Känt mig obekväm med formen senaste dagarna. Särskilt runt mage och framförallt buken. Mycket fylligare och lite hängigt om jag ska beskriva det. Antar att jag känner av nu hur det känns att vara lite "blöt". Ett högt kolhydratsintag (6-700g/dag) gör sitt! Men kör bara på och skiter i hjärnspökena.. Det är bara att äta lite mer eller något.
Var för övrigt hos naprapaten idag och det vart lite mer än bara ge en massage. Tydligen hade min muskelbristning i vänsterbenet påverkat mycket mer än jag trodde. Mitt vänstra bäckene var helt fast och stelt p.g.a. den lilla bristningen som i sig gett spänningar upp i rygg och nacke, efter lite (mycket) Knakelibrak av ländrygg, bäckenben, nacke + akupunktur i hela baksidan + hamstrings så var det tillrättat. Det känns som någon slagit mig med baseballträ på trapsen, haha!

Men det ska vara bättre nu. Det kan antagligen vara därför jag har tippat lite till höger i sumo-marklyft, knäböj och att jag känt mig osymetrisk i lyften. Han satte även nålar på resterande ärrvävnader där jag haft muskelbristningen. Lite obehagligt men spännande.
Det är coolt hur kroppen fungerar och kompenserar vid behov. Tänk vad en liten jobbig muskelbristning kan göra.
Jag skulle gått till honom direkt. Han har hand om hockey lag på landslagsnivå och brukar fixa muskelbristningar på 2-3 veckor med sina behandlingar. Då skulle jag inte behövt rehaba 6+ månader. Jävla skit.
Men nu är det gjort. Han rådde mig att gå och ta en promenad/cykla för att gå lite med "in nyknäckta kropp". Så ska till gymmet och gå på löpbandet en sväng. Köra lite vader och mage också tror jag.