reps på 140 kg följt av ett par reps på 160 kg. Jag hade gissat på att han låg på kring 130 kg som 1RM. Killen avslutar med en tvåa på 180 kg, den överlägset största vikt som har pressats på detta gym. Problemet är bara att hans ena kompis(de är tre st) hela tiden har ett fast grepp runt stången och drar den uppåt. Hans andra kompis kör någon konstig taktik där han trycker ner bänkpressarens ben i backen, antagligen för att de inte ska lyfta från marken. Det här är sjukt av den anledningen att de nästan var uppe på 200 kg med bro-passning, vanligtvis brukar jag se denna typ av passning på mer beskedliga vikter. Har aldrig varit med om någon som har lurat sig själv mer, är helt övertygad om att han på riktigt inbillar sig att hans pb är 180x2.
Freddi Smulter gjorde detta som ett experiment på sin kompis Koffe som har ett 1RM på 130 kg. Med ovan beskriven passning bänkade Koffe 227,5. Då beskrev Smulter det som att han drog i stången men inte tog i(han skriver att han kanske använde 20 % av sin kraft).
Den ena av 180 kg-bänkarens kompisar var riktigt tunn, såg inte ens ut som att han tränade. Med samma passning låg han och reppade på 100 kg.