Ökade SM-kvalgränser för damerna nu till 2017. Det ser ut att bli intressant. en hel del damer som kvalade förra året som måste lägga in en lite högre växel nu för att nå upp till kvalgränserna. Särskilt i -63:an som blev kraftigt justerad, inget som är omöjligt ändå med tanke på att väldigt många rätt färska damer gör väldigt bra resultat. Jag tror många kommer hänga med trots höjningen.
Dopingkontrollerna vid internationella tävlingar börjar springa ifatt atleterna. Får se om det är tillfälligt eller om det kommer att fortsätta vara så.
Problemen med att vissa länder inte testar eller aktivt fuskar i test kvarstår dock.
2/3 personer vars seminarium jag varit och deltagit på har åkt dit nu.
Småsmutsig sport man sysslar med
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
Chock att det var i samband med en tävling där träningslägret var i Armenien (om jag inte misstar mig?).
En skräll är ju att Klokov inte åkt dit. Akkaev har ju åkt dit. Och Klokov slutade väl inte på god fot med det ryska förbundet så borde inte ha någon uppbackning där.
En skräll är ju att Klokov inte åkt dit. Akkaev har ju åkt dit. Och Klokov slutade väl inte på god fot med det ryska förbundet så borde inte ha någon uppbackning där.
Är det inte mest guldmedaljörer som åker dit dock?
Generellt då.
Någon som kan tipsa om app/appar för tyngdlyftning?
Vill kunna filma mina lyft och se dem i slow motion samt gärna någon app som kan track the bar, alltså måla ut en linje för att se hur stången rör sig. Har android.
Söker även bra dragremmar för tyngdlyftning!
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Klipp till två bitar av ett spännband det håller bra, kan dock behöva använda magnesium till en början. Annars har lyftarshoppen helt okej men dem slits ut relativt snabbt.
Någon som kan tipsa om app/appar för tyngdlyftning?
Vill kunna filma mina lyft och se dem i slow motion samt gärna någon app som kan track the bar, alltså måla ut en linje för att se hur stången rör sig. Har android.
Söker även bra dragremmar för tyngdlyftning!
Coach's eye använder jag.
Ingen barpath men det går att rita statiska linjer och så.
Dom två varianterna använder jag. Öppnar sig lätt och så.
Den sydda varianten märks väl av lite mindre men kräver att man har tillgång till en rejäl symaskin.