Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-08-08, 08:53   #5281
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Har nu fått 3st förfrågningar om att cykla idag.
Jag har ju intalat mig själv att mina ben mår bäst av att få vila så det är riktigt svårt att tacka nej.

Tyvärr innebär det här kanske att jag får cykla helt själv imorgon. Gör kanske inget då jag har en tendens att göra rundorna lite kortare då.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-09, 11:15   #5282
944RS
Musklig

944RSs avatar

Cyklade en sväng ner till Kungsbacka och tillbaka själv idag. Det var så trögt till en början att jag stannade 2ggr för att kolla om något var fel på cykeln.
När jag var lite uppvärmd så började jag köra lite fartlek. Tog hjälp av de segmenten som finns på den sträckan och höjde tempot på dem och sänkte ner ordentligt mellan.
Blev PB på 11 av 12 så det gick bra

Totalt blev det en snitthastighet på närmare 35km/h men sträckan var bara 35km ungefär.

Gammal 2015-08-10, 08:19   #5283
944RS
Musklig

944RSs avatar

Var ute på orienteringspromenad igår med familjen. 2tim och 15min för att ta sig knappa 5km.
Fick väldigt ont under ena knät sä jag fick nästan halta fram. Blev dock bättre på kvällen så jag beslöt mig för att chansa på att kunna cykla idag.
Kände inget i knät när jag vaknade, men det var inte mer än 8grader ute så det blev ändå inte så skönt till en början.
Tog det väldigt lungt hela vägen och skippade även en av omvägarna. Helt enligt plan!

Gammal 2015-08-12, 05:09   #5284
944RS
Musklig

944RSs avatar

Vilade från träning igår. Blev lite cykelmek med Mackans cykel och lite andra förberedelser inför helgen.

Passade även på att cykla upp till Barnsjön för att kolla på swimrun. Det var många deltagare den här gången och man kan inte annat än imponeras över både deltagarna och arrangörerna.

Gammal 2015-08-12, 07:34   #5285
Dravena
30% Cyborg

Dravenas avatar

Reg.datum: May 2009
Snart dags! Kör du på fredag eller lördag?
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ingen stjärt i världen kan få mig att springa.
On the road to straight perfection
Dravena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-12, 08:20   #5286
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dravena Visa inlägg
Snart dags! Kör du på fredag eller lördag?
Vi kör det "riktiga" på Lördag. Startar ju väldigt sent så räknar inte med någon bra tid. Dock så vill jag ju komma före mina kompisar

Gammal 2015-08-12, 21:23   #5287
944RS
Musklig

944RSs avatar

Blev övertalad att gå till läkare idag för att visa upp min hudrodnad och känselbortfallet i armen.
Inte helt oväntat konstaterade han ganska fort att det med största sannolikhet är borrelia som jag haft hela sommaren.
När jag läste på om symptomen var det ganska många som stämde in. Fick en antibiotika som ska tas i 10dagar och så får vi hoppas att det räcker.

Gammal 2015-08-12, 22:00   #5288
Dravena
30% Cyborg

Dravenas avatar

Reg.datum: May 2009
Uääääääh, fästingar!!!!!

Krya på dig!
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ingen stjärt i världen kan få mig att springa.
On the road to straight perfection
Dravena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-13, 05:17   #5289
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Dravena Visa inlägg
Uääääääh, fästingar!!!!!

Krya på dig!
Ja, fästingjävlar!!!!!!

Dum som jag är så gick jag ju inte och kollade upp det här direkt. Nu riskerar jag tydligen både fler och kroniska besvär. Lite "fläckar" på huden bryr jag mig inte om, men dessa stickningar(bränner till) och känselbortfallet är ingen höjdare.

Gammal 2015-08-13, 08:32   #5290
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Ahhh, det är ju inte helt osannolikt. Tråkigt, hoppas antibiotikan hjälper iaf.

Det var därför jag var lite nojjig sista gången vi sprang för jag har inte brytt mig om att vaccinera mig (vilket jag borde göra som är ute i naturen stup i ett). Det sista jag hade behövt till FC var ett fästingbett :/

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-14, 06:03   #5291
944RS
Musklig

944RSs avatar

Idag är det den stora giffeldagen!

Ska hämta upp Anton och MackanB i Frölunda vid 10tiden och sedan börjar uppladdningen. Blir några påsar med gifflar på väg upp till Mora där vi ska hämta upp Mikael och nummerlapparna. Efter det så rullar vi vidare upp mot Sälen där vi ska sova.

Jag äter min medicin och hoppas såklart att den ska hjälpa mot nervproblemet så fort som möjligt men samtidigt är jag rädd för att magen rasar. Är tydligen ganska vanligt att den slår ut de goda bakterierna oxå.

