Citat:
Ursprungligen postat av Brimon
Hmm vilka vikter lyfter du? Kan du skriva ner ett standard bröst pass med set och vikter så får man se lite? Lättare och bedömma då. Och hur ser tekniken ut i bänk? Drar du bak skuldror och bryggar lite? Annars blir det lätt att det blir en triceps och axelövning mer.  Men vad du skriver som nu ser det bra ut.
Hur mycket styrka har du tappat under deffen? Och har du några mått som ändrats? Nyfiken för jag funderar själv på att deffa men får se, för rädd för att jag ska misslyckas och bli en vandrande pinnne  Men satan vad du börjar se bra ut, bra jobbat!
|
När jag var som mest bulkad runt jultiderna körde jag bänk på 105 kg, klarade 4-6 reps och 4 sets, sedan kunde jag direkt köra inclinebänk 75-80 kg och reppa 10-12 i 4 sets eller som andra övning inclinehantelpressar med 37,5 kg's hantlar och få 10-12 reps.
Nu börjar jag på 95-90 kg första settet på bänk, klarar 4-6 reps på den vikten. Sedan sänker jag vikten typ varje set med 5 kg, kan vara för att jag är lite rädd osv. (Kör typ alltid utan spot.)
Fast senaste passen har jag börjat fråga efter spot och undvikt att sänka vikterna.
Nu reppar jag 8-12 på inclinehantelpressar på 34-36 kg's hantlarna.
Det enda jag tappat styrka i är bröst och axlar, lika stark i mark och böj.
Vet inte exakta cm, men har nog tappat lite överallt xd
Testade ett par gamla jeans som jag hade för 4-5 år sen som passade perfekt nu, testade de för något år sen och knappen höll på att spricka bara av att dra på sig dem