Jag såg den nu också, den har legat och blinkat på Netflix ett bra tag. Älskade den.
Den är dock alldeles för... välskriven. Dialogerna blir väldigt grandiosa, det långsamma pianoplinket och stråkarna ackompanjerar varenda dialog (som aldrig var kallprat utan alltid var moralisk och stark), alla karaktärer måste vara otroligt väldetaljerat och ha lager.
Den känns som en omgjord version av Garden State. Jag tycker att det finns många likheter som inte kan negligeras.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
__________________ Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Och A Fistful of Dollars var en blek kopia på föregående film. Karaktärerna är plattare, dialog och story tunnare och Clintan, om än rätt badass, gör sig sämre i rollen än Toshiro Mifune. Jag tänker inte gnälla på plagiat och sådant. Remakes görs ju stup i kvarten nu mer. Men det var helt enkelt en sämre film.
__________________ Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Och A Fistful of Dollars var en blek kopia på föregående film. Karaktärerna är plattare, dialog och story tunnare och Clintan, om än rätt badass, gör sig sämre i rollen än Toshiro Mifune. Jag tänker inte gnälla på plagiat och sådant. Remakes görs ju stup i kvarten nu mer. Men det var helt enkelt en sämre film.
Handlar om Hitlers sista dagar i bunkern, ganska intressant men lite onödigt lång.
Nu vet jag i alla fall vart Hitler-klippet som folk brukar lägga till egna texter till kommer ifrån.
Oj, för mig är det en 9-10/10. Den var otroligt bra och blir så mycket mer intressant när den är baserad på det den är. Blev även riktigt positivt överraskad över hur bra han spelar Hitler gör det, tänkte innan filmen att det fanns en chans att det skulle bli lite "plojigt".
Extended version. Tycker inte att extra materialet tillför något. Istället så blir filmen för lång. Även att det är en väldigt bra film så klarar jag inte att hålla intresset uppe så länge. Tycker inte att den lever upp till dom två tidigare filmerna även om det är en väldigt bra film 9/10
Väldigt snygg film. Nästan så att det är jobbigt med text för jag vill hellre se på detaljer. Storyn var väl okej. Ser fram emot att se mer av Shinkai. 6,5/10
Extended version. Tycker inte att extra materialet tillför något. Istället så blir filmen för lång. Även att det är en väldigt bra film så klarar jag inte att hålla intresset uppe så länge. Tycker inte att den lever upp till dom två tidigare filmerna även om det är en väldigt bra film 9/10
Haha vafan, chocken när man läser texten och sedan ser betyget