Gammal 2015-08-14, 08:10   #5292
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Håller tummar och tår, har dessutom hört att magen stärks av gifflar.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-14, 09:48   #5293
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
Kör hårt!

Jag kommer med mitt standardtips för att få magen att må bra - Glass.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-08-14, 22:15   #5294
944RS
Musklig

944RSs avatar

Framme och incheckade på Högfjällshotellet!

Har ätit och druckit ordentligt hela resan. Dock ingen glass så vi får väl se hur magen mår imorgon

Gammal 2015-08-16, 11:11   #5295
944RS
Musklig

944RSs avatar

Cykelvasan 2015

Sitter nu i bilen på väg hem från Sälen där vi bodde i en bra lägenhet på Högfjällshotellet.
Långt att köra bil för att cykla 94km grusväg, men nu är även det avklarat.

Cyklade ner från Lindvallen till starten och där tog man inte ett tramptag på nästan 5km. Så ska cykling vara

Smidigt med tydligt uppmärkta startfållor och vi la in cyklarna direkt när de släppte in oss. Hamnade i andra ledet och kunde därför återkomm till cyklarna ganska nära inpå start.
Kl 11:15 var det äntligen våran tur. Då hade vi sett startgrupp efter startgrupp ge sig iväg med cyklister med diverse kroppsform och utrustning. Skulle de klara av loppet så skulle även vi kunna!

När starten gick så var det en liten grupp på 5 cyklister som hade mer bråttom än mig och Mikael. Vi körde på i eget tempo upp för den långa backen i starten och redan inom första kilometern så började vi köra förbi de långsammaste från gruppen framför. Så fortsatte det ända fram till första kontrollen.
Mikael låg bakom mig nästan hela tiden och när jag valde det snabbspåret förbi kontrollen så tappade jag blicken på honom och trodde därför att han stannade.
I det ögonblicket kom det 2st snabbare cyklister som körde om mig så då högg jag tag om dem istället. Blev en liten fartökning men den kändes helt perfekt och även om de drog lite mer än mig så var jag oxå framme och körde.
Vi körde om cyklister hela tiden och hela tiden så hittade man cyklister från tidigare startgrupper. Efter ungefär 90min kom första grupp från bakomvarande startgrupp och körde om oss.
Spåret var stort sett hela tiden så brett att man kunde köra om. Underlaget varierade från olika sorters sand. Ibland väldigt lättrullat och ibland kändes det som man var på en sandstrand med dåligt fäste och svårt att styra. Eftersom det inte regnat något de senaste dagarna så var det en dammig upplevelse. Varje gång man tog en klunk från flaskan fick man börja med att spotta ut allt skit som var på korken.

Tappade kontakten med de andra killarna vid någon av kontrollerna strax före mitten av loppet. Tur var väl det för ganska exakt vid 50km så började båda mina lår att krampa. Fick helt skippa alla försök till fartökningar.
Kändes bra en stund efter de korta stopp jag började göra i de klassiska kontrollerna. Men bara någon kilometer efteråt var det tillbaka igen och blev värre och värre.
Fick sänka tempot rejält och började plötsligt bli omkörd av fler och fler. Men det gick verkligen inte att hänga på. Pulsen var låg och ingen skada eller sånt som störde utan det var kramperna som förstörde. Visst, korsryggen var trött och lika så underarmarna men det var inte riktigt så illa.
Blev glad för varje kilometerskylt som man passerade och när det bara var 25km kvar så kändes det som jag fortfarande skulle kunna komma i mål under 4tim.
Ju närmare målet jag kom så blev dock känslan mer och orolig att låren skulle låsa sig helt och att jag kanske inte ens skulle kunna ta mig i mål. Så beslutet att stanna till på massage med 16km kvar var för att känna mig tryggare på en målgång med bekostnad av tiden.
Tänkte mig en 2minuters massage, men hon envisades med att jag skulle lägga mig på britsen ordentligt. Och där blev jag liggande. Länge. Men oj vad skönt det var!
Båda låren fick sig en välförtjänt omgång i ungefär 6-7 minuter.
Därmed hade jag försummat mina chanser till en tid under 4tim men jag kunde ändå fullfölja loppet utan fler stopp.

Spurtade om mängder med cyklister sista milen utan att behöva ta ut mig. Var en kille som tryckte sig förbi mot slutet men på upploppsrakan så körde jag om honom igen. Direkt efter målgång så högg låren rejält och jag blev hängande på räcket. Då kom han fram och gratulerade till spurten och jag försökte låtsas som ingenting. Gick nog sådär...

Fick tiden 4tim 3min och var snabbare än de andra i mitt sällskap som trots allt var det viktigaste!!!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:19.