2015-04-14, 20:27
|
|
hopplös teoretiker
Reg.datum: Dec 2013
|
Nordic hamstring kan nog vara en väldig påfrestande övning för sträckningen i baksida lår. Lätt hänt att man släpper för mycket och sträcker sig i den. Jag hade hållt mig till lårcurl.
Håller med LD. De där målen har du innan innan Juli. Om du går upp säg 5-7 kg till vintern så kommer du vara betydligt starkare än så då.
Senast redigerad av koncept den 2015-04-14 klockan 20:29.
|
|
|
2015-04-15, 16:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi
Såja, nu händer de grejer!
Dom där målen har du på några veckor, peanuts. Våga öka med vikterna stenhårt, allt sitter i psyket.
|
Vi hoppas på det nu!
Oh ja.. Mitt psyke gillar ej tunga vikter har jag märkt.
Citat:
Ursprungligen postat av koncept
Nordic hamstring kan nog vara en väldig påfrestande övning för sträckningen i baksida lår. Lätt hänt att man släpper för mycket och sträcker sig i den. Jag hade hållt mig till lårcurl.
Håller med LD. De där målen har du innan innan Juli. Om du går upp säg 5-7 kg till vintern så kommer du vara betydligt starkare än så då.
|
Hm, tycker det verkade bra bara om det minskar risken för hamstringsskador med ganska många procent. Tänkte att det skulle vara bra att stärka baksida lår bara. Men som sagt, den är svår.
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|
|
|
2015-04-15, 16:59
|
|
Registered User
|
Överkropp B: - 120 minuter
10 min x-trainer
Axeluppvärmning
V-bar pull-ups:
Kv x5
Kv x5
Kv x~5
Kv x4 - vafan 
Kv x4 1/2 + negativa*failure - Helvete
Militärpress C3W2:
20x8
27,5x3
32,5x3
35x6 rpb
32,5x7 Rpb
32,5x6
Bänkpress:
20x15
30x10
40x5
55x5
55x5
55x5
55x5 +1 forced.
Snatch-grip deadlits:
50x6
60x3
65x8
65x8
65x8
65x8@7
Hantelrodd: PB
30x12
30x12
30x12
30x15
Dips: PB
Kv x8
Kv x8
Kv x8
Lutande flies: PB
10x12
10x12
10x~15
Preacher curls -superset- Skullcrushers 3*10-12
Omvända flies -superset- sidolyft 3 set
3 set DB-pullovers
Canditoböj
Shrugs
Input:
*** pull-ups.  Blev arg så gjorde 2 tunga set v-bar pulldowns osså.
Resten gick bra, det gick bäst vid hantelrodden, lätt som en plätt!
Valde att inte ta vilodag idag så jag kan köra underkropp imorgon & sista överkropp på fredag då jag kör extra armar, only BC disco-fredag 
Sen cardio lördag och första vilodagen i år på söndag. Ska städa rummet, plugga och repa samba-trummor då i 3h.
Inte räknat macros / kcal idag. Uppskattat lite lätt (mycket lätt) men ja, det är lite skitsamma om man inte riktigt vet mängd på t.ex. skolkäk.
Kost idag:
Kvarg med cashewnötter, hallon och kanel
1 äpple
2 port Kycklingwok med ris
Knäckebröd+grönsaker
8 stora Potatisar med helstekt kyckling + chilli, majs&spenatröra
isbergssallad, morot
2 skivor mjukt bröd & 2 wasa kanel m messmör
8 riskkakor m färskost
ketchup
1 apelsin
sen blir det en stor tallrik yoghurt med flingor, banan och nötter, säkert något mer.
Mycket protein, kände en annan form av mättnad genom att inte räkna så hårt. Lite speciellt, och ovant - såklart.
Idag har jag konstigt nog känt en viss längtan tills man kan börja dieta, för att kunna se resultaten, äta mycket bra och nyttig mat och bara typ vara som Kevin Triguero och känna sig fett beef. Lol. Jag är en märklig individ.
