Precis upptäckt tyngdlyftning.
Fascinerad av hur mycket man kan jobba med sin teknik och kämpade med rörlighet och inte minst alla mentala spärrar man får bråka med.
Har läst och tagit åt mig mycket av det som skrivits i denna tråd!
Har ingen seriös film att posta men här är en med lite lek från i söndags
50 kg enhands (kraft)ryck kan man kanske kalla det 🤔
Var har Klokov tagit vägen? Han har inte lagt upp ett nytt film klipp på Ytube sedan flera månader och han han har inte uppdaterat instagram/twitter alls nästan på sistone
Var har Klokov tagit vägen? Han har inte lagt upp ett nytt film klipp på Ytube sedan flera månader och han han har inte uppdaterat instagram/twitter alls nästan på sistone
Har det hänt något med honom!
Senaste instagramuppdateringen var verkligen igår.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Personligen hade jag kört strikta pressar och kbb varannan dag, alltså lite mer överkroppsbaserat ena dagen (pushpress, ryckböj, chins, dips, pressar, styrkevarianter) och tung underkropp andra dagen (KBB, KBF, dragvarianter, markvarianter, hela lyft).
Om vi lämnar den diskutionen och pratar om din träning så tror jag du anpassar träningen rätt om du slänger in fler frontböj i dina komplex om det är din begränsning i ett maxlyft i dagsläget. Den frekvensen du kör på knäböj kommer givetvis att hjälpa. Det krävs bara att man behåller effektiviteten i lyften för att föra över ökad styrka i böjen till lyften.
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Senaste instagramuppdateringen var verkligen igår.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
okej hur kommer man åt den.. får inga bilder när jag går in där. måste man va hans vän?
Finns också videos på Klokov under youtubekanalen Hookgrip.
Han lägger också upp (åtminstone nästan) dagliga poster på facebook.
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Hur tar ni er runt (eller förebygger) smärta i handled vid ryck och ryckböj?
Har inga större problem vid styrkeryck, men när jag ska fånga den nere eller köra ryckböj gör det ont något så inåt helvete i ena handleden. Jag får problem redan vid 40 kg.
Har handledslindor som jag dock inte använder eftersom jag tänker att det är ett grovt teknikfel, stelhet eller något annat som gör att jag får ganska rejäjt ont redan vid 40 kg..
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Hur tar ni er runt (eller förebygger) smärta i handled vid ryck och ryckböj?
Har inga större problem vid styrkeryck, men när jag ska fånga den nere eller köra ryckböj gör det ont något så inåt helvete i ena handleden. Jag får problem redan vid 40 kg.
Har handledslindor som jag dock inte använder eftersom jag tänker att det är ett grovt teknikfel, stelhet eller något annat som gör att jag får ganska rejäjt ont redan vid 40 kg..
Släpper du tumlåset i sitten när stången är över huvudet?
Gör mycket deviationsrörelser i handlederna i uppvärmningen.
Du behöver stärka dom. Och du behöver göra detta med andra övningar än ryck.