Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-28, 21:23   #1456
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Dom jag skulle rekommendera är:
Pro Gym. - Renodlat byggargym.
F&S Kungsholmen har bra tillgång till fria vikter. Flera podier o.s.v.

Jag hänger gärna på, om det blir så att vi blir några stycken. Det hade bara varit kul.
På söndagen väntar ett helkroppspass. Lättare återhämtningspass visserligen.

Du har inte funderat eller tänkt på att söka upp Visby Atletklubb?
Jag tror att det skulle vara en bra miljö för dig. (det säger jag utan att ha varit där).
Fan va gött! Det skulle vara riktigt fett! Kan nog träna lördag eftermiddag/tidig kväll. Skulle med på någon matmässa med polarna efter vi checkat in på vandrarhemmet.

Visby atletklubb? Har inte ens en aning om vad det är? Finns det ens? xD Ska googla men ge gärna mer info <3

EDIT: Aha Tyngdlyftarklubben! Men jag tränar inte tyngdlyftning?

Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Om jag har möjlighet att ta mig till Stockholm då (bor ju i E-tuna,) är ju också gärna på
Lätt!!
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-28 klockan 21:24.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 21:47   #1457
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Hur klyschigt det än låter så tycker jag att du ska följa ditt hjärta och göra vad du vill göra. Funderade själv på att gå estet i typ nian men det var bara en kortvarig period. Fun fact jag har spelat gitarr sen jag var 13 men det är väldigt sporadiskt nuförtiden.

25kg lättare och 3.5 år sen
Lol så jävla dåligt, fattar inte vf jag la upp just det här när jag var betydligt bättre. De andra videos jag hade blev nedtadgna.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 22:14   #1458
koncept
hopplös teoretiker

koncepts avatar

Reg.datum: Dec 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Fan va gött! Det skulle vara riktigt fett! Kan nog träna lördag eftermiddag/tidig kväll. Skulle med på någon matmässa med polarna efter vi checkat in på vandrarhemmet.

Visby atletklubb? Har inte ens en aning om vad det är? Finns det ens? xD Ska googla men ge gärna mer info <3

EDIT: Aha Tyngdlyftarklubben! Men jag tränar inte tyngdlyftning?
På många klubbar behöver man inte tävla i styrkelyft eller tyngdlyftning för att träna där. Är du bara medlem så är det ok.

Jag kan starkt rekommendera att träna på atletklubb. Det ger otroligt mycket att träna med folk som är mycket starkare och mer kunniga än en själv och som tränar seriöst. Men kolla först så de har den utrustning du behöver.

Senast redigerad av koncept den 2015-05-28 klockan 22:16.
koncept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 06:42   #1459
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Hur klyschigt det än låter så tycker jag att du ska följa ditt hjärta och göra vad du vill göra. Funderade själv på att gå estet i typ nian men det var bara en kortvarig period. Fun fact jag har spelat gitarr sen jag var 13 men det är väldigt sporadiskt nuförtiden.

25kg lättare och 3.5 år sen
Lol så jävla dåligt, fattar inte vf jag la upp just det här när jag var betydligt bättre. De andra videos jag hade blev nedtadgna.
Oj jävlar! Lirar du fortfarande? Det var fräscht ju!

Jo.. Ska nog höra av mig till syven idag..

Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
På många klubbar behöver man inte tävla i styrkelyft eller tyngdlyftning för att träna där. Är du bara medlem så är det ok.

Jag kan starkt rekommendera att träna på atletklubb. Det ger otroligt mycket att träna med folk som är mycket starkare och mer kunniga än en själv och som tränar seriöst. Men kolla först så de har den utrustning du behöver.

Jag mailade och frågade lite! Nackdelen är att gymmet är ganska långt ifrån där jag bor, fördel är att det är nära skolan.

Ska kolla upp det. Tack!

Gammal 2015-05-29, 08:24   #1460
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Syns det att jag är så svag som jag är?

Sry för dålig posering och optiljus :/

Gammal 2015-05-29, 08:27   #1461
tankoovich
Registered User

tankoovichs avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Syns det att jag är så svag som jag är?

Sry för dålig posering och optiljus :/
Förutom att alla fyra bilder ser likadana ut så tycker ja abslout att du är på mycket god väg! Det syns att du lagt på dig muskler från de första bilderna jag såg och knappt en gnutta fett. Jäkligt bra bulkat hittils och som jag sagt tidigare tror jag inte det skulle bli sämre om du ökade intaget yttligare, enda som skulle bli skillnad är att resultaten skulle synas snabbare!
Men som sagt, bra som fan!
tankoovich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 08:58   #1462
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tankoovich Visa inlägg
Förutom att alla fyra bilder ser likadana ut så tycker ja abslout att du är på mycket god väg! Det syns att du lagt på dig muskler från de första bilderna jag såg och knappt en gnutta fett. Jäkligt bra bulkat hittils och som jag sagt tidigare tror jag inte det skulle bli sämre om du ökade intaget yttligare, enda som skulle bli skillnad är att resultaten skulle synas snabbare!
+1.

Jag gick en helt annan inriktning än alla mina bästa vänner. Vi umgicks inte så där jättemycket på fritiden under första 1-2 åren (lite då och då, sen spelade vi även innebandy tillsammans under vintern), mest pga andra saker, men sista året i skolan och nu dom 5 åren efteråt så har vi umgåtts mer än nånsin igen. Plus att jag har fått flera andra goda vänner genom min egen klass.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 12:52   #1463
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tankoovich Visa inlägg
Haha, ja jag försökte få till vinklar med samma pose. gick sådär.

