Benen och tårna har känts okej under veckan, så att inte köra loppet idag var aldrig aktuellt. Frågan var bara hur mycket kraft jag skulle få ur dem.
Redan under cyklingen till loppet kände jag mig både seg och omotiverad. Inte heller uppvärmning fick fart på benen.
Så jag beslöt att inte köra skiten ur mig och tänkte bara glida med i en lämplig grupp. Direkt vid start så rusade folk iväg och jag tappade placeringar.
Efter knappa 500m så hade jag dock sprungit om ett par och vid 1km så sprang jag förbi den enda som inte hunnit iväg utom synhåll.
Så från 1km och in i mål var jag helt ensam. Kunde vid några tillfällen skymta både den lilla gruppen framför och några bakom.
Underlaget var inte så extremt blött som det ibland kan vara. Men väldigt mycket löv som var hala och gömde både stenar och rötter. Med tanke på hur jag låg till så behövde jag inte ta några chanser utan var istället försiktig vid de värsta partierna.
Joggade lugnt sista biten in i mål då jag ändå inte skulle kunna få nytt PB och placeringen var ohotad.
Får återkomma med placering för etappen och totalställningen när de är uppdaterade. Tror jag kom 3:a eller 4:a idag och bör därmed ligga kvar högt upp i totalen.
Fick dessutom reda på att man får 5poäng för varje gång man förbättrar sig. Det ger mig en bra målsättning framöver