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-04-15 klockan 17:09.
|
|
|
2015-04-15, 20:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2014
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Överkropp B: - 120 minuter
10 min x-trainer
Axeluppvärmning
V-bar pull-ups:
Kv x5
Kv x5
Kv x~5
Kv x4 - vafan 
Kv x4 1/2 + negativa*failure - Helvete
Militärpress C3W2:
20x8
27,5x3
32,5x3
35x6 rpb
32,5x7 Rpb
32,5x6
Bänkpress:
20x15
30x10
40x5
55x5
55x5
55x5
55x5 +1 forced.
Snatch-grip deadlits:
50x6
60x3
65x8
65x8
65x8
65x8@7
Hantelrodd: PB
30x12
30x12
30x12
30x15
Dips: PB
Kv x8
Kv x8
Kv x8
Lutande flies: PB
10x12
10x12
10x~15
Preacher curls -superset- Skullcrushers 3*10-12
Omvända flies -superset- sidolyft 3 set
3 set DB-pullovers
Canditoböj
Shrugs
Input:
*** pull-ups.  Blev arg så gjorde 2 tunga set v-bar pulldowns osså.
Resten gick bra, det gick bäst vid hantelrodden, lätt som en plätt!
Valde att inte ta vilodag idag så jag kan köra underkropp imorgon & sista överkropp på fredag då jag kör extra armar, only BC disco-fredag 
Sen cardio lördag och första vilodagen i år på söndag. Ska städa rummet, plugga och repa samba-trummor då i 3h.
Inte räknat macros / kcal idag. Uppskattat lite lätt (mycket lätt) men ja, det är lite skitsamma om man inte riktigt vet mängd på t.ex. skolkäk.
Kost idag:
Kvarg med cashewnötter, hallon och kanel
1 äpple
2 port Kycklingwok med ris
Knäckebröd+grönsaker
8 stora Potatisar med helstekt kyckling + chilli, majs&spenatröra
isbergssallad, morot
2 skivor mjukt bröd & 2 wasa kanel m messmör
8 riskkakor m färskost
ketchup
1 apelsin
sen blir det en stor tallrik yoghurt med flingor, banan och nötter, säkert något mer.
Mycket protein, kände en annan form av mättnad genom att inte räkna så hårt. Lite speciellt, och ovant - såklart.
Idag har jag konstigt nog känt en viss längtan tills man kan börja dieta, för att kunna se resultaten, äta mycket bra och nyttig mat och bara typ vara som Kevin Triguero och känna sig fett beef. Lol. Jag är en märklig individ.
|
Imponerande vilket jobb du lägger ner. Lägg upp mer mat på instagram också
|
2015-04-15, 21:08
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Vi hoppas på det nu!
Oh ja.. Mitt psyke gillar ej tunga vikter har jag märkt.

|
Rimligare mål är nog 85 kg i bänkpress, XXX i marklyft och 120 i knäböj till hösten. Som sagt nygains+ta tag i kosten kommer ge explosionsartade gains. Ändå mindre än 5kg i månaden i bänken och typ 10kg i böjen per månad, inga siffror alls att tala om. Skit fullständigt i marken tills vidare.
Citat:
|
Jag beundrar ditt mod att alltid vara öppen med hur du känner, fortsätt med det! Men i dagsläget har du ca 9-10% kroppsfett, max. Det klassas som att vara ''deffad''. Och det enda du äter i princip är ''nyttig mat'', så jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag ser i dagsläget t.e.x 10x mer deffad ut än när jag började, och då var jag nog kanske någon fettprocent lägre än i dagsläget och 22kg lättare på 54kg@172. Det var avsaknad av muskler, inte för mycket fett som fick mig att se ''odeffad'' ut.
mvh sexig
Senast redigerad av Latissimus Dorsi den 2015-04-15 klockan 21:13.
|
|
|
2015-04-16, 06:43
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av oskidur
Imponerande vilket jobb du lägger ner. Lägg upp mer mat på instagram också 
|
Tack detsamma! I will!