Går upp ca 0,5kg / vecka nu. Känner att jag håller på det ett tag

Tack min vän!

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
+1.

Jag gick en helt annan inriktning än alla mina bästa vänner. Vi umgicks inte så där jättemycket på fritiden under första 1-2 åren (lite då och då, sen spelade vi även innebandy tillsammans under vintern), mest pga andra saker, men sista året i skolan och nu dom 5 åren efteråt så har vi umgåtts mer än nånsin igen. Plus att jag har fått flera andra goda vänner genom min egen klass.

Jag sitter faktiskt och medeler syven nu. Läskigt men sant. Jag träffade på min lir-polare och hans estet-vänner. Det finns 1 plats kvar för en elev och de är i stort behov av en trummis då deras nuvarande inte ens kan hålla takten en vanlig 4/4:a. Dock har en annan kille sökt den platsen, han har gått NA (och är även min kompis) men han har endast lirat cover-låtar på gura och kan sjunga typ. Då väger ju min plats mer Lirar fett med dramz

yolo

Gammal 2015-05-29, 13:02   #1464
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Känt mig obekväm med formen senaste dagarna. Särskilt runt mage och framförallt buken. Mycket fylligare och lite hängigt om jag ska beskriva det. Antar att jag känner av nu hur det känns att vara lite "blöt". Ett högt kolhydratsintag (6-700g/dag) gör sitt! Men kör bara på och skiter i hjärnspökena.. Det är bara att äta lite mer eller något.

Var för övrigt hos naprapaten idag och det vart lite mer än bara ge en massage. Tydligen hade min muskelbristning i vänsterbenet påverkat mycket mer än jag trodde. Mitt vänstra bäckene var helt fast och stelt p.g.a. den lilla bristningen som i sig gett spänningar upp i rygg och nacke, efter lite (mycket) Knakelibrak av ländrygg, bäckenben, nacke + akupunktur i hela baksidan + hamstrings så var det tillrättat. Det känns som någon slagit mig med baseballträ på trapsen, haha! Men det ska vara bättre nu. Det kan antagligen vara därför jag har tippat lite till höger i sumo-marklyft, knäböj och att jag känt mig osymetrisk i lyften. Han satte även nålar på resterande ärrvävnader där jag haft muskelbristningen. Lite obehagligt men spännande.
Det är coolt hur kroppen fungerar och kompenserar vid behov. Tänk vad en liten jobbig muskelbristning kan göra.

Jag skulle gått till honom direkt. Han har hand om hockey lag på landslagsnivå och brukar fixa muskelbristningar på 2-3 veckor med sina behandlingar. Då skulle jag inte behövt rehaba 6+ månader. Jävla skit.

Men nu är det gjort. Han rådde mig att gå och ta en promenad/cykla för att gå lite med "in nyknäckta kropp". Så ska till gymmet och gå på löpbandet en sväng. Köra lite vader och mage också tror jag.

Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-29 klockan 13:04.
Gammal 2015-05-29, 13:36   #1465
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Ser hälsosamt och bra ut.

Det är inte normalt med synliga ben och "räfflor" här och där. Det du kallar "blöt" är helt enkelt en sund mängd fett runt kroppen. Vänj dig. För du kommer att öka mer i fett när du även ökar i muskler.
Gammal 2015-05-29, 14:17   #1466
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Ser hälsosamt och bra ut.

Det är inte normalt med synliga ben och "räfflor" här och där. Det du kallar "blöt" är helt enkelt en sund mängd fett runt kroppen. Vänj dig. För du kommer att öka mer i fett när du även ökar i muskler.
Endast i optiljus som det syns

Gammal 2015-05-29, 15:41   #1467
Antoonuknow
Registered User

Antoonuknows avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ah btw, nästa lördag drar jag upp till stockholm, ska delta i color me RAD loppet på söndagen med ett gäng kompisar, astaggad!

Som sagt, jag är där i Stockholm hela lördagen och får tillfälle för att träna en stund - Och det skulle vara nice och träna med någon från kolo! Typ slakta överkroppen eller något

Hör av er om någon är sugen/har tid!
Jag är lätt på!

Shredd for summer 15 : http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=219749
Antoonuknow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 15:44   #1468
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Varför tar du inte en promenad i naturen istället? Vem fan vill gå på ett löpband?
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-05-29, 15:56   #1469
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Citat:
Endast i optiljus som det syns
Det är definitivt inte bra, utan motsatsen. Så länge du har det kommer du aldrig någonsin komma i närheten att ens bli lite större. Välj själv, stora armar eller synliga revben.
Gammal 2015-05-29, 23:11   #1470
An Iron Soul
Galten från Mjölby

An Iron Souls avatar

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg

Just precis. Det är en win win situation för båda två.

Nåväl, det är ingen materialsport precis.
Fast det är en ingen dålig idé att ha ett par tyngdlyftningsskor och bra handledslindor. Kanske ett OL-bälte om man nu har ett par 100-lappar över, varför inte?
Men första steget är att ta sig till lokalen. Jag tror som jag skrev innan att det skulle vara bra för dig. Så för guds skull gå dit.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:15.