Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-02, 18:27   #751
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Lycka till på SM. Hoppas du får en trevlig runda.

Tapatalk
Tack!

Om någon kunde sänka termostaten till 14-15 åtminstone så ökar chanserna. Som det är nu är det för vaaaarmt!
Gammal 2016-06-05, 09:19   #752
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Stockholm Marathon 2016

Det gick! Det gick inte fort, men stadigt. Låg stadigt runt 7:50-8:05/km hela tiden och rubbade inte rytmen mycket. 5h 42min är ganska långt ifrån pb men jag tror det här var bättre genomfört, efter förutsättningarna. Jag fick se banrekordet sättas också, eliten passerade oss precis på Sturegatan. Jösses jävlar så de springer! Det går så fort!!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg sm2016.jpg (457.9 KB, 7 visningar)
Filtyp: jpg sm2016_1.jpg (87.5 KB, 9 visningar)
Filtyp: jpg sm2016_2.jpg (275.6 KB, 1 visningar)
Gammal 2016-06-05, 10:42   #753
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Kul att det gick bra för dig i värmen!

De springer omänskligt fort!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 10:58   #754
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Imponerad av alla som tog sig i mål levandes igår i värmen. Bra jobbat!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 11:58   #755
spoon
Spån

spoons avatar

Reg.datum: Nov 2006
Starkt att ta sig runt i värmen. Maratonelitens hastighet är otrolig!
Gammal 2016-06-13, 09:16   #756
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Veckan efter ett Marathon skulle jag inte träna så mycket, sa jag. Men på onsdagen kliade det i fötterna, så en liten runda på 8km blev det.
torsdagen besökte vi Ursvik och körde orientering med Sundbybergs IK. De har öppna motionsklasser man kan delta i varje torsdag, 80:- kostar det och det var ju jättekul!! Vi hade att göra en timma jämt för att hitta alla 9 kontrollerna men vi sprang verkligen inte rakaste vägen. Banan var satt till 2,7km och vi sprang i stort sett 4 så även om det var lättare att springa på stigarna så var det inte närmaste (eller snabbaste?) vägen.
Fredagen ägnade vi oss åt discgolf, och den som tror att det är lätt får tänka till för det är ju jättesvårt! Dessutom får man träningsvärk av det. 4 timmar för en 18-hålsbana, det var ganska lång tid till och med för nybörjare
Löpskytte på lördagen var jätteroligt, man springer 800m, kommer in på skjutvallen och skjuter 5 skott. För varje missat skott får man en straffrunda om cirka 50 meter. Missar man alla skott får man mao springa 5km medan den som skjuter alla fullt får springa 4km. Eftersom skjutvallen låg på Sundbybergs IP och löpningen skedde ner mot Lötsjön och upp igen (ni som gått där vet vilken satanisk liten backe jag menar) så hade man bra pump och puls när man kom in på idrottsplatsen, så att jag gjorde mina 4km på 28 minuter inklusive liggande skjutning är jag faktiskt förskräckligt nöjd med. Det gick mycket fortare i löpningen än jag trodde det skulle göra så nära maran.
När jag väl kom ut på en renodlad löprunda igår söndag (det känns som evigheter sedan jag bara sprang) bestämde jag mig för att inte vara så hård mot mig själv, det är bara 8 dagar sedan maran oavsett vad jag känner och tänker. Låt kroppen köra sitt eget race, helt enkelt. Så tempot pendlade friskt, ibland var det rätt bra rulle på benen och ibland gick det saktare. Det blev rätt bra på det viset, milen på en timma är jag nöjd med vilken dag som helst men ännu mer nöjd med nu när jag sprang med trötta ben.

Vilodag idag? Skulle tro det
Gammal 2016-06-14, 20:18   #757
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Å så tungt, 4x1000 i 5:40 min/km med 1 minuts vila. Pulsen slog i VO2max-taket (så som det uppmättes för ett par år sedan) varenda intervall, jag tror inte 5:40 var mitt miltempo...
Gammal 2016-06-17, 11:53   #758
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Motionsorientering ÖM3 (lätt, 3,0km)

Igår körde jag solo för första gången någonsin. Läskigt. Förra torsdagen hade jag sällskap, då körde vi också ÖM3, tog en timma blankt.
Det var bara en kontroll jag snärjde till det på, den allra första, sen var det som att det var avklarat och jag sprang i stort sett rakt på kontrollerna. Jag kapade en kvart jämfört med förra veckan, det är en jätteförbättring! Hoppas det går lika bra nästa torsdag också.

Ikväll är det dags för Diamond 1000 på Stadion, det ska bli kul. Det blir inga 4:32:24 som är PB (det är jag för otränad för) men det ska bli kul ändå
Gammal 2016-06-17, 21:09   #759
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Diamond 1000
Sluttid 4:49:11 Snabbare än jag vågade hoppas på med tanke på att jag inte kört fartträning
Nosade på lite fart tidigare i veckan, men då kände jag mig mest tung och trött och hade inget hopp om att ens närma mig 5:00, än mindre landa på något som började med en 4:a

Stockholm bara #5 i Springs tävling, dystert. Hade hoppats huvudstaden skulle vara med på hugget!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg diamond1000_1.JPG (68.2 KB, 34 visningar)
Gammal 2016-06-17, 21:34   #760
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Hmm, en maxning på en tusing alltså. Det får jag testa någon gång, på löparbana då.

Journalen
Gammal 2016-06-17, 22:25   #761
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hmm, en maxning på en tusing alltså. Det får jag testa någon gång, på löparbana då.
Det är vansinnigt kul, men det gör skitont redan efter ett varv, och då har man 1,5 varv kvar!
Gammal 2016-06-17, 22:41   #762
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Det är vansinnigt kul, men det gör skitont redan efter ett varv, och då har man 1,5 varv kvar!
låter alldeles underbart .. körde tusingar som intervaller idag och kom upp i mitt max, men då tänkte jag ändå på att jag måste ha krafter kvar till nästa intervall också. Är det bara en tusing så är det verkligen All In direkt ju

Ska prova lite sådana tester, klocka mig på 100m också. Bara för skojs skull

Journalen
Gammal 2016-06-18, 12:08   #763
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
låter alldeles underbart .. körde tusingar som intervaller idag och kom upp i mitt max, men då tänkte jag ändå på att jag måste ha krafter kvar till nästa intervall också. Är det bara en tusing så är det verkligen All In direkt ju

Ska prova lite sådana tester, klocka mig på 100m också. Bara för skojs skull
Jag borde inte vara förvånad, men jag har faktiskt träningsvärk i fotlederna och fötterna! Då har man sprungit hårt!
Du får gärna berätta hur det går med sprinten sen, hur det kändes
Gammal 2016-06-20, 18:57   #764
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Team Nordic Trail - Löpstyrka

Kanonroligt att vara tillbaka ute i spenaten igen och springa. Inte väldigt mycket löpning, men desto mer styrka. Det här kan komma att kännas imorgon
Precis vad jag behövde
Gammal 2016-06-20, 19:12   #765
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Kanonroligt att vara tillbaka ute i spenaten igen och springa. Inte väldigt mycket löpning, men desto mer styrka. Det här kan komma att kännas imorgon
Precis vad jag behövde
Kul att du kan nyttja TNT's pass!
För min del som också är medlem har jag inte varit med på speciellt många pass. Så dumma tider och ställen .. hade fungerat bättre kanske om jag bott inne i stan så man hunnit hem från jobbet och få något i kistan osv.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:48.