Citat:
Rimligare mål är nog 85 kg i bänkpress, XXX i marklyft och 120 i knäböj till hösten. Som sagt nygains+ta tag i kosten kommer ge explosionsartade gains. Ändå mindre än 5kg i månaden i bänken och typ 10kg i böjen per månad, inga siffror alls att tala om. Skit fullständigt i marken tills vidare.
Jag beundrar ditt mod att alltid vara öppen med hur du känner, fortsätt med det! Men i dagsläget har du ca 9-10% kroppsfett, max. Det klassas som att vara ''deffad''. Och det enda du äter i princip är ''nyttig mat'', så jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag ser i dagsläget t.e.x 10x mer deffad ut än när jag började, och då var jag nog kanske någon fettprocent lägre än i dagsläget och 22kg lättare på 54kg@172. Det var avsaknad av muskler, inte för mycket fett som fick mig att se ''odeffad'' ut.
mvh sexig
|
Vi hoppas det!! men sätter mycket små mål för att försäkra mig om att jag fixar det, hellre fler små än färre stora som man kanske inte ens klarar
Hehe, jag är en sådan person som typ känner tillit till vissa saker relativt snabbt. Det är ju ändå min journal om min resa, så why not
Jo jag vet, men menar typ att man längtar lite tills man börjar dieta för att kunna vara strikt och noga osv..
Är inte "nybörjargainsen" bara perioden man har i början av sin träningskarriär? Liksom, varför skulle jag få nybörjarökningar nu efter att ha tränat ett tag?  Tror jag wastea bort dem
Hah, nice form bre
|
|
|
|
2015-04-16, 07:15
|
|
Registered User
|
Jävlar vilken träningsvärk jag har i tuttar, triceps och övre rygg  Awesome!!
Ganska tufft att köra upper/lower 5 pass i rad, men det är endast för att kunna pumpa biceps på fredag :P
När det är 3 underkroppspass blir det en vilodag mitt i i veckan. Så under/över/vila/Under/över/under.
Ben idag!
|
|
|
|
2015-04-16, 08:29
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Citat:
Tack detsamma! I will!
Vi hoppas det!! men sätter mycket små mål för att försäkra mig om att jag fixar det, hellre fler små än färre stora som man kanske inte ens klarar
Hehe, jag är en sådan person som typ känner tillit till vissa saker relativt snabbt. Det är ju ändå min journal om min resa, så why not
Jo jag vet, men menar typ att man längtar lite tills man börjar dieta för att kunna vara strikt och noga osv..
Är inte "nybörjargainsen" bara perioden man har i början av sin träningskarriär? Liksom, varför skulle jag få nybörjarökningar nu efter att ha tränat ett tag? Tror jag wastea bort dem
Hah, nice form bre
|
Nej  man sätter ett jävla mål och sen gör man bara det. Finns inget kanske
Man är nybörjare ett bra tag, i och med att du inte ökat kroppsvikt jättemycket första perioden har du en hel del kvar. Typ tills 100ish i bänk 150-180 i mark och 130-150 i böj går det hur snabbt som helst för genomsnittsgymmarn sen börjar de gå lite segare. Lås dig bara, idag kör jag 60x3x5 så gör du det bara. Våga pusha på varje pass. Som ny är det så jävla skönt att kunna slå ett nytt fett PB varje pass, så utnyttja den underbara tiden
|
|
|
2015-04-16, 10:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2014
|
Sjukt bra det värkar gå för dig med både träning resten av det runt om!  själv sitter man fast i den onda cirkeln som du säkert känner igen sen gammalt, önskar ta mig ur skiten och komma så långt som dig stor inspiration att kolla in här....
|
|
|
2015-04-16, 15:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Nej  man sätter ett jävla mål och sen gör man bara det. Finns inget kanske
Man är nybörjare ett bra tag, i och med att du inte ökat kroppsvikt jättemycket första perioden har du en hel del kvar. Typ tills 100ish i bänk 150-180 i mark och 130-150 i böj går det hur snabbt som helst för genomsnittsgymmarn sen börjar de gå lite segare. Lås dig bara, idag kör jag 60x3x5 så gör du det bara. Våga pusha på varje pass. Som ny är det så jävla skönt att kunna slå ett nytt fett PB varje pass, så utnyttja den underbara tiden 
|
Hehe.. Sant! Styrketräning är även mycket psykiskt
Vi får hoppas att du har rätt då! Om något är det min största noja.
