Veckan efter ett Marathon skulle jag inte träna så mycket, sa jag. Men på
onsdagen kliade det i fötterna, så en liten runda på 8km blev det.
På
torsdagen besökte vi Ursvik och körde orientering med Sundbybergs IK. De har öppna motionsklasser man kan delta i varje torsdag, 80:- kostar det och det var ju jättekul!! Vi hade att göra en timma jämt för att hitta alla 9 kontrollerna men vi sprang verkligen inte rakaste vägen. Banan var satt till 2,7km och vi sprang i stort sett 4 så även om det var lättare att springa på stigarna så var det inte närmaste (eller snabbaste?) vägen.
Fredagen ägnade vi oss åt discgolf, och den som tror att det är lätt får tänka till för det är ju jättesvårt! Dessutom får man träningsvärk av det. 4 timmar för en 18-hålsbana, det var ganska lång tid till och med för nybörjare

Löpskytte på
lördagen var jätteroligt, man springer 800m, kommer in på skjutvallen och skjuter 5 skott. För varje missat skott får man en straffrunda om cirka 50 meter. Missar man alla skott får man mao springa 5km medan den som skjuter alla fullt får springa 4km. Eftersom skjutvallen låg på Sundbybergs IP och löpningen skedde ner mot Lötsjön och upp igen (ni som gått där vet vilken satanisk liten backe jag menar) så hade man bra pump och puls när man kom in på idrottsplatsen, så att jag gjorde mina 4km på 28 minuter inklusive liggande skjutning är jag faktiskt förskräckligt nöjd med. Det gick mycket fortare i löpningen än jag trodde det skulle göra så nära maran.
När jag väl kom ut på en renodlad löprunda igår
söndag (det känns som evigheter sedan jag bara sprang) bestämde jag mig för att inte vara så hård mot mig själv, det är bara 8 dagar sedan maran oavsett vad jag känner och tänker. Låt kroppen köra sitt eget race, helt enkelt. Så tempot pendlade friskt, ibland var det rätt bra rulle på benen och ibland gick det saktare. Det blev rätt bra på det viset, milen på en timma är jag nöjd med vilken dag som helst men ännu mer nöjd med nu när jag sprang med trötta ben.
Vilodag idag? Skulle tro det