LIVET!! Fick typ jobb som diskare på en nyöppnad restaurang! Gick jäkligt snabbt... Så ska skicka kontaktuppgifter och kolla lite om arbetsvillkor osv. Men ändå. Har jobb?! Börjar provjobba nästa helg, på kvällstid!
Ozzy hur svårt är det att få in tekniken och kunna köra front böj? Har det hjälp dig mycket i utvecklingen?
Kommer nämligen köra frontböj i programmet jag ska börja med..
Ozzy hur svårt är det att få in tekniken och kunna köra front böj? Har det hjälp dig mycket i utvecklingen?
Kommer nämligen köra frontböj i programmet jag ska börja med..
Det är individuelt. I början hade jag svårt att få den i rätt position (så klar) eftersom jag var ganska stel i lats/bröstrygg handleder och triceps. Men efter att jag stretchat och foamrollat på rätt ställen samt nötat frontböj mer och mer så har jag nu fått in tekniken.
Det gäller liksom att hålla stången på axlarna, och det kommer göra ont i början tills man fått in stången i rätt position. Sen efter en hel del tunga militärpressar så har jag även byggt en del massa på axlarna vilket också ger mer stabilitet och mindre smärta Det är lätt att råka lägga stången på nyckelbenen och/eller halsen. Då gör det ont och blåmärken/rivsår är ett faktum.
Det är dock lätt att tappa spänningen när det blir tungt och/eller när man blir utmattad. Bålen kommer få jobba som fan också. Får alltid träningsvärk i magen efter frontböj.
Stabiliteten tycker jag nog har förbättrats både i mark och vanlig böj. Är något mer upprätt och har bättre bålstabilitet än förut i alla fall. Frontböj är awesome!
Här är två bra instruktionsvideos:
Ok och tack.
Btw kommer testa styrkelabbets program, första gången jag testar ett program samt över/under kropp . Hur lång tid bör man ge ett program ett försök?
Ok och tack.
Btw kommer testa styrkelabbets program, första gången jag testar ett program samt över/under kropp . Hur lång tid bör man ge ett program ett försök?
Minst ett halvår, skulle jag och flera säga.
Håll dig till det, du kommer få grymma resultat om du sköter kosten också. Lägg inte till massor utan håll det simpelt i början, särskilt eftersom du har svårt att äta tillräckligt. "less is more". Dessutom är Ritcher en person du verkligen kan lita på.
Önskar att jag skulle hållit mig till halvkroppsschemat jag började med i minst 6 månader. Men optinoja och volymkåthet tog över i samband med dålig kost så jag bytte hejvilt och du ser ju vart jag har kommit. Typ ingenstans. Gör inte samma misstag, snälla.