Citat:
Ursprungligen postat av anemon
Sjukt bra det värkar gå för dig med både träning resten av det runt om!  själv sitter man fast i den onda cirkeln som du säkert känner igen sen gammalt, önskar ta mig ur skiten och komma så långt som dig stor inspiration att kolla in här....
|
Tycker du? Tack!
Förstår. Då får jag se till att inte mess runt och faktiskt göra något klokt av detta då, så du verkligen får något att se upp till.
Käka på. Det gör dig stor och stark.
|
|
|
|
2015-04-16, 15:14
|
|
är en liten legend.
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Börja dieta? Vad ska du dieta? Ska du deffa? Du har en lång väg kvar att gå innan du kan börja fundera i de tankarn, inte på grund av din historik men det finns inget att ta - det hade gjort mer skada än nytta. 
Kör på det spåret du ligger på. Det fungerar för dig, du ökar och mår uppenbarligen bra. 
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
|
|
|
|
2015-04-16, 16:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben
|
Haha nej! Men konstigt nog längtar jag tills jag kan göra det?! Det verkar så spännande? :P
SKa bygga minst ett år till, så no problems m8!
|
|
|
|
2015-04-16, 16:53
|
|
Registered User
|
Dagens benpass: 150 minuter
30 min uppvärmning
Knäböj C3W2: PB
20x12
30x10
40x8
50x4
52,5x3(med 2s paus)
60x3 (med 2s paus)
67,5x10 @8.5-9
70x6 RPB
72,5x5 RPB
75x1@8.5
75x1@8.5
75x1@8-8.5
Frontböj m 2s paus: PB 90s vila
55x6
55x6
55x6
55x6
Marklyft: PB 90s vila
50x6
60x3
70x1
80x8
80x8
80x8
80x8@8-8.5
Benspark: 60s vila
59x15
59x15
59x12 +5, 5, 5, 5, 7 (Myo-reps, test)
Enbenslårcurl:
30x12
32,5x12
32,5x12 + 2x15-20 reps med 4-5 excentrisk fas för vänster ben.
Rehab
5 set vader -superset- 5x12 maghjul.
Input:
Bra pass! Tog lite längre tid p.g.a. Test av myo-reps och en del singlar osv. Men det kändes bra trots att jag hade träningsvärk i röv och utsida lår sen förra benpasset, och nu mer - lär bli kul imorgon. 
Post workout-målet blev jävligt högt på protein 75-90 gram typ, men så kan det vara. Kyckling är otroligt gott, sen en tallrik yoghurt på det. Lägger mig runt 200g P idag. 
Imorgon är det fredag. DISCO-FREDAG!
|
Senast redigerad av Ozziking den 2015-04-16 klockan 16:57.
|
|
|
2015-04-16, 17:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2014
|
Finfint. Tränings värk imorgon. ...
Btw om du har lust vissa dag när du orkar o så posta dagens krubb?  försöker få rätsida på mitt käk o kanske hjälper att se andra o en som.varit i min situation. .
Keep them gainz
|
|
|
2015-04-16, 17:47
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av anemon
Finfint. Tränings värk imorgon. ...
Btw om du har lust vissa dag när du orkar o så posta dagens krubb?  försöker få rätsida på mitt käk o kanske hjälper att se andra o en som.varit i min situation. .
Keep them gainz
|
Skrev igår, sen har jag skrivt en del i "vad har du ätit idag" -tråden. Men jag är nog inte rätt person som du ska eftersträva när det kommer till att få rätsida på sitt käk.. Jag äter mycket kolhydrater, försöker hålla mig till en lagom dos protein (funkar sådär, typ aldrig  ) och minst 1g fett /kv.
Kolla på tankoovich istället. Han är min förebild när det kommer till att träna och äta.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:43.
|

|